Santiponce - Reisverslag uit Santiponce, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Santiponce - Reisverslag uit Santiponce, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Santiponce

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Maart 2017 | Spanje, Santiponce

Ik zit nu in een hotel in Santiponce, ongeveer 9 km buiten Sevilla. Nog niet echt opgeschoten :-)
Zaterdagavond was echt gezellig in Sevilla, druk!! We eindigen weer in dezelfde kroeg als vrijdag. Heerlijk eten en super sfeertje. Zondag vroeg wakker, we hebben allebei slecht geslapen. De zon laat zich nog niet zíen, het miezert. Na het ontbijt weer de stad in. We komen wat harmonie-muzikanten tegen en gaan langs de kant van de weg zitten om op de optocht te wachten. Na twee uur wachten is ons geduld op, de muzikanten lopen nog steeds te dralen en te kletsen en maken nog geen aanstalten om iets te gaan doen. We slenteren door de wijk Santa Cruz en als de zon zich laat zien lopen we naar de Plaza de España. Heel mooi gerenoveerd, mensen in roeibootjes door een smal watertje hebben de grootste lol. Het wordt echt mooi weer, tijd voor een terras met een glaasje wijn.
Het valt voor mij niet mee de rest van de avond door te komen. De onrust en de zenuwen maken dat ik niet echt meer kan genieten. Gelukkig heeft Cor daar alle begrip voor. We liggen weer op tijd in bed. Maandag, het gaat gebeuren. We hadden afgesproken dat we nog samen zouden lunchen en dan ieder onze weg zouden gaan. Cor om twee uur met de taxi naar het vliegveld en ik op pad naar Santiponce. Zo laat is me niet gelukt, om kwart voor een laat ik Cor achter op een terras waar hij nog wat gaat eten voor vertrek. Ik wil starten! De gele pijlen volgend loop ik door de wijk Triana Seivilla uit. Ergens zou ik de keuze moeten hebben om langs de rivier te lopen maar dat heb ik niet gezien. Door wijken en langs industriegebied, niet echt mooi. Wel hoor ik zo afen toe een vriendelijk Buon Camino, dat doet me goed. In Santiponce zou een slaapplaats voor pelgrims zijn maar die is er niet meer, wat over blijft is het enige hotel dat deze plaats rijk is. Niet echt pelgrimeren maar ik geniet er maar van, het zal zeker nog wel soberder worden.

  • 06 Maart 2017 - 18:44

    Ria:

    Je klinkt een beetje depri. Maar het zal allemaal wel goed komen. Eenmaal op dreef en alles is vergeten, alleen Cor niet. Ontzettend leuk dat ik je kan volgen en dat doe ik met veel plezier. Succes.

  • 06 Maart 2017 - 19:22

    Marie-José Van Keulen:

    Hou de moed erin meissie.. alle begin gaat nooit van een leien dak..geniet maar van je reis het komt allemaal wel goed dus zeg ik nu Buon Camino en maak er een mooie reis vanXx

  • 06 Maart 2017 - 20:32

    Ingrid:

    Zoo lekker op weg mams, snap dat je er zin in had! ;-) x

  • 06 Maart 2017 - 20:32

    Sabine:

    Lieve Karin, nu dan toch echt op weg :) Buon Camino Knuffel, Sabine

  • 07 Maart 2017 - 15:30

    Marie-Louise :

    Karin,
    Heel veel succes met je tocht, we zullen je blijven volgen.
    Buon camino

    Marie-Louise en Jeannien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 116610

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: