Almadén de la Plata en El Real de la Jara - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Almadén de la Plata en El Real de la Jara - Reisverslag uit El Real de la Jara, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Almadén de la Plata en El Real de la Jara

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 Maart 2017 | Spanje, El Real de la Jara

Donderdag vertrekken we met z'n viertjes in de taxi. De hele route vandaag is 30 km maar dat is te veel, vooral omdat de eerste vijftien langs de autoweg zijn, maar voor mij ook omdat ik mijn grote teen niet wil overbelasten. De chauffeur zet ons af aan het begin van Natuurpark Sierra Norte. Het is een prachtig park en al gauw staat de zon hoog in de lucht, het belooft weer een warme dag te worden. Mijn blaren spelen op, da's niet zo fijn. Het pad is glooiend, met kurkeiken overal waar je kijkt, ook veel vogels. De wandeling eindigt met een straffe klim, het uitzicht is echt geweldig. In het dorp meteen door naar de herberg voor het gebruikelijke ritueel, douchen en wassen. Daarna lekker gegeten, weer een pelgrimsmaaltijd. Deze keer gazpacho, echt zó lekker, en kip, bier, flan, koffie, 9€. S'avonds in de herberg met een aantal mensen gezellig aan tafel gezeten met een glaasje wijn.
Vrijdag verder door het park, het wordt al snel warm en mijn blaren spelen op. Nog maar eens opnieuw doorprikken en nieuwe tape erop. Veel hekken om te openen en te sluiten omdat er overal dieren zijn, ook de van hier bekende zwarte varkens. Bij binnenkomst van het dorp wacht Annabel me op en adviseert me om de privé herberg te kiezen omdat die veel mooier en schoner is en maar twee euro meer kost. De hospitalero is zeer vriendelijk en de kamers zijn bijna privé met maar twee stapelbedden. Heerlijk gedoucht een naar de winkel voor een broodje en een potje paté, lekker. Net kwam er nog een Spaanse pelgrim binnen die vandaag 45 km (!!!) gelopen heeft. Volgens hem begint het nu druk te worden, in de vorige plaats was de herberg vol! Het seizoen is echt begonnen denk ik.

• 10 Maart 2017 - 16:54

Jocé:

Ha Karin,

Erg leuk om je stukjes te lezen en je zo een beetje te kunnen volgen. Je bent goed bezig! Geniet van de mooie natuur om je heen, de fijne mensen die je ontmoet, de rust en bezinning én natuurlijk van het lekkere Spaanse eten en drinken. Vanavond is het jaarlijkse eetfestijn bij 't Spaans Centrum. Jammer dat je er dit jaar niet bij kunt zijn. We zullen op je proosten! Veel succes nog!

Groetjes en een knuffel,
    Jocé

• 10 Maart 2017 - 23:52

Sabine:

Mooi om te zien hoe het in een paar dagen tijd veranderd. Eerst geen pelgrim te bekennen en nu ben he alweer onringd door een vriendelijke groep. Wat moet dat heerlijk zijn om zo vsn de natuur, zin en uitzicht te genieten. Liefs

• 11 Maart 2017 - 09:43

Marijke:

Hé Kaatje,
    Wat geweldig allemaal, alleen die blaren dat is jammer, hoop dat dit leed snel voorbij is.
    Wat schrijf je het allemaal weer beeldend op, een genot om te lezen.
    GENIET, dikke kus