Mérida en Aljucén - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Mérida en Aljucén - Reisverslag uit Aljucén, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Mérida en Aljucén

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 Maart 2017 | Spanje, Aljucén

De route naar Mérida was niet lang en ook weinig interessant. Je loopt zelfs een heel stuk over de autoweg en passeert het spoor zonder rinkelende bellen of een waarschuwingsbord. De regelneef van het groepje waar ik al een hele tijd mee loop had voor ons een appartement geregeld! in Mérida voor 12 € per persoon dus dat was heel redelijk. Super eenvoudig, maar één badkamer met toilet. We waren met z'n vijven en het is allemaal goed gegaan. 'S middags het stadje in, lekker in m'n eentje. Toen kwam ik er pas achter dat Cor en ik hier zeven jaar geleden ook geweest zijn, leuk deja vu. Het Romeinse theater nogmaals bezocht, erg mooi. Op een terras samen met twee Duitse pelgrims gegeten. Twee vrienden die al tien jaar wandelen met elkaar en vooral veel vogels proberen te zien. Op tijd naar bed en vanmorgen al om vijf uur wakker, tot zes uur blijven liggen (kost moeite). Zonder ontbijt om zeven uur op pad en natuurlijk bij de eerste bar die open was lekker een kop koffie met tostada met jam 2 €.
Eenmaal de stad uit loop je op een gegeven moment een mooi gebied in met Romeinse overblijfselen van waterwerken. Parkachtig, heel mooi. Ik kom niemand tegen en ben om een uur of twaalf al bij de herberg, de mooiste tot nu toe met een heel vriendelijke hospitalera. Lekker douchen, lunch kopen en met een biertje in de tuin in de zon. Hoezo zwaar dit

  • 17 Maart 2017 - 16:10

    Ria:

    Hoi Karin,
    het hoeft niet altijd zwaar te zijn als je maar geniet van al hetgeen je ziet. En dan heerlijk uitrusten met een biertje, zon en omgeving. Geweldig.
    Blijf je volgen. Hoe lang nog?
    Groetjes, Ria

  • 17 Maart 2017 - 16:12

    Karin Van Den Broek:

    Nog vijf weken Ria als alles goed blijft gaan.

  • 17 Maart 2017 - 16:35

    Harrie Eijkemans:

    hallo Karin ik vind het bijzonder dat ik op deze manier met jou in kontakt kan komen
    leuk al die verhalen en verslagen geweldig ik hoop dat het goed blijft gaan en succes tot de
    volgende keer zet hem op Harrie

  • 17 Maart 2017 - 16:39

    Suus:

    Prachtig, die foto met de rode zon en de ruïnes! Wat kom je toch een hoop moois tegen!
    Gaat het goed met de voetjes en eigenwijze teen? Dikke kus!

  • 17 Maart 2017 - 17:00

    Bea:

    Pffff....afzien ;-p

  • 17 Maart 2017 - 18:59

    Annemarie:

    Je weet wat een bewondering ik heb voor je doorzettingsvermogen,leuk om je verslag te lezen.
    Hier niks bijzonders alleen ben ik bijna omgereden door een kleuter op een fietsje die de Jumbo als racebaan gekozen had, verder rustig in ons buurtje,succes verder.

  • 17 Maart 2017 - 23:43

    Sabine:

    Heel mooi om weer te lezen vandaag , word blij van jouw verhalen :)

  • 18 Maart 2017 - 08:32

    Jeanine:

    Hoi Karin,

    Zo leuk om je te volgen. Bij mij begint het ook al aardig te kriebelen. :) Ik weet alleen nog niet goed wanneer ik wil gaan. Misschien kan ik nog eens met je babbelen als je weer terug bent.

  • 18 Maart 2017 - 12:43

    Toni Beekmans:

    Wat leuk om je te volgen en ik geniet ook van je tocht. En af en toe een beetje pech dat moet,anders is het geen camino. Wandel ze en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes

  • 18 Maart 2017 - 21:10

    Dave En Riek:

    Hoi Karin.
    Je bent lekker op weg.
    Spanje en Portugal roepen weer herinneringen op omdat we daar enkele jaren geleden een paar keer op vakantie waren.
    Prachtige landschappen en mooie oude steden.
    Kom je ook nog door Salamanca ?
    Voorspoedige tocht verder.
    Groeten van ons.

  • 19 Maart 2017 - 09:09

    Riet Daams:

    Hoi karin gisteren van netty en jose gehoord van jou reis
    We waren gister bij elkaar voor het afscheid van Lies Bakker
    Het was een prachtige dienst met heel veel mooie lovende woorden
    We hebben ons denk ik wel in haar vergist ,een hele lieve vrouw
    Piet zal haar wel erg missen ,
    Maar thuis ge komen de ipad en zoeken naar jou gelukt
    Wat fijn dat het zo goed gaat ,zet dus door
    Knuffel van riet daams

  • 19 Maart 2017 - 11:17

    Marijke:

    Hé Kaatje,
    Ben heel benieuwd wat je de afgelopen dagen weer hebt meegemaakt.
    Het is echt fantastisch om elke keer weer jouw verhalen te lezen. Hoop dat de voetjes zich gedragen en jou pijnloos verder brengen. Geniet ervan en dikke kus

  • 19 Maart 2017 - 14:22

    Wil Baars:

    Hoi Karin,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en wat apart dat je erachter komt dat je daar met Cor geweest bent.
    Erg leuk om je zo te kunnen volgen.
    Nog veel loop plezier en schrijf vooral alles op dan weten wij allemaal ook of het goed met je gaat.
    Geniet van je reis.
    Knuffel van Wil.

  • 20 Maart 2017 - 19:18

    Hennie V Deventer:

    Hey kanjer, heb je weer de stoute schoenen aangetrokken ?
    Knap hoor, om weer zo'n grote tocht te ondernemen.
    Ik wens je heel veel succes en sterkte, om deze tocht tot een goed einde te brengen.
    Lieve groetjes Hennie en Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 116609

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: