Casar de Cáceres en Cañaveral - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Casar de Cáceres en Cañaveral - Reisverslag uit Cañaveral, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Casar de Cáceres en Cañaveral

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Maart 2017 | Spanje, Cañaveral

Bedankt voor de tips, de pijn lag inderdaad aan te weinig water drinken, ik heb mijn leven gebeterd. In de herberg van Valdesalor kwam ik een "oude bekende" tegen. Hij moest me wel even herinneren, we hadden elkaar in een eerdere herberg ontmoet. Blijkbaar was hij daarna een keer verdwaald en kwam om half twaalf 's nachts in deze herberg aan. Eén van zijn voeten was twee keer zo dik als normaal dus hij verbleef daar al een aantal dagen. Hij deed de was voor iedereen en hing die zelfs op. Ik had geen zin in een maaltijd en heb die avond een zak chips en een blikje fanta gekocht. Niet helemaal verantwoord maar ja. De volgende dag op weg naar Casar de Cáceres. Mooie wandeling en na een kilometer of 12 bereik ik Cáceres. Het oude centrum is een museum van mooie oude gebouwen. Ik wandel er op mijn gemak doorheen, koop wat fruit en door naar Casar de Cáceres. Het tweede deel van de wandeling is niet indrukwekkend. Moe kom ik in het langgerekte dorp aan. De herberg is helemaal aan het einde van de lange hoofdstraat en heeft een wasmachine en droger, allemaal inbegrepen in de prijs 5€. We eten in een restaurantje met een heel aardig stel dat ook de herberg beheert, heerlijk gegeten. Op tijd naar bed, een matras op een houten plank. Mijn heupen vinden dat niet zo leuk. Vanmorgen om zeven uur op pad, het wordt net licht. Anabel loopt met me mee, ze is heel onzeker over de route. Er zijn inderdaad heel weinig pijlen maar er zijn ook geen zijpaden dus ik zie het probleem niet zo. De route is niet opzienbarend, je kunt wel kilometers ver kijken en er liggen zo af en toe heel indrukwekkende rotspartijen. De laatste 12 km zijn óf over de weg óf 16 km over bergpaadjes. Ik heb met Anabel afgesproken de laatste 9 km met de taxi te doen. Lekker, ik vond het weer genoeg. Nu in een privé-herberg, wel wat duurder maar heel mooi en schoon. Mijn wasje hangt weer te drogen en ik heb hier een menu gegeten. Ik snap echt niet dat mensen dat helemaal op kunnen. Voorgerecht pasta en hoofdgerecht gebakken eieren met aardappel. De helft van de macaroni kon ik niet op en dat hebben ze me meegegeven, daar kon ik een andere pelgrim weer blij mee maken. Ondertussen zijn op de slaapkamer de andere pelgrims alweer in discussie over de volgende etappe, er zijn nu eenmaal niet zoveel herbergen hier als op de route Francès, dus je moet het wel even bekijken.

  • 21 Maart 2017 - 20:51

    Francien:

    Hola wandelmaatje wat maak je allemaal mee. Ja je moet goed kijken waar je kan slapen daar, maar er is overal wel een plek. Het gaat best snel bij je, kan het bijna niet bij houden in mijn boekje. Je mag ook wel een dag rust nemen hoor! Drinken is inderdaad heeeel belangrijk. Ik hoop dat je geniet. Veel liefs Buon Camino

  • 21 Maart 2017 - 22:00

    Btty:

    He karin wat gaat het goed,wel inderdaad goed blijven drinken.hebben vandaag lekker muziek gemaakt met de oldtimers. Het ga je goed

  • 21 Maart 2017 - 22:44

    Monique:

    Zojuist even de tijd genomen om je verslagen te lezen. Was daar nog niet aan toe gekomen. Wat leuk weer om op deze manier mee te genieten van wat je allemaal meemaakt. Fijn dat je dit allemaal met ons wilt delen. Nog veel plezier en succes. Je bent een topper.

  • 23 Maart 2017 - 13:56

    Twan Jouw J4F Maatje:

    Ja Karin het is ook mij gelukt al jouw wandelverslagen te lezen, wel een beetje laat voor een eerste reactie maar beter laat dan nooit moet je maar denken.Dat ik het heel knap van je vind wat je doet hoef ik niet meer te vertellen daar hebben we het al eens over gehad. Maar toch wat ik zo allemaal lees in jouw verslagen is het toch heel anders als jouw verhaal vooraf.
    Ik hoop dat er niet te veel tegenslagen meer zijn en het verders zonder kleerscheuren en veel genieten mag verlopen. Ik ga nu elke dag jouw spannende verslagen lezen en ik reageer nog wel een keer. CQ; Jos stond er vorige week alleen voor bij J4F, hij zal blij zijn als we weer compleet zijn.

  • 25 Maart 2017 - 10:23

    Wil Baars:

    Hoi Kaatje,

    Zo te lezen gaat het goed met je.
    Inderdaad veel water drinken is iets wat je echt nodig hebt op deze reis maar ook het eten is belangrijk.
    Leuk om je zo te kunnen volgen en weten of het goed met je gaat.
    Nog vele goede km.
    Dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 799
Totaal aantal bezoekers 116640

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: