Villanueva de Campeán - Reisverslag uit Villanueva de Campeán, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Villanueva de Campeán - Reisverslag uit Villanueva de Campeán, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Villanueva de Campeán

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Maart 2017 | Spanje, Villanueva de Campeán

Zowel Salamanca in als uit kost enige tijd. Het oude centrum is heel compact maar er is inmiddels het nodige omheen gebouwd. In een barretje een ontbijtje van zoete koek en koffie genomen. Eenmaal de stad uit is het landschap toch anders dan voorheen, veel akkerbouw hier. De route van vandaag zou 17 km zijn maar het zijn er 22 geworden. In de herberg van Salamanca lag een aanbeveling voor een slaapplaats iets verder op de route. Het is een privéhuis met een veldje voor kamperen en een soort containerhutje voor de verhuur. Wij (Christina, Maria en ik) werden heel hartelijk ontvangen door het echtpaar dat daar woont. In het hutje vier bedden, gemaakt van houten pallets met een matras erop. Douche en toilet in een andere container 10 meter vanaf ons hutje. Dat hebben we dus 's nachts geweten :-)
Na het douchen en wassen was er nog een hele middag om in de zon te zitten en wat te lezen. De vrouw des huizes had avondeten gemaakt en dat was echt heerlijk, mét een lekker glaasje wijn. Vanmorgen stond er een ontbijt klaar met verse toast, verse jus, koffie en zoete cakejes. Op weg naar Villanueva de Campeán, 28 km. De zonsopgang is snel en soms héél mooi. Weer akkerland, weinig vee hier. Mooi weer, niet te warm. In een dorpje een stukje tortilla gegeten. Meestal loop je op deze camino van het ene naar het andere dorp of stad met niets ertussen. Vandaag dus een gelukkie. Weinig gele pijlen weer en weinig pelgrims, maar het is goed gegaan. Nu in de plaatselijke bar, de herberg is super eenvoudig en kost dan ook maar 5 €. We zijn hier nog steeds maar met z'n drieën. Morgen Zamora.

• 30 Maart 2017 - 16:47

Toni:

Wat zijn het weer leuke verhalen, zo loop ik ook een beetje de camino.
    Kijk uit naar het volgende verslag. Veel loop plezier. Groetjes

• 30 Maart 2017 - 18:06

Willy:

Hoi Karin.

Vandaag ben ik een beetje verbrand, geloof ik :). Je bent goed bezig, hoor. Ik verwachtte een heel spannend verhaal over die wc, 's nachts, maar blijkbaar viel dat nog heel erg mee.
    ¿ Ya hablas español un poco mejor, verdad?

Saludos, willy

• 30 Maart 2017 - 18:16

Marie-José Van Keulen:

Hallo Karin wat maak je toch een mooie reis en het gaat steeds maar goed met lopen, over de helft nu wel wat meer kilometers gemaakt vandaag maar hartelijk ontvangen door dat echtpaar maakt veel goed en fijn genieten van de zon en een boek lezen..heb je even mooi tijd om bij te kunnen rusten..lekker eten wat ze voor jullie gemaakt heeft en nu op naar Zamora..loop/wandel ze daar naar toe en weer veel succes met je mooie tocht..Liefs Marie-José xx

• 30 Maart 2017 - 19:09

Mia:

Hè Karin onze cor heeft 'tvoor mij van morgen voor gedaan wat schiet je al op we volgen je dat weet je al die voetstappen# niet te tellen ,nog even en je bent de bocht om !!!Veel liefs van ons x

• 31 Maart 2017 - 17:52

Cobi:

Hallo Kaatje, wat ga je goed zeg. Ik ben heel blij dat je geen last van je voet en teen hebt. Het is heel leuk om je gezellige verslagen te lezen. Krijg jij geen rugpijn van elke dag weer zo'n lange wandeling? Ik bewonder je diep. Je schiet echt goed op. Fijn dat je zo nu en dan van die prachtige landschappen ziet. En het eten is ook lekker zo te horen. Ga zo door en geniet. Liefs, Cobi

• 31 Maart 2017 - 23:05

Toon En Maria:

Hoi Karin, wat maak je toch een mooie reis en het gaat goed, je bent al over de helft!
    Een bijzondere tocht en elke dag een verrassing waar je de nacht doorbrengt!
    Geniet vooral!
    Groetjes, Toon en Maria

• 01 April 2017 - 12:53

Jos En Josien:

Hoi Karin, we volgen jou op de voet! en genieten mee met en van jouw avonturen! heel veel groetjes van Jos en Josien