Guillena - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Guillena - Reisverslag uit Guillena, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Guillena

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 Maart 2017 | Spanje, Guillena

De middag en avond in het hotel waren heel rustig. Een biertje en een tapa genomen. Cor zijn vlucht was ivm staking vertraagd dus ik heb gewacht tot ik even kon bellen om te horen dat alles goed gegaan was. Tien uur licht uit. Vanmorgen kwart over zeven op en bij het ontbijt ontmoet ik Leo die ook de camino gaat lopen. Om kwart over acht ben ik op weg. Nog even langs de autoweg maar dan toch eindelijk de natuur in. De eerste ooievaar gezien! Het is prachtig weer en het duurt niet lang voor ik Leo achter me hoor. We lopen samen op en zijn allebei benieuwd hoe hoog het water staat waar we later door moeten. Er passeren ons een paar mountainbikers die na een kwartiertje weer terug komen. Ze kunnen niet verder, het water staat te hoog. Een probeert uit te leggen hoe we dan verder moeten als een ander zegt dat een boer met tractor ons wel zal helpen. En inderdaad bij een veel te brede sloot met modder en water mogen Leo en ik in de tractor klauteren en worden we hotsend en slibberend overgezet. Dat scheelt de nodige kilometers omlopen! In Guillena meteen op zoek naar de gemeentelijke herberg maar die was gesloten. Dan maar een biertje drinken en terug naar de privé herberg, ook gesloten maar wel een telefoonnummer dat we kunnen bellen. Het is een heel gezellig verblijf met alles wat een pelgrim nodig heeft en dat is als eerste een warme douche. Na het wassen van wat kleding op zoek naar iets te eten. Op weg naar het restaurant worden we aangesproken door een Spanjaard die ons uitnodigt voor een biertje. Hij heeft acht jaar in Nederland gewoond en gewerkt en spreekt dus nog wat Nederlands. Ik was een beetje terughoudend maar met Leo erbij durfde ik wel. We hebben een gezellig half uurtje met Antonio doorgebracht (die ook nog zijn vrouw had gebeld om te komen, wat ze deed). Toen toch op zoek naar het restaurant en voor 7€ had ik een voorgerecht, hoofdgerecht, toetje en een glaasje wijn!! Nu in de herberg, dit schrijven en relaxen. Inmiddels zijn er nog een stuk of zeven pelgrims binnen gekomen. Het is 26°, de was is droog dus klaar voor een nieuwe dag.


  • 07 Maart 2017 - 16:34

    Cor:

    Wow, dus fietsers komen terug en pelgrims lopen door hopend op een vriendelijke boer met een tractor... Dat moet toch wel aan jullie vermomming als pelgrim liggen. Goed hoor dat jullie die horde "doorwaadbare plaats met hoog water" genomen hebben. En dat het groepje pelgrims groeit. Dat wordt wel wat!

  • 07 Maart 2017 - 17:06

    Suus:

    Nou mam, ik heb je blog ook gevonden :-))
    Even gauw alle 4 teruggelezen; fijn je zo te volgen.
    Een dag met leuke ontmoetingen achter de rug; dat is ook één van de leuke dingen van zo'n bijzondere tocht; geniet ervan!
    Dikke kus

  • 07 Maart 2017 - 19:24

    Bea:

    Wat leuk!!! Jij maakt nog eens wat mee :-)

  • 07 Maart 2017 - 19:37

    Gridje:

    Wat leuk mam! Echt het avontuur in :) xx

  • 07 Maart 2017 - 20:06

    Betty:

    Wat je toch allemaal mee maakt op een dag vind het leuk dat ik mee kaan genieten met jou reis.op naar de volgende dag

  • 07 Maart 2017 - 20:35

    Cobi:

    Ha kaatje. Wat een leuk verslag. Je klinkt veel beter dan gisteren en daar ben ik blij om. Zo'n eerste dag lijkt me ook moeilijk, zeker ook dat je afscheid moest nemen van Cor. Nu gaat het weer lekker zo te horen. Wat een prachtig weer en een leuke foto. Heerlijk die witte huisjes. Zo vrolijk. En de mensen zijn wel erg vriendelijk hoor. Boffen dat die man jullie naar de overkant heeft gebracht. Ben benieuwd wat je morgen weer te vertellen hebt. Ik hoop ook dat je weer goed kunt slapen. Groetjes x

  • 07 Maart 2017 - 22:35

    Sabine:

    Hoi Karin, Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Wat is er mooier als behulpzame mensen tegen te komen. Een gastvrije Spanjaard die Nederlands spreekt en het stroomt langzaam pelgrims :), mooi weertje, jemig wat een geweldige reis, nu al! xxx

  • 07 Maart 2017 - 23:17

    Marijke:

    Hoi lieve Kaatje, Wat is het weer een geweldig avontuur, ik ben trots op je.
    Je doet het gewoon weer!!Zo leuk om te lezen. Geniet ervan en morgen succes met de lange afstand, als je voet het toelaat. XX

  • 08 Maart 2017 - 07:48

    Willy:

    Hoi dappere dodo. De kop is eraf. Weliswaar niet alles gelopen, maar toch! Vaya con dios. X

  • 11 Maart 2017 - 18:57

    Willie Van De Old-timers En Tonny:

    Hallo Karin wat leuk jou te volgen ,hoorde het van Marie jose wens je een hele fijne tijd en we
    missen je heel erg op de repetitie een advies oefen wel met je mondstuk .we wensen je een hele
    fijne vacantie en horen als je terug bent jou verhalen wij passen op jou cor
    liefs en groeten van ons Willie en Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 116657

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: