Galisteo - Oliva de Plasencia - Aldeanueva del Cam - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Galisteo - Oliva de Plasencia - Aldeanueva del Cam - Reisverslag uit Aldeanueva del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Galisteo - Oliva de Plasencia - Aldeanueva del Cam

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Maart 2017 | Spanje, Aldeanueva del Camino

Woensdag naar Galisteo. Eenmaal uit Cañaveral snel op een mooi, glooiend, makkelijk pad. Weilanden, enkele bomen en nog steeds heel veel vogels. Toch een verrekijker mee moeten nemen, veel grote zwarte vogels gezien maar of het nu buizerds, gieren of zo zijn weet ik niet, ik herken alleen de ooievaars. Ik loop vandaag bijna 30 km, het gaat heel goed. Dat komt natuurlijk ook door het weer, het is helemaal bewolkt en er is regen voorspeld. Op één buitje en een beetje miezer na was het toch de hele dag prima. Prachtige luchten levert dat op. Galisteo is een klein stadje dat helemaal door een middeleeuwse stadsmuur is ingesloten. Ik heb er met Christine overheen gewandeld. In een barretje wat gegeten, heerlijke stukjes kip heel krokant gebakken, het was lekker. Om negen uur lig ik dan tegenwoordig alweer in bed. Donderdag naar Olive de Plasencia. Ik vertrek samen met Christine maar die komt er al snel achter dat ze haar waterfles vergeten is. Ik loop door omdat zij toch veel sneller én meestal anderhalf uur eerder op de plaats van bestemming is dan ik. De route gaat door het oude centrum en dan via een Romeinse brug het buitengebied in. Ik verbaas me erover dat ik Christine niet zie. Als mij na 5 km een pelgrim op de fiets passeert vraag ik of hij haar gezien heeft, nee dus. Ik ga verder, het is echt weer een mooie route vandaag. Om de afstanden een beetje binnen de 30 km te houden loop ik vandaag naar Olive de Plasencia wat eigenlijk niet op de route ligt. Ik zie onderweg geen mens. De route voelt langer dan 30 km, vooral omdat de laatste zeven over asfalt gaan. Ik voorzie dat ik alleen zal zijn in de herberg. Om half vijf kom ik pas in het dorp aan en aan een man die net zijn winkel wil sluiten vraag ik naar de herberg. Wat een bof, hij is de hospitalero en belt meteen de dame die verantwoordelijk is voor van alles en nog wat. Ze brengt me er naartoe, op een drafje dat ik niet bij kan houden. Moe!! Volgens het boekje moet het een van de mooiere herbergen zijn op de camino. Dat klopt en tot mijn verbazing is Christine er al lang. Leuk. We gaan zelf koken, soep en pasta, heel eenvoudig maar heerlijk. E zijn nog vier mannen gekomen, twee te voet en twee op de fiets. Vrijdag naar Aldeanueva del Camino, 27 km. Ik loop om te beginnen fout, gelukkig kom ik daar na en paar honderd meter achter. Terug dus. De route komt langs Cápara, volgens het boekje: in 74 na Christus kreeg Cápara stadsrechten, een belangrijk tussenstation op de Romeinse weg. Er zijn nog allerlei resten maar daar staat vandaag een hek omheen. De route is niet altijd goed aangegeven, gezond verstand moet je hier niet uitschakelen. Bij de meeste beekjes en stroompjes die je over moet steken zijn stapstenen gemaakt, maar blijkbaar stroomt het af en toe zo hard dat zelfs zo'n blok steen wegspoelt. Dat was vandaag ook het geval waardoor ik een stukje om moest lopen via de autoweg, en dus geen pijl of bord te zien. Gelukkig geen Wet van Murphy vandaag, één keer fout lopen is genoeg. Wel werd ik nog even aan het twijfelen gebracht toen een pelgrim mij tegemoet liep. Hij stopte voor een praatje en stelde zich voor als Rob uit Brexit :-) De camino Francès gelopen, toen teruggelopen naar Astorga en nu was hij in omgekeerde volgorde op weg naar Sevilla. Het was een lange dag en na het douchen maar meteen dit opgeschreven. Het nadeel van deze site is dat alles weg is als wifi even hapert of zo, kan ik opnieuw beginnen. Dat overkwam me gisteren maar ik was te moe.

  • 24 Maart 2017 - 19:10

    Greet Schoneveld:

    Hai Karin ,
    Regelmatig moet je dus toch logisch nadenken om de juiste weg te volgen begrijp ik. Maar........Dat lukt jou wel, dat blijkt!! Een geweldige ervaring lijkt me. Volgens mij ben je straks ??? kilo's afgevallen en ook wat kleiner door het vele lopen. Maar wel heel veel "rijker" geworden door alles wat je meemaakt. Wij proberen hier Cor bij te staan.

  • 24 Maart 2017 - 19:39

    Suus:

    Hoi mams,

    Wat een mooi verslag weer! En die foto's zijn klein, maar mooi, ik kijk uit naar de plaatjes op groter formaat; je komt echt langs de prachtigste dingen!
    Een derde van je reis zit er alweer zo'n beetje op; echt supergoed bezig! Xxxxx

  • 24 Maart 2017 - 20:16

    Sabine:

    Fijn om weer even een verhaal van je te lezen, echt ik raad je aan dit allemaal een keer in boekvorm uit te brengen :), met idd. mooie foto's erbij. Ga graag weer een keertje "live" met je wandelen als je terug bent, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dan even geen wandelschoenen meer kan zien ;) knuffel van mij, je bent een kanjer!

  • 25 Maart 2017 - 08:31

    Jeanine:

    Wat een mooie beleving. Heel veel plezier nog tijdens de rest van de route.

  • 28 Maart 2017 - 00:00

    Vonneke:

    Hey maatje, wat een mooie foto's weer! Echt prachtig! Je verteld dat je verkeerd was gelopen en lijkt geen probleem, mij ijlt dat toch spannend maar ik ben dan ook niet zo'n toppertje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Aldeanueva del Camino

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 116623

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: