León - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu León - Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

León - Rabanal del Camino

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 April 2022 | Spanje, Rabanal del Camino

Zondag 24 april

Thuis feest van Luc, daar denk ik toch wel aan, zal vast heel gezellig zijn. Dan mis ik de hele bubs wel. Vandaag in León, heerlijk onderkomen in een hostel, net zo duur als een herberg,ongelofelijk in zo'n grote stad. Over de wandeling weinig te vertellen,het is nog steeds de meseta. Judith waar ik inmiddels alweer twee weken mee optrek blijft hier een nacht extra ivm een zeer pijnlijke voet. Iedereen moet toch zijn eigen camino lopen,blijkt nu ook maar weer.

Maandag 25 april

Ook Simone was niet lekker maar zij en Alois gaan toch op pad. Over vandaag kan ik kort zijn, vreselijke route, constant naast de autoweg, een hoop herrie en stank, gauw vergeten dus. Ik hoorde dat afgelopen donderdag 400 pelgrims zich in Ronchesvalles aangemeld hebben. Die mensen hebben úren in de rij moeten staan. In Roncesvalles kunnen 300 pelgrims overnachten dus wat de overige honderd gedaan hebben weet ik niet. Het gemiddelde aantal pelgrims vóór Covid was 300.000 per jaar, de voorspelling voor dit jaar is 700.000!!!

De herberg maakte gelukkig veel goed, lekker gegeten met elkaar én ik heb goed geslapen.

Dinsdag 26 april

Naar Astorga, 26,5 km. Ik vertrek met droog weer maar 's middags krijgen we toch een bui op ons hoofd. We stoppen bovenop een heuvel waar een Spanjaard al sinds 2014 een zelfinelkaargeflanst onderkomen heeft. Geen water,geen wc maar hij biedt de pelgrims allerlei lekkers aan, vooral fruit, voor een vrijwillige bijdrage. Het ziet er logischerwijs allemaal niet zo proper uit maar ja. Zijn broek kan hij volgens mij 's avonds rechtop in een hoek zetten. Bij aankomst in de herberg snel de natte spullen uit en douchen. Ik lig na het douchen in bed, door koorts te rillen van de kou en ik heb een akelige hoest. Zo maar naar de farmacia voor hoesttabletten en paracetamol, hopelijk morgen weer fit. Simone en Alois bieden aan om voor mij naar de apotheek te gaan zodat ik in bed kan blijven. Ook het avondeten sla ik over.

Woensdag 27 april

Gelukkig de hele nacht kunnen slapen en ik voel me weer goed genoeg om verder te gaan. Lieve kamergenootjes bieden me een peer en thee aan. Vol goed moed op weg door Astorga waar ik Grant en James weer zie,echt leuk! Jammer dat ik hier gisteren niet rond heb kunnen lopen want het is een hele mooie plaats. Het landschap verandert gelukkig weer ten goede. Nog steeds koud en wéér regen.


  • 27 April 2022 - 17:19

    Maria Van Hout :

    Hoi Karin,
    Een kanjer ben je!!!
    Leuk om je zo te volgen met al je verschillende ervaringen!
    Ik hoop dat het weer wat beter wordt en de zon weer gaat schijnen en dat je niet ziek wordt!
    Lieve groetjes!

  • 27 April 2022 - 17:28

    Jeanne En Mari:

    Nou Karin, jij bent wel een bikkel zeg. We waren al zwaar onder de indruk maar hadden niet zo'n goed idee wat je zo allemaal tegenkomt en meemaakt. Geweldig dat je je zo herpakt en toch je schema kunt blijven volgen. En fijn dat je zo'n geweldige mensen ontmoet die er voor je zijn als het ff tegenzit. Hopenlijk blijf je verder gezond en kun je heel erg genieten van je verdere reis. Heel veel lieve groeten van ons.

  • 27 April 2022 - 17:37

    Greet Schoneveld :

    Hai Karin,
    Hier is het natuurlijk een “oranje dag”. Kraampjes, muziek, onderscheidingen etc. Oh ja……ook mooi weer gelukkig.
    Ik vond een leuk gedicht wat bij je past denk ik.
    Komt ie:

    Ik wandel door het leven
    Elke dag loop ik vooruit
    En soms sta ik ook even stil
    Wanneer ik op obstakels stuit.
    Obstakels die ik nemen moet
    Want ze horen bij mijn wandeling
    En als ik ze overwinnen mag
    Dan geeft dat altijd voldoening.
    Waarna ik weer verder kan
    Over het pad dat ik moet lopen
    En of het een mooie wandeling wordt
    Daar kan ik alleen maar op hopen.

    Succes en moed houden!
    Groetjes uit Nuenen

  • 27 April 2022 - 17:47

    Mariëtte :

    Pittige tocht Karin, maar heel tof dat ik op deze manier “ mee mag lopen “ hoop dat je ondanks het minder goede weer toch in de “Caminobubbel” zit. Lekker loslaten en genieten! Buen Camino

  • 27 April 2022 - 19:54

    Kristina B Wilkening:

    Hi Energizer Bunny, Glad to hear you are still hopping along the Camino trail. Can you try and dodge all those pesky raindrops? Ha. Anyway, enjoying your blogs. Kristina

  • 27 April 2022 - 20:33

    Lisette :

    Hoi lieve Karin, wat een avonturen! Goed dat je gegaan bent en wat een zegen: zoveel lieve mensen om je heen......

  • 27 April 2022 - 23:13

    Cor Janssen:

    Hoi Karin ik spreek respect en bewondering voor je uit. Met name je doorzettingsvermogen. Ik heb zelf 11x de Nijmeegse Vierdaagse gelopen , dan weet je echt wel , wat wandelen is. Na vier dagen ben je klaar, maar jij wandeld misschien wel 50 dagen aan een stuk, en dat lijkt me veel zwaarder. Veel lieve mensen om je heen, die geven je ook veel energie om zo'n camino te volbrengen. Succes met het vervolg, en groetjes van ons.

  • 27 April 2022 - 23:56

    Marina:

    Lieve Karin, weer verder onderweg. Ik hoop dat je je wandelmaatje Judith weer treft. Hou je goed, en jk wens je mooi weer toe.
    X

  • 28 April 2022 - 14:48

    Sabine Verhoeven:

    Heb het idee dat je veel meer regen hebt dan de andere keren? Maar ook hier in Catalonië is het weer anders dan anders. Ach de zon komt vanzelf weer. Je bent wel een doorzetter en ik krijg steeds meer bewondering voor je. Hopelijk blijf je fit en gezond en wordt de omgeving ook weer mooier. Liefs

  • 30 April 2022 - 17:21

    Hennie V Deventer :

    Hoi Karin, wat ben je toch een kanjer, en een doorzetter, maar dat wist ik al.
    Ga zo door, en geniet van je wandeltocht en alles en iedereen om je heen.
    En wat zal je blij zijn, als je het volbracht hebt, en wat zal jouw gezinnetje blij zijn,
    als ze jou weer te kunnen knuffelen.

    Lieve groetjes van Hennie en Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 116680

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: