O Cebreiro - Portomarín - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu O Cebreiro - Portomarín - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

O Cebreiro - Portomarín

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Mei 2022 | Spanje, Portomarín

Zondag 1 mei

Op tijd op weg, een stevige klim staat me te wachten naar O Cebreiro. Het landschap én het weer is prachtig. In O Cebreiro is het druk, een toeristisch plaatsje,een hele bus Zuid Koreanen loopt er ook rond. Gelukkig slaap ik hier vannacht niet,ik ga nog enkele kilometers verder. Berg op en af vandaag,hele steile stukken van 500 meter naar bijna 1300. Ik slaap in Fronfría, een hele mooie herberg. Een gezamenlijke maaltijd in een oud rond huis, palloza geheten. Traditionele Galische woningen die vroeger half als woning en voor de andere helft voor de dieren gebruikt werden.

Maandag 2 mei

Ruim 28 km voor de boeg naar Sarria. Het is mistig als ik vertrek, ik zit nog heel hoog. Het is mooie wandeling door loofbos en langs weiden. De zon wil er niet doorheen komen en eigenlijk is dat wel fijn,de temperatuur is goed. Over Sarria kan ik kort zijn, weinig te beleven. In de herberg ben ik eerder geweest, in 2014.

Dinsdag 3 mei

Naar Portomarin vandaag en ik weet niet wat ik meemaak. Er is een blik met pelgrims ontploft hier, minstens 200 nieuwe, waaronder vriendinnenclubjes en schoolkinderen. Allemaal achter elkaar en een leven van jewelste. De laatste 100 km.

Wat is het hier toch mooi, lieflijke heuvels. Maar ik laat me niet foppen iedere stap omhoog en omlaag kost moeite. Ik had gehoopt dat ik nu inmiddels wel berggeitspieren zou hebben maar dat valt toch tegen. In Portomarin aangekomen eerst een trap op, de eerste herberg is vol maar de dame is zo vriendelijk een andere te bellen en daar zijn ook weer wat oude bekenden. Zij gaan koken!!! Leuk. Ik kom zaterdag aan in Santiago.


  • 03 Mei 2022 - 17:31

    Bea:

    Bikkel!!! xxx

  • 03 Mei 2022 - 17:35

    Jeanne En Mari.:

    Mooi Karin, weer een mijlpaal nog 100 km. Is toch een makkie voor jou!!
    En dat landschap daar, fantastisch. En ook weer van die prachtige foto's. Wij wensen je fijne, en goede dagen en een geweldige aankomst in Santiago. Toi, toi, toi met lieve groeten van ons.

  • 03 Mei 2022 - 17:45

    Suus:

    De laatste loodjes mam! Die wegen natuurlijk heel zwaar, maar probeer er ook ontzettend van te genieten! Volgende week ben je weer thuis en voor je het weet is alles weer als vanouds. Dus neem het avontuur nog even goed in je op en geniet! X Suus

  • 03 Mei 2022 - 18:05

    Annie Giroldi:

    Wat een reis Karin, petje af je bent echt een bikkel. Geniet nog van de laatste de 100 km die je nog te gaan hebt. En dan op naar de terug reis.

  • 03 Mei 2022 - 18:43

    Lisette :

    Wat gaat het snel! Nog even flink genieten de laatste kilometers!

  • 03 Mei 2022 - 18:48

    Willy :

    Maandag mee naar de Griek?

  • 03 Mei 2022 - 20:27

    Tineke:

    Tjonge Karin 28 kilometer op een dag, pittig hoor. Wij zijn vaak al trots als we zoveel gefietst hebben op de IBike ☺️.
    Nu maar hopen dat die grote groep snel uit elkaar gaat zodat je in alle rust de laatste stukken kunt pakken. Succes met de laatste loodjes. Liefs Tineke

  • 03 Mei 2022 - 20:55

    Jan:

    Karin,
    Vind het super wat je presteert, wens je heel veel succes met de laatste loodjes, toppie

  • 03 Mei 2022 - 21:08

    Truus Mulder:

    Karin wat geweldig dat je dit kunt, als buurvrouw ben ik nog steeds trotser op jou aan het worden !!
    Nog even doorzetten en dan zit je zomaar weer in de Weissmanstraat !!!
    WELKOM weer thuis !!

  • 03 Mei 2022 - 21:23

    Ria Swinkels-de Laat:

    Wat een mooie foto's Karin. Geweldig en ook je dagelijkse reisverslag. Nog een paar dagen en dan is de eindstreep bereikt. Laat die laatste loodjes niet zwaar wegen. Succes !!!

  • 03 Mei 2022 - 21:54

    Cor Janssen:

    Karin wat geweldig, dat het nog steeds zo goed gaat na ongeveer 700 km op de foto lijkt het wel, of je niets geleden heb, zo stralend zie je er uit, nog maar 100 km. Zing maar mee: Wij lopen de Carmina mee, vol levens lust en moed, als goede lopers lopen wij altijd vol goede moed. Succes de laatste vier dagen.

  • 03 Mei 2022 - 23:19

    Ellie:

    Nou Karin zet hem op de laatste dagen , wat heb je weer veel beleefd, geniet er nog van , Ellie

  • 03 Mei 2022 - 23:31

    Ingrid:

    Lieve mam , zo mooi die trotse foto van jou, ik ben ook trots op jou! Kies voor jezelf en jouw pad.
    Tot snel weer, kaasje worstje , kan niet wachten.
    xxx

  • 03 Mei 2022 - 23:31

    Sabine Verhoeven:

    Wow wat ga je snel! Nog maar 100km en dan heb je ook deze Camino weer volbracht. Geniet er met volle teugen van lieverd!

  • 04 Mei 2022 - 19:49

    Josien:

    Hoi karin nog een paar dagen ik vind het enorm knap van jou! Tot gauw groetjes ook van munne Jos, Josien

  • 04 Mei 2022 - 19:58

    Erik:

    Wat super knap Karin. Ik doe het je niet na. Nog 100 naar de finish. En wat een mooie foto’s. Echt geweldig.

  • 04 Mei 2022 - 23:15

    Cobi:

    Wat een gezellig verslag kaatje , en mooie foto’s.
    Gewèldig de laatste 100 km.
    Wat een succes. Je mag met recht trots zijn op jezelf.
    Veel plezier nog en succes met de laatste loodjes.
    Geniet er nog even van !

  • 06 Mei 2022 - 18:51

    Annemarie:

    IK ZAL BLIJ ZIJN
    als je weer veilig thuis bent,ik moet vaak aan je denken.,wat een doorzettingsvermogen .!!!!!

  • 06 Mei 2022 - 19:43

    Greet Schoneveld:

    Super Karin. Je bent er bijna. Ongelooflijk ik doe het je niet na. Toch wel erg fijn voor je om thuis te komen. Wens je fijne terugkomst en hoop elkaar over niet al te lange tijd te zien.

    Groetjes Greet

  • 06 Mei 2022 - 20:31

    Toni Beekmans:

    Wat geniet ik van je verslagen de laatste loodjes het einddoel in zicht. Een trotse fan. Groetjes Toni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 116690

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: