- Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 April 2022 | Spanje, Reliegos

Vrijdag 22 april

Het regent inderdaad. Regenbroek aan capuchon op en op weg. Handschoenen snel aan, die zijn binnen no time nat natuurlijk maar beschermen toch tegen de koude wind.

Ik kan geen foto's maken, alles zit ingepakt. Na een half uur al voel ik dat m'n sokken nat worden. Na twee uurtjes lopen halen Alois en Simone mij in en komen we in een dorpje. Daar staat midden op de weg een taxibusje, we kijken elkaar aan en de beslissing is snel genomen, niet nog 15 km nog natter worden, we stappen in en laten ons naar de herberg brengen. Daar zijn we dus al om half elf, een rustdagje vandaag!

Het is een redelijk nieuwe herberg en we hebben een kamer voor ons vieren met eigen badkamer,super!!! Beetje lezen, puzzelen, WhatsApp bekijken en wat schrijven. Toch duurt de dag dan weer lang, we snoepen 's middags frietjes en 's avonds heb ik nul zin in eten, dus maar even niets.

Zaterdag 23 april

Vandaag 20 km en weer regen voorspeld. We vertrekken en het is gelukkig nog droog,maar heel veel wind. In het eerste dorpje moeten we wat eten want na dit dorp 12 km niets meer tot onze herberg. Ik bestel een broodje met vlees in de veronderstelling dat het vleeswaren zijn,foutje, er liggen op mijn broodje (een derde stokbrood) drie gebakken varkensfiletlapjes en vijf plakjes kaas!!!!

Inmiddels is het begonnen met regenen dus volledig ingepakt vertrekken we weer en we boffen,na een half uur stopt het met regenen en komen we redelijk droog in de herberg aan. Een kamertje van max 12 vierkante meter met drie stapelbedden, duurder dan het luxe onderkomen van gisteren. Vandaag kom ik twee vrienden uit St. Oedenrode tegen. Ik zag ze gisteren ook en we kletsten wat. Ook op de camino is de wereld klein, ze vertellen dat ze samen op scouting zaten toen ze een jaar of 10 waren en hun groepsleider was een neef van Cor. Volgens de twee hebben ze van hem alles geleerd waardoor ze nu,met ieder een tent in hun rugzak, de camino lopen. Ze slapen dus ergens langs de weg in hun tentje!! Mij niet gezien. Voor morgen zijn de weersvooruitzichten beter,gelukkig maar,26 km naar León!


  • 23 April 2022 - 17:40

    Cor:

    O wat leuk. Martijn was hun groepsleider? Zo zie je maar...it's a small world.
    Goed dat je doorzet ondanks de regen. Bikkel!!

  • 23 April 2022 - 18:18

    Karin Van Den Broek:

    Nee het was Robert.

  • 23 April 2022 - 20:35

    Greet Schoneveld:

    Hallo Karin,
    Tjonge wat een onderneming. Petje af hoor. Je moet het toch maar doen ondanks regen en wind.
    Je moet dan toch maar weer de moed bij elkaar rapen. Vaak loopt het dan gesmeerder dan je dacht gelukkig.
    Vanuit mijn luie stoel wens ik je een goede voortzetting van de rest van je tocht. Ik hoop voor je met een lekker weertje en goede zin en zonder problemen. Zal voor je duimen.
    Groetjes uit Nuenen

  • 24 April 2022 - 00:15

    Cor Janssen:

    Hoi Karin ik hou het deze keer korter. De foto's geven een goed beeld, wat je onderweg aan natuurschoon en veel mensen ontmoet. Na vier weken begint jouw dappere wandelafstand ook te slinken ( 350 km)
    Hou vol je kunt het, succes de komende weken. groetjes.

  • 25 April 2022 - 15:16

    Paula Kruijzen - Deisenroth:

    Hoi Karin,

    wat een knappe prestatie van je . Petje af hoor!


    Hou je taai en groetjes.

  • 26 April 2022 - 02:55

    Yvonne(ke):

    Haha een broodJE noemt ze dat! Zoetermeer trouwens wel lekker uit. Jammer van het weer, is toch wat minder genieten lijkt me maar desondanks toch doorgaan.....stoer hoor!

  • 26 April 2022 - 21:39

    Sabine Verhoeven:

    Zo wat een doorzetter ben je! Veel regen en koud deze keer merk ik wel, maar toch doorgaan. En zo'n taxi-ritje is dan een hele welkome afwisseling. Leuk dat je ondanks de grote afstand van thuis bekenden tegenkomt, it's a small world. XXX

  • 27 April 2022 - 12:08

    Tineke:

    Karin, waar zit je? Alles goed met je.
    Wij vliegen vandaag naar Alicantes, zitten in moraira dus ietsjes dichterbij jou. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 116691

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: