Alcuéscar en Valdesalor - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Alcuéscar en Valdesalor - Reisverslag uit Valdesalor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Alcuéscar en Valdesalor

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Maart 2017 | Spanje, Valdesalor

Het moet niet gekker worden, ik ben nog met vier vrouwen naar een Romeins badhuis geweest, een uurtje badderen in drie baden met verschillende temperaturen, heel grappig. De volgende dag op tijd op pad, weer door een natuurpark, heel erg mooi en een paradijs voor vogels en vogelliefhebbers. Het doet me een beetje aan Ierland denken. Ik word een paar keer herinnerd aan thuis (zie foto). Het clubje dat elkaar steeds weer zag bij de volgende herberg is inmiddels gereduceerd tot vijf, Wolfgang, Gerhard, Anabel, Christina en ik. Er komen natuurlijk steeds nieuwe mensen voorbij, vooral mannen die het geen probleem vinden om meer dan 40 km per dag te lopen. Meestal ben je die de volgende dag weer kwijt omdat ze verder zijn. In Alcuéscar is de herberg in een mannenklooster, zij houden zich bezig met arme mensen. Er is een huis voor gehandicapte mannen bij, zowel geestelijk als lichamelijk. Schijnbaar worden ze niet gesteund door de regering. Grappig intermezzo, we gingen wat drinken in een bar tegenover het klooster. Daar kwam op een gegeven moment een man in een rolstoel, handen compleet krom en stijf die Christina duidelijk maakte dat hij een kop koffie wilde. Christina kwam terug en lachte, de man achter de bar had gezegd: "hij heeft een goede dag vandaag", hij had z'n vijfde kop koffie al bij elkaar gebedeld. In het klooster heb ik een kamertje voor mezelf, heerlijk. Om zes uur krijgen we een rondleiding door het klooster en het mannenhuis, heel indrukwekkend. 'S avonds krijgen we een maaltijd, salade, spaghetti en een soort hacheé, heerlijk. En dat alles voor een vrijwillige bijdrage.
Vandaag al om half acht op pad, het is weer heerlijk weer. Het begint heel goed, geen pijn meer in de voeten! Ik dacht mijn lijf heeft eindelijk door dat dit het is de komende tijd, lopen! Na twee uur kan ik opeens bijna niet meer vooruit, verlammende pijn in een been. Paracetamol genomen maar dat werkte niet. De tocht van vandaag is 26 km dus ik werd wel een beetje onrust, dat ging ik zo niet redden. Na twee uur nog maar eens paracetamol, een uur uitrusten bij een bar. Verder gelopen maar nog niks waard. Na een uur weer rusten en een beetje masseren, water drinken. Weer op pad en ja hoor, de pijn trekt weg en dus kan ik de laatste uurtjes weer genieten van de natuur en de stilte. Heb al verschillende dagen af en toe een Morgan Freeman gevoel uit Shawshank Redemption, alleen heb ik het blikje met geld nog niet gevonden. Inmiddels weer gearriveerd, rust verdiend.

  • 19 Maart 2017 - 17:06

    Linda:

    ...de pijn in je benen lijkt op een spierprobleem, kramp waarschijnlijk. Regelmatig de beenspieren rekken kan wonderen doen!......vooral de kuiten en de schenen.....en natuurlijk veeeeeeel water drinken onderweg!
    De vriendelijke wandelgroeten, linda

  • 19 Maart 2017 - 17:23

    Cor:

    Oei toch serieuze pijn. Niet forceren meisje. Gaat het niet, dan gaat het niet. Trouwens...Volgens mij had jij geen badpak in je rugzak... Toch zeker niet in je blote kont he...

  • 19 Maart 2017 - 17:28

    Willy :

    Hoi Karin.

    Tijd voor een dagje rust? Maar dan ben je je maatjes kwijt?
    Veel drinken. Dat is een goed advies. Daar ben ik ook mee begonnen. Feyenoord gewonnen en Ajax gelijk: een superzondag.
    Heel veel groeten. Taken care. Succes. Willy xx

  • 19 Maart 2017 - 17:44

    Suus:

    Die link met Shawshank kan ik me voorstellen, bij die stenen muurtjes en die grote boom op je foto's!
    Wat ontzettend balen van de kramp en de pijn! Gelukkig lees ik hierboven al goeie tips; ik hoop dat ze helpen!
    Fijne avond lieve mams, xxxx

  • 19 Maart 2017 - 18:53

    Cobi:

    Hoi Kaatje. Dat is wel een beetje balen,die pijn. Ik duim voor je dat het morgen weer wat beter gaat. Mooie foto's en ik snap dat je Cor niet zult vergeten. Leuk dat je in een Romeins badhuis bent geweest. Waarom vertel je niets over die heerlijke massage van die knappe Spanjaard. Dat hoort er toch bij?

  • 19 Maart 2017 - 19:03

    Cobi:

    Een deel v mijn bericht kwam niet door dus bij deze nogmaals. Ik vind je echt een bikkel dat je met blaren en pijn toch door blijft lopen. Maar ook aan jezelf denken hoor. Een beetje rust mag best toch? Veel succes en mooi weer gewenst voor morgen xx

  • 20 Maart 2017 - 11:03

    Sabine:

    Lieve Karin, wat is het toch mooi om te lezen over wat je allemaal meemaakt. Heerlijk genieten van romeinse baden, tja in kan niet anders zeggen, dat verdien je! Mooi hoe de man in de rolstoel zo zijn zoveelste koffie "scoort" daar kun je toch alleen maar heel blij van worden!
    Forceer je niet, en laat je niet opjutten door het feit dat mannen meer aankunnen e.d. Vergeet niet jij loopt jouw pad, jouw weg en op jouw manier, alles is goed, niets is fout. Geniet lieverd, mis je. Hoop snel weer met je te gaan wandelen. Knuffel

  • 20 Maart 2017 - 14:14

    Hans Baars:

    Wil ik ook wel met 4 vrouwen in een badhuis..........................

  • 20 Maart 2017 - 16:28

    Harrie Eijkemans:

    Karen ik vind het nog steeds fantasties wat je doen en ook nog zoveel leuks mee te maken tot de volgende keer groetjes harrie

  • 21 Maart 2017 - 00:26

    Yvonne:

    Hey kievit, kijk ik even niet, zie ik dat er op de kaart weer een hele rits blokjes bij zijn gekomen en dat met die 'ongenode gasten' zoals last van je teen, blaren en ook nog kramp. Je gaat weer lekker toppertje! Inderdaad een mooie vergelijking met Shawshank Redemption, je hebt dan (nog) geen trommeltje met geld gevonden maar je voelt waarschijnlijk wel de vrijheid die Freeman toen ook voelde. :-)
    mooie voortzetting nog ♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 116663

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: