Pamplona - Puenta la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Pamplona - Puenta la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Pamplona - Puenta la Reina

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 April 2022 | Spanje, Puente la Reina

Dinsdag 5 april

Gezellig gegeten in de herberg, salade spareribs en citroenmousse. Ik zat naast een Amerikaans meisje van 25. Zij schrijft theaterstukken, een goedlachse meid, we hadden echt lol samen. Op tijd weer naar bed en goed geslapen. Vanmorgen op tijd op weg, het vroor nog maar de lucht was strak blauw. Geen autoweg vandaag, eindelijk!! Prachtige route door de natuur. In Larrasoaña een bar gezocht maar niet gevonden en dat brak me later op, er kwam ook niets meer. Gelukkig bij een rustplek kwam ik Nicole uit Frankrijk tegen en die was zo lief om haar brood en worst met mij te delen, daar was ik echt aan toe. In Pamplona snel de herberg gevonden,in een kerk. Met wat pelgrims een restaurant opgezocht en met elkaar gegeten en gekletst.

Morgen Puente la Reina.

Woensdag 6 april

Vroeg wakker,goed geslapen. Tegen mijn gewoonte in al weg voordat het licht is. Er is geen ontbijt in de herberg en ik ga dus voor een bakkertje waar je ook koffie kunt drinken. Dat duurde niet lang, lekkere café con leche met een croissant. Dat doen veel Spanjaarden, in mijn bakkerijtje ook de guardia civil met vier man sterk,ze hadden veel lol met elkaar. Voor acht uur op weg. Door Pamplona en aansluitend door Cizur Menor, anderhalf uur naast ontzettend druk autoverkeer, genoeg uitlaatgassen gesnoven voor de komende tijd. Maar dan begint het genieten door de natuur, wel continue naar boven van 450 meter naar 750. Op de top van de klim zitten verschillende pelgrims uit te rusten en te genieten van het uitzicht. Hier ontmoet ik de Deense broers Meds en Michael weer. Dan de weg naar beneden, onvoorstelbaar,twee kilometer lang stenen. Goed opletten geblazen. Gelukkig kon ik onderweg bij een winkeltje een half stokbrood kopen en wat kaas. Het weer is echt geweldig, zon en weinig wind. Het landschap is echt prachtig. Nog steeds druk op de weg, dus om een plasje te kunnen doen moet ik snel zijn. In Puenta la Reina wil ik graag nog eens slapen in de herberg waar ik in 2005 ook geslapen heb. Dat is het dorp uit toch weer een berg op. Ik verwachtte dat het ook hier vandaag druk zou zijn maar we zijn maar met 6 pelgrims. Grant en zijn zoon James zijn er ook. Het wordt toch heel gezellig zo met z'n zessen.


  • 06 April 2022 - 21:46

    Ingrid:

    Leuk weer terug naar dezelfde plekjes. Jaloers op dat weer! Regen regen regen hier...
    Xxx

  • 06 April 2022 - 22:17

    Bea:

    Mooie foto’s Karin!
    Geniet van alles wat je meemaakt x

  • 06 April 2022 - 23:22

    Sabine Verhoeven:

    Geweldige foto's , heerlijk dat zonnetje en die mooie gele raapvelden!

  • 06 April 2022 - 23:34

    Truus Mulder:

    Wat een leuke belevenissen , iedere keer weer mooie natuur om je heen , het lijkt me een geweldige ervaring !
    Ik geniet mee en ook van je mooie verhalen !

  • 06 April 2022 - 23:54

    Tineke Menheere:

    Wat een gezellige verhalen Karin. Je schrijft zoals je loopt, vlot en gemakkelijk. Althans zo lijkt het. Succes hè

  • 07 April 2022 - 05:47

    Francien:

    Karin ik kan die afdaling ook goed herinneren al die stenen. Maar dat blijft zo, ze zullen hem niet asfalteren. Maar daar boven is het prachtig.
    Nog een mooie tocht voor de boeg. Buen Camino

  • 07 April 2022 - 08:41

    Yvonne(ke):

    Wat fijn dat je Nicole tegenkwam en haar eten met je deelde. Prachtige foto's!

  • 07 April 2022 - 09:05

    Toni:

    Wat fijn Karin dat ik met je mee mag lopen ik geniet vanuit
    mijn stoel van de mooie natuur en de fijne contacten.
    Bon Camino.

  • 07 April 2022 - 09:28

    Nettie Baars:

    Wat een

  • 07 April 2022 - 09:35

    Nettie Baars:

    Wat een avontuur Petje af

    Mooie foto's geniet ervan

  • 07 April 2022 - 10:28

    Cor Janssen:

    Goedemorgen Karin, leuke foto's en leuke ontmoetingen , je doet het hartstikke goed, trots op jou, hoe je er in staat.

  • 07 April 2022 - 17:38

    Julia Stobbelaar:

    Hoi Karen wat fijn dat ik je mag volgen

  • 07 April 2022 - 18:27

    Annelies Leijten Neijts:

    Nog een prettig vervolg van je reis, Karin. Geniet er van!

  • 08 April 2022 - 08:55

    Marie-Louise Van Wijgerden :

    Wat een geweldig avontuur ben je weer aan gegaan en wat een genot om je reisverslagen te mogen lezen.
    Veel plezier en let goed op jezelf!

  • 08 April 2022 - 13:14

    Betty:

    Wat een avontuur karin,en geweldige foto,s en je mag trots zijn op jezelf. En wat fijn dat je veel mensen ontmoet om je avontuur mee te delen, ik wacht geduldig je volgende verslag af.

  • 08 April 2022 - 13:43

    Toon Van Den Aker:

    Gaat goed Karin maak er een mooie tocht van geniet van de natuur.

  • 08 April 2022 - 15:56

    Kristina Wilkening:

    Hey little bunny,
    You are hopping along nicely. Making some nice new Camino memories....
    Be safe and have fun!
    Cheers, Kristina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 116683

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: