Puente la Reina-Estella-Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Puente la Reina-Estella-Los Arcos - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Puente la Reina-Estella-Los Arcos

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

08 April 2022 | Spanje, Los Arcos

Donderdag 7 april

Heel raar zo'n lege herberg maar wel lekker fris een privé douche en wc. Ontbijt met warme chocomelk, jusd'orange, cakejes, toast en jam. De zon staat al aan de hemel maar het is koud,2°. De route begint vrij snel met een flinke klim en de blaren op mijn tenen protesteren meteen. De pijn vermoeit je lijf, meer mensen hebben klachten, pijnlijke knieën, enkels of schouders. De vijfde dag lopen dus wel begrijpelijk denk ik. Ik drink voldoende water dus daar ligt het niet aan. Het uitzicht is nog steeds prachtig en het wordt alsmaar warmer, 21°. Toch durf ik mijn vest niet uit te doen, de zon heeft al veel kracht en voor je het weet ben je verbrand. Hoe dichter bij Estella, mijn eindbestemming van vandaag hoor en zie je af en toe de autoweg. Als ik aankom en voorbij een barretje loop word ik door wat pelgrims naar binnen geroepen, tijd voor een pilsje en een heerlijke tapa. De herberg is zo goed als vol. Ik zit in de keuken mijn verhaal te schrijven, er mag nog niet gekookt worden, nog Covid-maatregelen denk ik. Een vriendelijk Braziliaans paar biedt mij thee aan en verse frambozen, zoveel aardige mensen op de camino!! Ik loop door Estella, Cor en ik waren hier jaren geleden ook, met de caravan. Geen zin in museum of kerk. Ik eet met een Oostenrijks echtpaar en een Duitse vrouw. Ze maken mij deelgenoot van hun levensverhaal, ieder huisje heeft z'n kruisje zo blijkt ook hier. De maaltijd is lekker en de wijn ook. In slaap vallen lukt deze avond minder goed, bang andere mensen te storen met mijn gewiebel helpt ook niet echt. Uiteindelijk toch genoeg tijd onder zeil geweest en tegen zeven uur op.

Vrijdag 8 april

Vandaag naar Los Arcos. Het weer verandert, straffe wind op kop, bewolkt maar lekkere temperatuur. Geen noemenswaardige pijn meer in m'n voeten. Het landschap verandert niet veel. Natuurlijk bij de beroemde bodega Irache een slokje rode wijn uit de muur geproefd. Iedere dag wordt daar 100 liter rode wijn gratis aangeboden. In Los Arcos vind ik in de herberg oude bekenden. We gaan naar het terras en drinken gezellig met elkaar een biertje en delen een pizza. Vanavond eten in de herberg, morgen volgens het schema 29 km naar Logroño, maar kijken of ik dat doe of eerder stop.


  • 08 April 2022 - 20:05

    Willy :

    Hoi Karin,

    Een week op pad en je gaat als een speer. En met de vale gieren al een waar ornithologisch hoogtepunt gehad. Nog een paar dagen en dan wordt het hier eindelijk ook wat warmer. Lieve groet, Willy

  • 08 April 2022 - 20:31

    Ellie:

    Hoi Karin,

    Ik ga je nu ook volgen. Veel succes

  • 09 April 2022 - 13:16

    Cobi:

    Hoi kaatje, goh wat ga je weer goed zeg. Ik ben echt onder de indruk. Ik snap wel dat je lichaam af en toe protesteert maar wel fijn dat je dan na het uitrusten ‘ s nachts, toch weer probleemloos verder kunt.
    Ik vind de foto’s heel erg leuk omdat ik zo -een klein beetje- een indruk krijg van de omgeving. Het ziet er mooi uit daar. En fijn dat je nu ook lekker weer hebt.
    Je gaat wel snel zeg.
    Gezellig dat je zo veel mensen ontmoet en dat er dan ook goede gesprekken worden gevoerd.
    Waardevol! Geniet nog lekker,
    Fijne middag en avond en sterkte voor die 29 km morgen.

  • 09 April 2022 - 15:49

    Eric Van Buel:

    Hoi Karin
    Ik was wat informatie aan het zoeken over de Camino en kwam toen je reisverslagen tegen.
    Ik ga je zeer zeker volgen, ik hoop dat het je vandaag gelukt is je doel “Logroño” te halen.
    Zet hem op en geniet ervan.

    P.S door je reisverslagen hoop ik hier tevens ik hier wat informatie en nuttige tips uit te kunnen halen ter voorbereiding op mijn eigen Camino.

  • 09 April 2022 - 17:38

    Mari Van De Kerkhof:

    Hoi Karin, wat ga je goed en zo te lezen heb je vele leuke gesprekken en contacten. Lijkt me super om dat zo mee te maken en vooral mooi omdat jullie een gemeenschappelijk doel hebben. Wij genieten ook heel erg van je mooie foto's.
    Wij gaan maandag weer onze caravan opbouwen op hopen op een beetje mooi weer.
    Heel veel lieve groeten van ons.

  • 09 April 2022 - 19:10

    Ria Swinkels-de Laat:

    Hoi Karin, wat een leuke ontmoetingen en gesprekken met je medewandelaars. Ondanks het pijnlijke ongemak geniet je volgens mij volop. Jammer dat het in de ochtend nog zo koud is. Maar ja, welke tijd van het jaar is wel goed. Ik geniet steeds weer van je verslagen en de foto's. Dus Karin probeer vol te houden. Succes en tot het volgende verslag. Groetjes vanuit een koud Heeze.

  • 09 April 2022 - 19:16

    Cor Janssen:

    Fijn om je verslag te lezen en de foto's te bekijken, mooi gebied waar je wandeld, leuke contacten, gratis wijn, het gaat tot nu toe goed met jou pelgrimstocht, volhouden Karin en succes de komende weken , ons eerste optreden na 2 jaar met het Dagorkest ging best wel goed in Dommelhoef.

  • 09 April 2022 - 19:30

    Truus:

    Wat is het genieten van de omgeving waar in je nu loopt , een klein beetje jaloers word ik er wel van alle dingen die je zoal beleefd !
    Geniet er van maar ook sterkte bij alles ! Truus

  • 10 April 2022 - 08:09

    Linda:

    Hoi Karin, je bent weer op pad. Wandelen maakt over het algemeen stijf omdat het zo'n monotone beweging is. Wat rek en strekoefeningen voor het slapen gaan en na het opstaan kan helpen. Succes!

  • 10 April 2022 - 08:28

    Marie-Louise:

    Hey Karin, Je bent goed op dreef, zeg! Ik heb respect voor wat je onderneemt en je verhalen zijn erg vermakelijk om te lezen. Je schrijft erg leuk en enthousiast.... je zou zo de Camino gaan lopen na het lezen van jouw verhalen maar zo werkt het natuurlijk niet... haha! En dat je zoveel lieve mensen tegenkomt en daarmee verhalen en eten deelt, dat heeft natuurlijk ook met jezelf te maken: "wat je geeft, krijg je weer terug." Zet 'm op en ik blijf je volgen want dit is echt te leuk om te lezen :)

  • 10 April 2022 - 10:34

    Sabine Verhoeven:

    Wat heerlijk om te lezen, de mooie ontmoetingen, het weer, de mooie uitzichten. Wordt er helemaal blij van. Je doet het goed man!!! Un abrazo fuerte lieverd.

  • 10 April 2022 - 10:34

    Sabine Verhoeven:

    Wat heerlijk om te lezen, de mooie ontmoetingen, het weer, de mooie uitzichten. Wordt er helemaal blij van. Je doet het goed man!!! Un abrazo fuerte lieverd.

  • 10 April 2022 - 19:22

    Yvonne(ke):

    Hey bikkel, fijn om te lezen dat het goed gaat. Herken weer je leuke schrijfwijze en baal als ik even geen tijd heb om te lezen. Net een spannend boek dat je niet weg wilt leggen. Spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 116763

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: