Viana - Navarette - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Viana - Navarette - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Viana - Navarette

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

10 April 2022 | Spanje, Navarrete

Zaterdag 9 april

De maaltijd was eenvoudig gisterenavond,salade en linzensoep met een stukje worst, voedzaam en lekker. Goed geslapen ondanks het snurkfestijn in de kamer. Vandaag gelukkig minder wind. De meeste mensen die ik tot nu toe ontmoet heb gaan vandaag naar Logroño. Ik dacht ik zie wel en het is dus Viana geworden, moe en toch weer pijnlijke voeten. Ik was de eerste die zich inschreef in de herberg en nu, half zes zijn we met vier vrouwen en twee mannen. Lekker rustig.

Vanmiddag lekker op een terrasje gezeten. Het is feest in Viana. Volgens mij doen ze hier ook aan carbidschieten, ik schrok me af en toe een ongeluk. Hier neem ik ook afscheid van een Frans echtpaar waar ik verschillende keren gezellig op eens terras heb gezeten. Voor hen zit e vakantie er weer op. S' Avonds gegeten met twee Nederlandse dames en een Française. Het was lekker en gezellig. Ik lag om 21.00 uur al in bed.

Zondag 10 april

Vanmorgen uitgeslapen, ik werd pas om 07.20 wakker! In de herberg geen ontbijt dus in het dorp een croissant, broodje en een pakje chocomel gekocht en op weg. Ik heb nog wat chorizoworst dus die moet vandaag op. De croissant en chocomelk al lopende weggewerkt. Nu ik "uit de rij" ben gestapt is het opvallend stil op de route, niemand voor of achter mij. Weinig klimmen vandaag en ik ben dan ook al snel in Logroño. Daar een kopje koffie gedronken met Ann uit Nieuw Zeeland, zij blijft een nachtje hier. Ik zie Judith uit Breda die toevallig ook hier pauzeert. Weer alleen op pad. Logroño uit is een vlak pad, een beetje parkachtig. Het is super druk met wandelende, joggende en fietsende Spanjaarden. Niet verwonderlijk,zondag en prachtig weer. Het lastige is dan,waar kan ik een plasje doen. Het pad is kilometers lang en maar eindigt gelukkig bij een speeltuinachtig iets waar ook een openbaar toilet is. Richting Navarette, waar aan een nieuwe weg gewerkt wordt die op dit moment nog eindigt in een zandpad. De eerste herberg die ik probeer, afgesproken met Judith, is vol. Dat is een tegenvaller. Terug naar het centrum maar naar de gemeentelijke herberg. Daar is plaats genoeg. Ik krijg een appje van Judith en we gaan samen een wijntje drinken. Straks samen wat eten,toch wel fijn dat ik een bekende tref, voelt heel raar dat de rest allemaal voor me uit is, die ga ik dus niet meer zien.Dat hoort ook bij de camino natuurlijk maar voelt vandaag niet fijn.


  • 10 April 2022 - 18:40

    Francien:

    Het is vandaag toch palm pasen. Dan zijn er ook optochten zo wat de hele week. Samana sante noemen ze dat geloof ik.
    Los laten is ook een kunst. Blijf bij jezelf. Buen Camino

  • 10 April 2022 - 18:44

    Ria Swinkels-de Laat:

    Niet zo somber Karin, wie weet tref je de andere onderweg nog een keer. Het weer is prachtig dus laat je door de zonnestralen beïnvloeden. Rustig aan en het komt goed.
    Fijne avond en neem nog een lekker glaasje wijn.

  • 10 April 2022 - 19:18

    Suus:

    Hey moesje, fijn dat je vandaag belde. Fijn dat de voeten weer beter meewerken! Hopelijk heb je weer een fijne nacht xxx

  • 10 April 2022 - 19:26

    Kristina B Wilkening:

    So nice to follow along Karin! Loving all the photos, too!

  • 10 April 2022 - 20:23

    Marie-José Van Keulen:

    Hoi Karin je bent al even onderweg,lees dat je best veel alleen loopt,drink gezellig een wijntje met Judith en daarna samen lekker eten{smakelijk}morgen weer een nieuwe dag en je komt echt wel weer lieve mensen tegen om daar mee verder te kunnen gaan,fijne avond probeer goed te slapen vannacht,
    morgen succes met de volgende route van je Camino wandeltocht en hou je goed,lieve groetjes van mij xx

  • 10 April 2022 - 21:53

    Tineke Menheere:

    Ha Karin, gek eigenlijk dat een mens zo snel hecht ook heel mooi. Natuurlijk kom je weer nieuwe fijne mensen tegen maar dit ben jij ook hè en dat mag, voelen mag.
    Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen. Knuffel van mij. Xx

  • 10 April 2022 - 22:52

    Cor Janssen:

    Hoi Karin je bent het weekend in een klein gezelschap weer goed doorgekomen. Het wandelen, slapen, eten gaat goed, de eerste 10 dagen zitten er op. Veel succes de komende week.

  • 11 April 2022 - 16:00

    Marina:

    Lieve Karin! Ik ben weer helemaal bijgelezen en geniet van je verhalen over de mensen en de route. En je foto’s …. zoveel bekende plekken. Neem de tijd he?!
    Dat levert in jouw geval behalve een dankbaar lijf ook nog eens wat bekenden op!!!!
    Dikke knuf

  • 11 April 2022 - 18:35

    Ellie :

    Nou Karin wat leuk om te lezen allemaal, ik vind het heel knap zo in je eentje , leuk dat je zoveel leuke mensen ontmoet, ik wens je een goede reis verder en we volgen je iedere dag groetjes Ellie

  • 11 April 2022 - 22:03

    Sabine Verhoeven:

    Ik kan bijna voelen wat jij voelt wat betreft het hechten aan mensen. Ookal ken je elkaar net een paar dagen of soms zelfs maar een paar uur, sommige mensen voelen meteen vertrouwd, als familie of goede vrienden. Dat dan weer even los moeten laten voelt niet fijn en dat gevoel mag er zijn, maar blijf vertrouwen want er komen nog veel meer mooie mensen op jouw pas. Dikke knuffel lieverd

  • 12 April 2022 - 16:30

    Betty:

    Hoi karin wat ben je goed bezig zeg, en wat een leuke verhalen je zoet mensen gaan en komen en ja soms is dat niet zo leuk maar je komt weer andere tegen.wel fijn dat je soms dezelfde mensen ziet waar je iets
    mee kan eten of drinken. Nou ga zo door en gegroet.

  • 12 April 2022 - 17:55

    Greet Schoneveld:

    Wat dapper en knap van je. Blijft toch een hele onderneming, maar……je kunt het!! Eenvoudig is dit nooit maar dat weet jezelf ook wel.
    Vanmiddag je mannetje gezien en hij komt volgende week gezellig meeblazen. Leuk!! Oh…..zei ik tegen hem, ik moet nodig reageren naar Karin, dus….. (Even mijn eten opgezet)
    Ik ben gelukkig nog aan het spelen bij Memory en de Parkbloazers. Morgen moeten wij een serenade brengen op het voetbalveld hierachter en daar voetbalt dan ook één van mijn kleinzonen. Of hij dat zo leuk vind dat zijn Oma daar muziek maakt moet ik nog maar afwachten. Hi hi
    Vind dat wel heel fijn, voor mij een geweldige invulling met gezellige mensen, en natuurlijk mijn maatje Henk! Ik ga me nu toch verder met mijn eten bemoeien. Welnu ….doe wat je denkt dat je moet doen….succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 116756

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: