Azofra - Grañon - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Azofra - Grañon - Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Azofra - Grañon - Belorado

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 April 2022 | Spanje, Belorado

Maandag 11 april

Vandaag naar Azofra, de temperatuur is goed, geen zon en heel veel wind (maar wel in de rug). Het landschap blijft een beetje hetzelfde,mooie vergezichten, olijfbomen en nog kale druivenstruiken. Ik haak af en aan met Judith. In Nájera geluncht, weer eens zo'n lekkere tortilla. Het laatste stukje van de route valt dan toch altijd weer een beetje tegen, het is best zwaar, maar om 15.00 uur was ik in de herberg. Vandaag zitten er al 200 km op!! De herberg is echt super, allemaal kleine kamertjes met twee bedden, eens een keer geen stapelbed dus niemand boven mijn hoofd en ik kan gewoon rechtop in bed zitten.

'S-nachts regent het pijpenstelen en dat resulteert dan in modderige paden, niet te zuinig. Een glibberig pad en m'n schoenen en broek rood/bruin van de modder.

Dinsdag 12 april

In Grañon dachten we een mooie herberg gevonden te hebben maar die was dicht. Het enige alternatief was de kerk en daar had ik eigenlijk weinig zin in, slapen op plastic matrassen, geen kussen, geen lakenpakket en het toilet was men "vergeten" schoon te maken. Dus vandaag maar niet douchen en met kleren aan naar bed. Voor die tijd met z'n allen op een terras met iets te veel rode wijn en steeds nieuwe ladingen chips, olijven etc. Het avondeten is ook in de kerk, de hospitalero is erg vriendelijk en het eten is eenvoudig maar lekker en het is gezellig met elkaar. Na de maaltijd gaan we met z'n allen naar het koor in de kerk en vertelt, wie dat wil, in zijn eigen taal waarom men op de camino is. Voor sommige mensen was dat toch een heel emotioneel moment. Inmiddels is het woensdag en als ik niet elke dag schrijf verdwijnen de details snel. De dagen rijgen zich aaneen en er gebeurt natuurlijk niets wereldschokkends onderweg, gelukkig maar. Meer nieuwe mensen en gezellige momenten. Het ene dorp besteedt veel aandacht aan het caminogebeuren met mooie tegels of metalen schelpen op de grond, het andere alleen hier en daar een gele pijl.

Woensdag 13 april

Vandaag naar Belorado, een korte route. We zijn al om 13.00 uur in de herberg. Ik ben met Judith en Simone en Alois een paar uit Oostenrijk Er is nog een mogelijkheid om een 4-persoons kamer te nemen voor € 15,00 per persoon. Eenpersoons bedden, mét lakens,mét dekens, wat zal dat heerlijk slapen (hoop ik [e-1f609]) Nu het vakantie is in Spanje hebben we voor morgen alvast een herberg geboekt, het is erg druk. Zo zullen we tot en met Pasen iedere middag iets proberen te regelen voor de volgende dag,dat geeft wel rust.

• 13 April 2022 - 22:08

Bea:

Truste zusje, ik hoop idd dat je goed slaapt in jouw luxe bed! Je hebt ‘t weer verdiend! X

• 13 April 2022 - 22:30

Cor Janssen:

Hé Karin je verhalen gelezen en de foto's bekeken, knap dat je te voet ruim 200 km heb afgelegd.Het zal best zwaar zijn, maar al die camino wandelaars die jij ontmoet, steunen elkaar. Succes met het vervolg.

• 13 April 2022 - 22:39

Suus:

Hoi mams, mooie verhalen weer! Fijn dat je voor vanavond een triple-upgrade van die dunne bruine plastic matrasjes op een kerkvloer hebt!!
    Weltrusten en een dikke kus xx

• 14 April 2022 - 08:31

Willy:

Hey dappere Dodo. Alweer bijna twee weken van huis en je flikt het toch maar mooi weer. Hopelijk gentie je extra van de Paasdagen. Succes en lieve groet!

• 14 April 2022 - 14:58

Kristina B Wilkening:

Hi Karin,
    Your trip sounds wonderful. I am following along with you. I lost the ability to read your blogs in english on your blog site so I copy your message into Google Translate. Thank goodness for Google! Eh! Anyway, keep on trucking baby. Kristina

• 14 April 2022 - 17:14

Marie-Louise Van Wijgerden :

Hoi Karin,

Geweldig toppertje je hebt er al ruim 200 km opzitten.
    Zo genieten om jou verhalen te lezen, geniet er elke keer weer van.
    Alvast een heel fijn paasweekend

• 15 April 2022 - 11:40

Annie Giroldi:

Hoi Karin, heel veel succes en plezier nog. Heb net jou waardbenjij geinstaleerd. Ga jou volgen.

• 17 April 2022 - 12:35

Sabine Verhoeven:

Stoer hoor op zo'n matrasje liggen!!! Maar ook dat hoort natuurlijk bij het Camino gevoel. En daarna is het dan weer een heerlijke luxe als je in een volgende herberg in een schoon bedje kan liggen. Ik geniet van je verhalen en foto's. Ook hier in Catalonie veel gele raapvelden. Het echte Paasgevoel. Ben benieuwd of het bij jullie inderdaad ook zo druk is met Spanjaarden die vrij zijn nu tijdens Semana Santa.

• 18 April 2022 - 06:31

Yvonne(ke):

Ah jasses, plastic matrasjes, vies toilet, klinkt niet als heel fijn maar olijven en rode wijn geeft dan wel weer troost

• 18 April 2022 - 06:35

Haha na 'troost' een smiley met knipoog geplaatst en is de rest van mijn tekst verdwenen! Ik schreef nog: 'en daar gaat ze weer, op naar de volgende herberg en al weer 200km in de benen en dat doe je toch maar weer'!