Fuente de Cantos - Zafra - Villafranca de los Barr - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Fuente de Cantos - Zafra - Villafranca de los Barr - Reisverslag uit Villafranca de los Barros, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Fuente de Cantos - Zafra - Villafranca de los Barr

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Maart 2017 | Spanje, Villafranca de los Barros

Toen we zondag Fuente de Cantos naderden werden we om beurten door een man in een auto en een vouw met kind in een andere auto aangesproken dat we vooral in hun herberg moesten slapen. Had ik maar in Francien's boekje gekeken!! Omdat de vrouw beweerde dat het oude klooster de herberg municipal was én omdat de man nogal vervelend opdringerig deed kozen we voor het oude klooster. Fout!!! De kamer was wel fijn, met maar drie bedden dus ik lag daar met twee mede-pelgrims Anabel (Spaanse) en Christine (Française). Het was jammer dat de uitbaters er niet meer werk van gemaakt hebben, de ambiance was geweldig. Toen we er 's avonds gingen eten kregen we kip die van binnen nog rauw was en op ons commentaar kregen we te horen dat we de kokkin teveel werk bezorgden en dat de kip "al punto" was ????
Het beloofde ontbijt ging ook niet door omdat ze op maandag vrij hadden?!? Niet te lang treuren, de volgende dag op weg naar Zafra, 25 km. Dit werden er maar 6 omdat ik de rest met de bus afgelegd heb, onverwacht een rustdagje dus. Degene waar ik op dat moment mee liep voelde zich niet goed en durfde de rest van de tocht niet aan. We waren dus vroeg in Zafra en eerst maar aan de koffie/thee. De herberg zou om twaalf uur open gaan en gelukkig was dat ook zo. Zieke Leo mocht alleen op de bovenste verdieping van de herberg en kroop meteen koortsig in bed. Ik heb 's middags met Christine het stadje bekeken. We hebben het kasteel bezocht dat nu in gebruik is als Parador-hotel. Het ritueel van samen boodschappen doen en koken bevalt de meeste goed, dus ook vanavond eten we in de herberg en Antonio de hospitalero schuift ook aan, heel leuk. Vandaag naar Villafranca de los Barros. Het is bewolkt en het regent een beetje, dat blijft de rest van de dag zo. Olijfbomen overal waar je kijkt, de route is vrij vlak en iets meer dan 20 km. Nog steeds wat last van de blaren maar het gaat de goede kant op. Nu ben ik in een kleine herberg waar ik ontvangen werd door een vriendelijk heel klein vrouwtje. Lekker gedoucht en tot nu toe zijn we maar met z'n drieën, Anabel, Christine en ik. We gaan vanavond pasta maken met worstjes. Morgen 27 km, spannend. Volgens de berichten morgen weer zon.

  • 14 Maart 2017 - 16:51

    Willy:

    Hoi Karin.

    Ik lees je verslagen met plezier. Ook mooi dat er een 'vast' clubje is met wie je samen kookt en eet.
    Hier is het inmiddels ook prachtig weer. Nog een paar dagen verkiezingengeweld en dan is dat gelukkig ook weer voorbij.
    Lieve groet.

  • 14 Maart 2017 - 20:31

    Francien:

    Holla Karin, zo weer een stukje verder, het gaat goed. Hoop dat er morgen niet te modderig is je gaat door mooie druiven velden heen. Leuk jou verhaaltjes ik geniet ervan. Veel liefs buon camino

  • 14 Maart 2017 - 22:30

    Sabine:

    Geniet van je verhalen. Heerlijk word er blij van. Mooie dag morgen xxx

  • 14 Maart 2017 - 22:40

    Toon En Maria:

    Hoi Karin,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen en je op deze manier te kunnen volgen. Na een week al een vast clubje en volgens mij hebben jullie het gezellig samen. Geniet ervan!!
    Groetjes, Toon en Maria

  • 15 Maart 2017 - 10:16

    Hans Baars:

    Leuk om je verhalen te lezen. Have fun !!!

  • 15 Maart 2017 - 13:52

    Harrie Eykemans:

    Hallo Karin,
    Cor heeft nou uitgelegd hoe dit moet. Nou snap ik het en zal af en toe reageren.
    Je bent goed bezig.
    Volhouden!!
    Groetjes
    Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villafranca de los Barros

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 116677

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: