Zamora en Montamarta - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Zamora en Montamarta - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Zamora en Montamarta

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 April 2017 | Spanje, Montamarta

Echt, je kunt een kanon afschieten en niemand raken in het dorp waar ik sliep. Op weg naar Zamora, een heerlijke wandeling, zon en stilte. Op wat vogelgetjilp na niets te horen, daar kun je dan echt van genieten. Nog steeds geen verandering in het landschap, akkerland. De herberg gaat pas om drie uur open, twee hospitaleros hier, de ene doet alles en de andere helemaal niets, ik ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Degene die niets doet komt uit Amerika, al voor de vijftiende keer! Speciaal om veertien dagen te hospitaleren. De andere, Spanjaard, is heel strikt maar heeft zijn zaakjes wel voor elkaar. Er stond een verzorgde ontbijttafel klaar vanmorgen met koffie, thee, toast enz. Over Zamora had ik, achteraf gezien, meer moeten lezen, het is een stad met heel veel historie. Ik heb er wel doorheen gewandeld maar zonder verstand van zaken. Toen ik de stad uit wandelde vanmorgen kwam ik voorbij het museum van Semana Sancta, dat had ik eigenlijk wel willen zien, dom!! Mooi weer maar veel wind vandaag. Ik ben al om half acht op pad, nog nooit zo vroeg weggegaan. Ik kom voorbij de aanleg van een nieuwe HogeSnelheidLijn, er gebeurt alleen niets. Om twaalf uur ben ik al op de plaats van bestemming en overweeg om er een etappe bij te doen, 16 km meer. In mijn boekje is de herberg die dan komt niet aan te bevelen dus ik blijf toch maar hier. Een privé herberg gekozen en dat valt niets tegen. Een prachtige patio in de zon waar ik lekker relax samen met een Engelsman. We gaan samen eten in het plaatselijke restaurant annex café, héérlijk, asperges met ham en een stukje zalm. Nu de tijd volmaken om weer te kunnen gaan slapen, ook in dit dorp niets te halen!

  • 01 April 2017 - 18:12

    Suus:

    Hoi moesje, wat gaat het toch goed! Supertrots!
    En wat een rust?! Op de camino waren er rond deze tijd toch een stuk meer wandelaars tegelijk met jou op pad?
    Ga je via Ponferrada door de bergen, of zuidelijker?
    Het zal nog een pittig stukje worden!
    Succes weer! Xxxxx

  • 01 April 2017 - 18:14

    Ria Swinkels:

    Je hebt weer genoten van deze tee etappes. Waarom zou je ook verder gaan wanneer het vooruitzicht niet geweldig is. Kun je toch beter lekker genieten van de zon en dan .... asperges. Hmm. Nou wij eten ze morgen. Sinds vandaag weer verkrijgbaar. Heerlijk. Hoorde vandaag van Cor dat je met Pasen in Santiago de Compostella bent. Nog even doorbijten en gewoon van alles blijven genieten en natuurlijk fit blijven.

  • 01 April 2017 - 19:01

    Marie-José Van Keulen:

    Hoi Karin vandaag is het hier een miezerig dagje geweest..het lentegevoel hebben we gemist vandaag.het was niet koud maar die regen ben je zo zat..brr nat en grijs zal wel een 1 April grap zijn geweest haha!! er zit er voor jou weer een dag op met lopen,s'middags lekker in de zon gezeten en samen asperges gegeten, lekker hier zijn ze net te koop..voor vanavond een gezellige avond..lekker slapen vannacht dan kun je morgen weer fris en fruitig aan de gang,veel succes voor de volgende route met misschien weer vele mooie ontmoetingen,uitzichten en genieten maar,lieve groetjes van mijXx

  • 02 April 2017 - 00:04

    Sabine:

    Fijne verhalen om te lezen lieve Karin, ik mis je echt een beetje zo en ben blij als ik je straks weer zie en we eens samen kunnen gaan wandelen. Vind je nog steeds een kanjer dat je dit doet, en wat een overwinning weer als je straks in Santiago bent. Ik ben lekker druk met potjes draaien en sinds een paar weken werk ik tijdelijk weer op een school, dus verveel me niet. Liefs lieve vriendin

  • 03 April 2017 - 13:56

    Lenie Bollen:

    Hoi Karin, wat fijn om jou verhalen te lezen , ben best een beetje jaloers . want wandelen is toch het mooiste om te doen, je kunt zo mooi van de natuur genieten. en net wat je zegt het gefluit van de vogels is super om te horen met deze stilte. geniet er maar lekker van Groetjes van Jan en natuurlijk van mij Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 116739

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: