Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Mei 2005 | Spanje, Pedrouzo

Dinsdag naar Portomarin
Een prachtige wandeling over bospaadjes en landweggetjes. Af en toe modderig door de waterloopjes dwars over het pad, vaak zijn daar dan grote stapstenen neergelegd waardoor je droog aan de overkant komt. Alleen één keer niet, 10 meter modder dus hink stap sprong splashhhhhhhh midden erin. Gelukkig is het goed weer en zijn m´n schoenen en broek weer snel droog. Af en toe toch nog lekker stijgen en dalen en ik passeer de nodige gehuchtjes, meer kun je het niet noemen. Enkele boerderijen bij elkaar en alles, het pad, de binneplaatsen voor zover je die kunt zien is beton bezaaid met zand, stro en alles wat de koeien en schapen onderweg naar een sappige weidje laten vallen. Ik passeer het 100 km paaltje!! Ik blijf nieuwe mensen ontmoeten, ieder met hun eigen verhaal. Soms gaan die gesprekken onverwacht heel diep, je voelt je toch verwant aan elkaar omdat je hetzelfde onderneemt.
Woensdag naar Palas de Rei
Het is droog en bewolkt dus prima loopweer. De weg is qua uitzicht heel mooi alleen het pad is minder, de hele route naast de autoweg. Wel een speciaal grintpad voor de wandelaars. Ik loop met John uit de U.S.A., een vriendelijke man, hij is een soort geestelijke en door zijn droge humor heb ik erg veel met hem gelachen. Aangekomen bij de herberg eerst douchen, dan eten en ´s avonds voetbal kijken. Het was heel gezellig in de kroeg, alleen jammer dat PSV verloren heeft.
Donderdag naar Ribadiso
Op tijd wakker en na koffie met een reuzencroissant op pad. Het weer is geweldig, staalblauwe lucht. De wandeling is een van de mooiste van de camino vind ik. Ongeveer op de helft kom ik aan in Melide en een Spaans echtpaar heeft me aangeraden om hier pulpo te eten in Casa Ezequiel. Beroemd in Spanje. Pulpo is een soort inktvis maar dan anders dan calamares. Zelf was ik nooit op het idee gekomen om dit te eten maar omdat ik hier nu toch ben moest ik het maar proberen. Dus zat ik om amper half 12 ´s morgens al aan de lunch mét rode wijn!!! En, het was heerlijk. De herberg ligt aan een rivier ver van stad of dorp heel idyllisch. Het is inmiddels echt warm geworden dus veel pelgrims liggen in het gras te relaxen. Het was écht een dag met een gouden randje vandaag.
Vrijdag naar Pedrouzo
Goed geslapen (door de nodige alcohol gisteren). Onveranderd prachtig weer en de voorlaatste dag voor Santiago. De omgeving verandert niet meer, bossen met heerlijk geurende eucalyptusbomen. ´s Middags wordt het echt warm dus ik ben blij dat ik om half 3 in de herberg aan kom. De herbergen worden de laatste dagen alsmaar groter, 100 en meer bedden. Grote groepen studenten uit binnen en buitenland en zowiezo veel mensen lopen alleen de laatste 100 km, dus het is gewoon druk! Ik weet dat ik me niet teveel voor moet stellen van de aankomst in Santiago morgen, het is geen Nijmegen op de vierde dag. Toch verwacht ik wel dat er een trots gevoel in m´n lijf zal zijn omdat ik het volbracht heb.

  • 06 Mei 2005 - 16:10

    Paul Zom:

    Zo dat zit er op, geweldig meid dat je dit hebt gedaan en volbracht. Ik hoop van harte dat het morgen voor jou een mooie feestdag is met veel wierook zegeningen gezang en toch maar even een flinke neut.Dikke kus van het maatje van God en Marianne

  • 06 Mei 2005 - 16:58

    Cobi:

    Ha die Kaatje,
    Nou geweldig meid, dat je dit bijna hebt volbracht.
    Je mag zeker trots zijn op jezelf als je morgen aankomt in Santiago. Echt te gek.
    Ik hoop dat je ondanks de drukte toch een hele fijne dag beleeft maar volgens mij kan die niet meer stuk.
    Geniet er van hè!! Ik heb genoten van al je verhalen en hoop je snel weer te zien. Dikke kus van Eric en mij.

  • 06 Mei 2005 - 16:59

    Renger:

    Hoi Karin,
    Je bent er bijna, prachtig joh, een prestatie die niet mag onderschatten. Het is geen Nijmegen, maar Santiago is veel mooier. Geniet ervan. Ik zit met Sandra te schrijven in Portomarin, net aangekomen.
    Ik hoop dat elkaar nog ontmoeten, we hebben toch iets te vieren. Ik wil je ook graag Sandra voorstellen. Heel veel fijn gevoel en emotie toegewenst bij het betreden van de kathedraal, je hebt er hard genoeg voor gewerkt.

    Groet en hopelijk tot ziens,
    Renger

  • 06 Mei 2005 - 17:00

    Cor:

    Zoooo eh, je bent er bijna!! Wat ongelooflijk goed van jou. Morgen ga ik naar je zwaaien, als je op het plein voor de kerk aankomt. Over een week ben je weer lekker thuis: wat is het allemaal snel gegaan. We moeten denk ik wel een dag en een nacht (minstens één) er voor uit trekken om bij te praten. Dat wordt hééél gezellig. Doe eerst je nog maar een prevelementje aan de heilige Jacobus. Hij kon toen ie leefde ook niet weten dat er zoveel pelgrims naar hem op zoek zijn.
    Sterkte voor de laatste etappe... en de dagen daarna.
    Dikke knuffel!!

  • 06 Mei 2005 - 17:14

    Eric:

    Hallo Karin,
    Cobienik hadden het erzojuist over dat het een héél grote prestatie van je is om die tocht tevolbrengen. Petje af hoor! Je zult jena aankomst wel verheugen op het weerzien met Cor en de kids. Hopelijk zien we jullie daarna snel, want we zijn razend benieuwd naar de verhalen en jouw ervaringen.

  • 06 Mei 2005 - 17:24

    Ron En Diella:

    Hoi Karin, Nou geweldig wat je gedaan hebt. Ik hoop ondanks dat er toch wel wat tegenslagen waren, zoals het weer en de dipjes, dat je met volle teugen hebt kunnen genieten van je gewelige reis. En je mag morgen zeker trots zijn op jezelf, dit pakken ze je niet meer af. Ik hoop dat je de laatste etappe op veertjes kunt lopen en dat je geniet van je aankomst in Santiago.
    Wij hebben ook zeer genoten van je verhalen.
    Groetjes en dikke knuffels van Ron, Diella, Bsbs en Merel.

  • 06 Mei 2005 - 17:26

    Jacqueline:

    Harstikke goed Karin. Als ik goed heb geteld in 4,5 week je doel bereikt. Geniet er morgen van en bedankt voor al je mooie verhalen.
    Lieve groetjes,
    Jacqueline

  • 06 Mei 2005 - 18:20

    Jezus:

    Ik ben kei trots op jou.
    x x x

  • 06 Mei 2005 - 19:23

    Marloes:

    Je bent er bijna.
    In een woord "GEWELDIG".
    Zoentje aan Jacobus

  • 06 Mei 2005 - 20:39

    Ingrid:

    Wow mijn mama heeft het helemaal gehaald, en in een moordend tempo nog wel! Heb je nu nog wel zin om die laatste paar kilometers naar de kust door te lopen? Nou je hebt in ieder geval tijd genoeg :) Tot heel snel mam!
    xxxx

  • 06 Mei 2005 - 21:35

    Hanny:

    Lieve Karin,

    Geweldig, je hebt het voor elkaar gekregen!!!!! Proficiat, je mag met recht trots op jezelf zijn. Heel even (en echt maar heel eventjes hoor)was ik benauwd dat je het niet zou redden, maar gelukkig is de pelgrimstocht helemaal volbracht. Wat zal dat morge een enorm emotioneel moment voor je worden!

    Als jij er daar een neut op pakt, dan doe ik het hier alvast.

    Liefs en een dikke knuffel!

  • 06 Mei 2005 - 22:12

    Corry Smits Deurne:

    karin het is een geweldige prestatie ,die je geleverd hebt zo alleen op pad.met alle ups en downs heb je het maar weer gered. geniet van dit alles nog lang na.groetjes

  • 06 Mei 2005 - 22:19

    Hennie V Deventer:

    Hoi Karin
    Erg leuk om steeds je berichten te lezen, zo heb je een voorstelling van wat jij allemaal ziet en meemaakt.
    Ik zal een kaarsje voor je aansteken bij het mariabeeldje voor de laatste loodjes, want nu mag er niets meer mis gaan.
    Sterkte nog, hou nog even vol,en een goeie terugreis, tot gauw.

    groetjes Hennie en Louis

  • 07 Mei 2005 - 06:31

    Henk:

    Niks geen "mot in oe laaf".
    Vur alles nog goe!! Geweldig!! Geniet ervan Karin en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pedrouzo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 116764

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: