Castilblanco de los Arroyos - Reisverslag uit Castilblanco de los Arroyos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Castilblanco de los Arroyos - Reisverslag uit Castilblanco de los Arroyos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Castilblanco de los Arroyos

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

08 Maart 2017 | Spanje, Castilblanco de los Arroyos

Zo, de plaatsnamen beginnen weer indruk te maken, hoe krijgen ze het verzonnen. Afgelopen nacht goed geslapen, om kwart over zes wakker en ik weet dat het geen zin heeft om te proberen nog in slaap te vallen. Het is muisstil op de kamer dus in het donker pak ik mijn rugzak en kleed me in de keuken aan. Koffie zetten met de caffetière (Sabine ik weet nu ook hoe dat moet :-) en toast maken met wat jam. Zoetjesaan komen er meer mensen uit bed. Om half acht ga ik op weg, het belooft weer een warme dag te worden en ik heb 18 km voor de boeg die vooral bergop gaan. Als ik even stop om water te drinken halen míj de eerste pelgrims alweer in, met mijn korte pootjes schiet ik toch niet zo hard op. Anabel, een Spaanse die nu in Canada woont heeft een cadeautje voor mij. Ik had mijn sandalen onder mijn bed laten liggen!! Ze maakt me ontzettend blij. De route lijkt langer vandaag, dat komt natuurlijk ook omdat het steeds omhoog gaat. Blij dat het zo'n mooi weer is, het afgelopen weekend heeft het heel veel geregend maar nu zie je de diepe groeven wel in het pad maar de modder is meest opgedroogd. De route gaat door een prachtig parkachtig gebied met heel veel vogels. Ik hoor de hop (hophophop) en plotseling vliegt de vogel aan me voorbij prachtig warm beige kleur. Het is dat ik er iets over gelezen had anders had ik dat natuurlijk nooit geweten. Bij aankomst word ik door een zeer vriendelijke hospitalero ontvangen, hij is vrijwilliger en de herberg is een donativo wat wil zeggen dat je mag betalen wat je zelf wilt. Eerst een douche, weer kleren wassen. Ondertussen druppelen meer pelgrims binnen. Ik ga wat eten met Leo, toch gemakkelijk als je gewoon Nederlands kunt praten. Als Spaanse mensen horen dat je twee woorden Spaans spreekt ratelen ze meteen onverstoorbaar door, ik krijg er weinig van mee jammer genoeg. Misschien wordt dat deze weken iets beter ;-)

  • 08 Maart 2017 - 18:17

    Marijke:

    Hoi Kaatje,

    Wat goed, je bent een echte vogelaar!
    Volgens mij ben je echt aan het genieten, al lijkt dat klimmen me behoorlijk vermoeiend.
    Geniet ervan. Dikke kus

  • 08 Maart 2017 - 18:32

    Ria Swinkels-de Laat:

    Wat een geluk dat je goed weer hebt. Kun je lekker genieten van de natuur en natuurlijk de vogels. Super dat je de hop al hebt gespot. Inderdaad een prachtige vogel. Wij hopen deze straks ook weer te zien wanneer we in Oostenrijk zijn. Geweldig zeker wanneer hij/zij de kuif uitzet. Wie weet wat je nog meer tegen gaat komen. Ben benieuwd en volg je iedere dag. Kijk er steeds weer naar uit. Super. Geniet en alles op je eigen tempo. Houdoe.

  • 08 Maart 2017 - 18:40

    Francien:

    Hallo Karin geweldig hoe je schrijft en ik zie waar je loopt. De kop is er af. Wat een fijne mensen lopen op je pad, brengen je spullen gewoon mee. Hoop dat je voeten het goed doen en buon camino voor morgen.

  • 08 Maart 2017 - 19:10

    Suus:

    Leuk weer mam!
    Zul je morgen de kuitjes wel voelen ;-)
    Fijn ook zulk weer; is je wasje steeds lekker snel droog, haha
    Ik hoop dat je weer lekker slaapt, xxxx

  • 08 Maart 2017 - 19:27

    Yvonne:

    Leuk te lezen van de tractor, heel avontuurlijk haha! Mooi dat het weer lekker is, zeker van genieten, hier heeft het de hele dag geregend. Bon camino maatje. ♡

  • 08 Maart 2017 - 19:48

    Sabine:

    Lieve Karin, je hebt toch echt een roeping gemist, die van schrijfster! Wat schrijf je leuk en beeldend, geweldig, loop bijna met je mee :). Fijn dat je nu weer hoe koffie te zetten met de Caffetiere :) Van die ratelende Spanjaarden dat ken ik ook hahaha. Fijn dat mensen zo behulpzaam en aardig zijn, maar hoe kan het ook anders, jullie maken allemaal dezelfde mooie reis. Slaap lekker voor straks x

  • 09 Maart 2017 - 14:08

    Mutti:

    Goed bezig kind! Ben trots op je! En niet te lang wegblijven.

  • 09 Maart 2017 - 21:41

    Mari Van De Kerkhof:

    Hoi Karin, vandaag weer een hele leuke dag gehad en lekker gelopen?? Vanmiddag gespeeld en we hebben je wel gemist! Maar we weten, het is voor een goed doel. Slaap lekker straks met de groetjes van ons.

  • 09 Maart 2017 - 22:07

    Betty:

    Karin wat kun jij goed een verhaal opschrijven het is net of ik mee de berg op loop.en fijn dat je mooier heb.
    vanmiddag nog effe muziek gemaakt met de oldtimers. Nou ik hoop dat je goed kunt slapen en morgen weer een fijne wandelroute.

  • 09 Maart 2017 - 22:35

    Marie-José Van Keulen:

    Karin heb je een goede wandeltocht gehad vandaag en een beetje mooi weer? lekker slapen zo meteen en morgen maar weer met frisse en goede zin aan de wandel..succes en de groetjes van mij

  • 09 Maart 2017 - 23:38

    Cor Janssen:

    Hallo Karin tijdens ons optreden in Wissehaege heb ik informatie van jouw Cor gekregen, heel veel bewondering voor jou doorzettings vermogen, een hele zware wandeltocht de komende weken, je bent in goede conditie, heel veel succes toegewenst, en blijf jou regelmatig volgen, leuk verslag, de groetjes van Diny en Cor Janssen.

  • 10 Maart 2017 - 09:31

    Tonny Cuypers:

    Ha die Karin

    wat een verhaal, leuk om te lezen

    veel Plezier
    Tonny

  • 10 Maart 2017 - 10:32

    Hanneke Plugers:

    Hoi Karin,
    leuk om jouw belevenissen te lezen!
    Heel veel succes maar vooral een fijne wandeltocht.
    groetjes,
    Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Castilblanco de los Arroyos

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 116666

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: