Rionegro del Puente - Asturianos - Reisverslag uit Asturianos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Rionegro del Puente - Asturianos - Reisverslag uit Asturianos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Rionegro del Puente - Asturianos

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 April 2017 | Spanje, Asturianos

Na de rondleiding door de kerk hebben we nog samen gekookt en gegeten. De laatste week vertrek ik iedere morgen in de vrieskou, fleecevest, jas en handschoenen aan. Na een uur kunnen jas en handschoenen weer uit en voor het middag is het fleecevest ook. Prachtig weer. Naar Rionegro del Puente, wat een mooie omgeving. Ik kan kilometers ver kijken, zie de Picos de Europa waarop nog wat sneeuw ligt hier en daar. Ik wandel over een dam, het waterniveau aan de ene kant is heel hoog, aan de andere kant een riviertje, niveauverschil kan ik moeilijk schatten, veel in ieder geval. Verder over gezellige bospaadjes. Veel struiken weinig bomen. Opvallend is de ongelofelijke hoeveelheid korstmos op de bomen en struiken, dat ziet er een beetje sinister uit. Rionegro del Puente heeft een mooie eenvoudige herberg. Ik ga eten in een restaurant ertegenover. De maaltijd die ik daar voorgeschoteld krijg heb ik nog nooit gehad, het was super, en dat allemaal voor € 10,-. De eigenaar/kok is een grappig type, zijn outfit is een zwart jasje met allemaal dinosaurussen erop. Heel erg trots op wat hij maakt en zeer gevleid door onze complimenten. Vandaag naar Asturianos, héérlijk gelopen. Mijn gedachten dwalen steeds vaker naar thuis, hoeveel kilometer nog, hoeveel dagen nog, zal ik meer lopen. Ik wil het in ieder geval volbrengen, anders krijg ik zeker spijt. Hier een slaapplaats naast de sporthal, drie stapelbedden maar. Ik loop nog steeds met Christine en Maria en sinds drie dagen met twee Spanjaarden, vader en zoon. Vader snurkt iedereen z'n bed uit maar ja, dat hoort er allemaal bij zullen we maar zeggen. Nog ongeveer 275 km te gaan.

  • 06 April 2017 - 16:06

    Suus:

    Jeetje! 275 klinkt overzichtelijk! :-) Al zo'n beetje driekwart achter de rug.
    Het gaat echt geweldig mam! En ik lees al een tijdje niks meer over zere voeten, tenen en benen? Je lijf is helemaal gewend aan je tocht :-)
    Ik hoop dat het vinden van slaapplaatsen goed blijft gaan, met de Semana Sancta in het vooruitzicht; de rust zal wel over zijn in die week, haha. Ook wel gezellig en speciaal om mee te maken, denk ik.
    Geniet ervan! Xxx

  • 06 April 2017 - 16:36

    Ria:

    Hoi Karin, volhouden. Je hebt het overgrote deel er op zitten en net wat je schrijft. Stop je, dan heb je later spijt. Wie weet wat je onderweg nog tegen komt aan gezellige restaurantjes. Het ziet er geweldig en heel lekker uit. Ik blijf je volgen en aan je denken. Succes

  • 06 April 2017 - 17:04

    Willy:

    Hoi Karin. 275 km stelt niks meer voor. Peanuts. Maar ge kunt nog niet terugkomen. Cor en ik moeten eerst nog biljarten en aansluitend naar de Griek op Goede Vrijdag. Ge doet dus maar rustig aan en geniet er maar van. Saludos. Guillermo. 7

  • 06 April 2017 - 18:38

    Sabine:

    Het gat goed, en wat een mooie foto's heerlijk die bloesem. En dat eten zag er ook geweldig uit! Wat genieten is het daar :)
    Leuk dat je de picos Europa al kan zien, ik ben er zelf nog nooit geweest maar mijn ouders wel en die waren er helemaal lyrisch over. Houd vol vrouwke, want je bent er bijna. liefs

  • 06 April 2017 - 20:08

    Marie-José Van Keulen:

    Hallo Karin, nog 275 KM te gaan lees ik,dat zal zeker goed komen na al die kilometers die je al gehad hebt,zo te horen heb je een mooie tocht gehad zet hem op meissie nu maak je hem wel af, s'morgens maar goed warm aankleden als het vriest brr maar het weer in de middag word dan weer prachtig mooier kan het niet,dinsdag avond hebben we in Uden muziek gemaakt en dat was weer heel gezellig,mooie foto's die je laat zien,kunnen wij ook een beetje mee genieten van je wandeling daar in die mooie omgeving en dat is toch wel bijzonder om je reis mee te maken..nog een fijne gezellige avond en voor morgen veel loop plezier en ga er voor, JE KUNT HET KANJER..liefs Marie-José Xx

  • 06 April 2017 - 23:49

    Kristina Wilkening:

    Hi Karin,
    I got back from Italy April 4th...and now finding the time to read and enjoy your blog. Wow. You are really cranking along. Glad you found some nice women to walk with. It really IS about the awesome people one makes on the camino that makes it soooo special. Your pictures are so beautiful. Nice to see your sweet face again. Look forward to your next post.
    Lots of love, Kristina

  • 07 April 2017 - 09:10

    Loes Dassen :

    Hoi Karin, wat een geweldige reis. Fijn dat het zo goed gaat! Ik blijf je volgen. Veel succes met de laatste 275 km. Groetjes

  • 07 April 2017 - 13:15

    Twan Geelen Jouw Bariton Maatje:

    Hallo Karin ik zal ook nog eens een keer van me laten horen.
    Ik lees dat je veel boerenlanschap hebt gezien.
    Ook lees ik dat de slaapgelegenheden en het eten ook niet altijd je van het is.
    Maar uit jouw verslagen lees ik toch wel voornamelijk positieve berichten.
    Ik hoop dat de laatse 270 km niet zullen tegenvallen en dat je nog veel te zien mag krijgen.
    Groetjes je maatje

  • 07 April 2017 - 21:47

    Josje:

    Hoi Karin, nu al een geweldige prestatie, echt super.
    De laatste 275KM gaan zeker ook nog onder de voete door, opgeven is geen optie - gaat allemaal goedkomen, wat je allemaal ziet en meemaakt moet toch geweldig zijn en voldoende energie geven om door te gaan tot het einde. Laat maar weer iets van je horen, we blijven je volgen :-)
    Groetjes uit Helmond

  • 08 April 2017 - 09:48

    Hans Baars:

    Nog effe vol houden meissie!!
    275, voor jou peanuts!!! Missen jou ook !!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 116664

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: