Requejo de Sanabria - Lubián - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Requejo de Sanabria - Lubián - Reisverslag uit Lubián, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Requejo de Sanabria - Lubián

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

08 April 2017 | Spanje, Lubián

De eerste iets grotere stad die ik vandaag passeer is Puebla de Sanabria. Er staat een kasteel dat bezienswaardig moet zijn, maar voor mij geen reden om in dit stadje te blijven. Christine wil wel blijven, ook omdat haar bril én zonnebril allebei gerepareerd moeten worden. Met Christine verlies ik de laatste pelgrim met wie ik bijna vanaf het begin gelopen heb, jammer maar ook dat is de camino. De route vanuit Sanabria is onvindbaar, ik vraag het verschillende mensen en uiteindelijk zie ik op een afstand Maria over een brug lopen en binnen korte tijd lopen we samen. Het blijft een uitdaging om de gele pijlen te vinden en omdat hier inmiddels zomerse temperaturen bereikt worden én mijn water op is voelen we ons allebei niet helemaal top. Gelukkig komt het allemaal goed, Google maps is hier ook best handig! Voor de eerste keer zien we drie herten! In Requejo gaan we eerst naar de gemeentelijke herberg maar die is te triest voor woorden. Omdat het best een zware dag geweest is gaan we lekker naar een privé herberg, mét lakens, mét handdoek en mét wifi. En wie duikt daar ook op Felix die eigenlijk 40 km had willen lopen. We gaan met elkaar eten in een restaurant 400 meter (valt niet mee) buiten het dorp.
Vandaag naar Lubián, het zou een zeer zware route worden, 400 meter stijging en daling, en ook vandaag weer 24 °. Dat viel uiteindelijk wel mee, wat het moeilijk maakte was weer het gebrek aan pijlen omdat de route omgelegd is ivm de aanleg van de TGV en allerlei andere belangrijke werkzaamheden. Veel over asfalt gelopen. We kiezen toch zoveel mogelijk de route die niet over de autoweg gaat en de stukjes waarbij dat lukt zijn heel mooi. We komen al om een uur aan. De herberg is eenvoudig en Maria en ik horen dat Felix wederom 40 km gaat lopen vandaag. Ook hem zullen we dus niet meer zíen. Ik ben inmiddels in Galicië aangekomen, het land van de wolven.

  • 08 April 2017 - 18:32

    Cobi:

    Hallo Kaatje, zo zeg , wat ben je al ver. Je bent er bijna. Op welke datum had je aan willen komen in Santiago? Want volgens mij ga je sneller dan gepland of vergis ik me. En komt Cor je afhalen daar ? Ben benieuwd hoe het verder gaat en ik vind het heel leuk om weer een nieuw verslag te lezen. Fijn dat het zulk lekker weer is. Veel plezier weer voor morgen en slaap lekker met je lakens. Xx

  • 08 April 2017 - 18:37

    Kristina Wilkening:

    Karin...you are like the little energizer bunny! This route sounds so much more challenging with arrows that are hard to find. The scenery looks amazing. Will you be on familiar ground now that you are in the Galicia region? Will you rejoin the Frances trail now? What an adventure. Looks like you have made some good friends along the way. I will forever hold my Camino memories in my heart. And hope to do another one down the road....or maybe a walk across Scotland. Big hugs and easy walking...much love, Kristina


  • 08 April 2017 - 19:08

    Marie-José Van Keulen:

    Hallo Karin weer een dag zit erop..fijn vandaag een herberg met alles erop en eraan zelfs wifi dat is wel mooi,daar kun je wel even mee vooruit,je bent al een eind op weg naar Lubian met zijn 400 meter hoogte maar zo te lezen viel het achteraf wel weer mee gelukkig maar moeilijk om die pijlen te volgen als ze niet te vinden zijn maar toch gelukt zo zie je maar je komt toch op de plaats waar je naar toe gaat,het einddoel komt steeds dichter bij het grootste deel heb je gehad,Karin loop ze en pas op de wolven in Galicie..succes verder en ik groet je,goed slapen en bij rusten vannacht dan ben je morgen weer klaar voor de start..houdoe liefs,Marie-José Xx

  • 08 April 2017 - 20:34

    Mia:

    Bones.dia die foto's je ziet er steeds vrolijk uit en. wat ben je al 'n eind op weg ,ik heb zo ,t gevoel dat je echt met Pasen op de plaats van bestemming bent dan is dat 'n week eerder dan gepland ,!!!Wat gaat alles goed nog vele paatjes Karin we lopen in gedachten met je mee :-)!!!Dikke knuffel van ons!

  • 08 April 2017 - 21:20

    Sabine:

    Hey wandelwonder, wow wat leuk die foto's, fijn om te zien dat je zo straalt en idd. fijne maatjes hebt onderweg. Lekker even een luxere herberg, je hebt groot gelijk :). Nou al weer in Galicië jemig wat gaat het hard, echt superrrrrrr. Ben echt zo onder de indruk van wat je allemaal doet. Morgen weer goed weer dus geniet er van!!!! x

  • 09 April 2017 - 12:59

    Josien En Jos:

    ola Karin, je bent al kei-ver! de eindstreep komt dichterbij ... je bent echt een kei! muchos kusjes van Josien en Jos

  • 09 April 2017 - 22:32

    Mari En Jeanne:

    Hoi Karin, hier een berichtje van ons. Wat ben jij een kanjer zeg. We hebben jou al vanaf het begin gevolgd en genoten van al jou avonturen, verhalen en foto's. We kunnen ons helaas niet invoelen wat het allemaal met je doet maar we kunnen er ons natuurlijk wel een voorstelling van maken (denken we!!). Je gaat wel heel erg goed en hopen dat je het laatste gedeelte ook goed doorkomt. Geniet nog heel erg van de komende tijd en van de aankomst in Santiago de Compostella en dat je dan weer jouw mannetje in de armen kunt sluiten. Voor ons (mij dan) is het weer fijn dat je weer aan kunt sluiten bij de Oldtimers want we missen je wel hoor. Nogmaals succes en tot ziens maar weer. Dikke knuffel van ons.

  • 10 April 2017 - 14:48

    Harrie Ejkemans:

    hoi Karin ik zal ook nog even contact met jou maken ik vind het nog steeds geweldig wat je doet
    ik lees altijd aandachtig jou verslagen allemaal prima tot gauw groetjes harrie

  • 10 April 2017 - 14:49

    Harrie Ejkemans:

    hoi Karin ik zal ook nog even contact met jou maken ik vind het nog steeds geweldig wat je doet
    ik lees altijd aandachtig jou verslagen allemaal prima tot gauw groetjes harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 116739

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: