Burgos - Hornillos del Camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Burgos - Hornillos del Camino - Reisverslag uit Hornillos del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Burgos - Hornillos del Camino

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 April 2022 | Spanje, Hornillos del Camino

Zaterdag 16 april

Naar Burgos is maar 10 km, helemaal langs een weg naar voor zo'n klein eindje is dat niet erg. De herberg opent om 12.00 uur, hier heb ik eerder geslapen zie ik. Een goed verzorgd,schone herberg. Eerst maar eens mijn bed in orde maken en dan even door het centrum wandelen. Het is heel erg druk en er staan lange rijen mensen voor de ingang van de kathedraal. Ik was er al eens binnen dus sla het vandaag graag over. Het is ontzettend gezellig in alle straatjes, volle terrassen. Vanavond zou er nog een kleine processie zijn, gisteren op goede vrijdag moet het een gigantisch spektakel geweest zijn volgens een pelgrim die erbij was.

'S-avonds naar de processie. We hadden wel wat geduld nodig, het startte hoopvol maar na korte tijd stond als stil, minstens een half uur. Leuk om het een keer te zien. Daarna nog met elkaar gegeten dus vandaag een keer niet voor negen uur al in bed.

Zondag 17 april

Lekker geslapen, we werden om half zeven gewekt met mooie muziek en het grote licht ging aan. Vanmorgen aan mijn derde week begonnen, nog 500 km te gaan. Zo vreemd te ervaren dat ik zo weinig herken,in de stad geen probleem maar onderweg heb ik weinig AH-momentjes. Vandaag naar Hornillos del Camino, 20,5 km. Vlakke route tot ong. 2 km voor het einde,daar een steile afdaling. Maar goed dat we de herberg besproken hebben,die is om 14.00 uur vol. We kunnen hier ook eten, gemak dient de mens. Lekker weer een wasje gedraaid met de machine, zo droog met dit weer. Nu in een klein tuintje in de zon!


  • 17 April 2022 - 15:03

    Cor Janssen:

    Hoi Karin je doet het nog steeds hartstikke goed.
    Ondanks de slechte Accomodatie die je soms tegenkomt. Leuke ontmoetingen onderweg. Je blijft positief gestemd dat is een goed teken. Denk dat je dat nodig moet hebben om de camino te volbrengen. Mooie foto,'s onderweg gemaakt. Succes met het vervolg.

  • 17 April 2022 - 15:44

    Cor Janssen:

    Hoi Karin hier ben ik weer, maar nu over het Paasweekend .Slim van je om maar 10 km te wandelen naar Burgos.
    Er was genoeg te beleven tijdens zo'n processie , echt terrassen weer, met een pilsje. Goede herberg deze keer . Ja je hebt met meerdere pelgrims van genoten denk ik. De tijd vliegt voorbij, alweer 3 weken onderweg. Nog ongeveer 2x afstand Ehv- Amsterdam wandelen.
    ( 500 km)
    heeeel veeeel succes Karin.

  • 18 April 2022 - 01:06

    Cobi :

    Goh wat ga je gestaag door kaatje ! Super doe je het. Ik bewonder je enorm. Fijn dat je ook nog een leuke avond hebt genoten. De foto’s zijn prachtig. Jammer dat ik niet kan inzoomen. Ik hoop alles na je reis te kunnen bekijken. Ga zo verder en blijf gezond. Dikke kus !!

  • 18 April 2022 - 08:10

    Toni Beekmans:

    Hoi Karin goed dat de voetjes weer wat meewerken. Wat moet het fijn zijn om mede wandelaars te ontmoeten met al hun verhalen, idealen en toekomstplannen en dat later tijdens het wandelen weer een beetje te herkauwen. Ik ga je een fijne wandel dag wensen,
    Maak weer mooie herinneringen. Groetjes

  • 18 April 2022 - 08:14

    Francien:

    Wat ga je snel Karin. Fijn dat je voeten het nu weer goed doen. Dat klooster was jaren geleden al niet te doen, maar daarna geniet je dubbel van de luxe.
    Ook al is het zaai je geniet van kleine dingen, als je gaat zingen fluitende vogels met je mee. Probeer het maar. Buen Camino

  • 18 April 2022 - 08:41

    Maria Van Hout :

    Hoi Karin, wat is het leuk om je te kunnen volgen! Je gaat gestaag door, knap hoor!!
    Zoveel leuke en bijzondere ontmoetingen!
    Geniet!!!!

  • 18 April 2022 - 09:22

    Ingrid:

    Mooie foto's mam prachtige muurschildering.
    Dat je weinig herkent vind ik niet gek, ander licht andere mensen andere focus. Fijn ook wel dat je alles als nieuw kunt ervaren.
    Veel succes vandaag weer 2e paasdag , we denken aan jou
    Xxx

  • 18 April 2022 - 21:22

    Julia:

    Hoi Karin goed bezig en groetjes van iedereen

  • 18 April 2022 - 22:27

    Monique Van Den Broek:

    Hey Karin,
    Ik heb vandaag eindelijk de tijd genomen om je verhalen te lezen. Was dat al eerder van plan maar het kwam er telkens niet van.
    Wat is het weer ontzettend leuk dat je je ervaringen wilt delen met ons. En wat een mooie mensen kom je weer tegen met ieder hun eigen verhaal. Indrukwekkend soms denk ik.
    Mooie foto's ook.
    Heel veel succes met de volgende etappe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 116749

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: