Castrojeriz - Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Castrojeriz - Boadilla del Camino - Reisverslag uit Boadilla del Camino, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Castrojeriz - Boadilla del Camino

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 April 2022 | Spanje, Boadilla del Camino

Maandag 18 april

Voor het eten vond Alois een gitaar in de herberg, hij kan spelen en we zingen wat bekende liedjes met elkaar. Super leuk! Het gezamenlijke eten is fijn, weer nieuwe mensen aan tafel en de paella smaakt heerlijk. Na een bijna slapeloze nacht misselijk wakker. Toch mezelf maar gedwongen twee sneetjes geroosterd brood met jam en een kop thee te nemen. Om half acht weer op pad en de misselijkheid verdwijnt gelukkig snel. In het eerste dorp, na 11 km, ontmoet ik Judith en we drinken samen koffie en nemen een tortilla als lunch. We bezoeken een kerkje en ik steek een kaarsje aan. We zijn op de Meseta, die gemiddeld op 600 meter hoogte ligt. Prachtig landschap, je kunt ontzettend ver kijken. Na iedere heuvel een andere blik. Omdat je zo ver kunt kijken zie je zoveel kleuren in de lucht, bijna niet in een foto te vatten.

Altijd weer blij om aan te komen in het dorp waar je slaapt. Deze keer werd ik gefopt, ik dacht er te zijn maar moet nog zéker 2 kilometer door deze langgerekte plaatst voor ik bij de herberg ben. De herberg is al open gelukkig, het huis is een wirwar van kamertjes, trapjes, gangetjes en nissen, ik heb nog nooit zoiets gezien. Heerlijk een eenpersoons bed. Vrienden van Judith uit Nederland zijn met hun camper ook hier en we eten met z'n allen. Morgen regen.

Dinsdag 19 april

Ja hoor, het regent dat het giet. Iedereen takelt zich in een regenbroek, poncho, beenkappen en zelfs handschoenen. Als ik zover ben en in het halletje sta belooft het gekletter dat ik buiten hoor een hoosbui. Niets is minder waar, het gekletter komt van de stroom water die over de trappen naast de herberg stroomt, het valt gelukkig wel mee. Vandaag 19 km naar Boadilla del Camino. Even overwogen om 6 km verder te gaan naar Frómista maar als Judith, Simone en Alois toch liever hier blijven vind ik het lastig om ze los te laten én omdat het weer begint te regenen is de beslissing snel genomen. Wat blijkt,in deze refugio heb ik in 2005 ook geslapen en de zoon des huizes waar ik toen over schreef is er nog steeds, zo leuk!! Eén foutje, hij heet Eduardo.

• 19 April 2022 - 16:41

Suus:

Mooi verslag weer mam! En nog mooiere foto's! Wat een cadeautje steeds weer. Hopelijk klaart het weer snel op.
    Fijne avond, liefs van Suus xx

• 19 April 2022 - 17:03

Willy :

Hey,
    Het mooie van de camino is dat alles wat je hebt meegemaakt, je niet meer afgepakt kan worden. Ik steek een kaarsje op voor mooi weer. Buen viaje.

• 19 April 2022 - 18:23

Bea:

Fantastisch!

• 19 April 2022 - 18:34

Ria Swinkels-de Laat:

Jammer Karin dat het een keer regent, nee het hoost. Maar je blijft vrolijk. Geweldig om steeds weer je verhaal te lezen en natuurlijk de prachtige foto's erbij.
    Ik zal duimen dat morgen de zon weer schijnt.
    Hou je haaks.

• 19 April 2022 - 19:53

Wil Van Heck:

Beste Karin,
    Met veel genoegen en respect (en wat afgunst) lezen wij jouw mooie reisverslagen.
    Wat een leuke ervaringen, ontmoetingen en uitdagingen!
    De foto's geven een mooi beeld van waar jij bent.
    We kijken al weer uit naar je verdere belevenissen.
    Groetjes

• 19 April 2022 - 22:19

Jeanne En Mari:

Wat een mooi belevenissen en ervaringen weer Karin, om jaloers op te worden. Fijn dat je zo'n leuke mensen hebt ontmoet waar je mee verder trekt, gezellig. En ja het regent even maar je weet, na regen komt zonneschijn en dan ziet de wereld er weer zo mooi uit. Maar aan de foto's te zien is de wereld daar al zo mooi!!! Jammer dat het niet altijd lukt om de sfeer, zoals jij die beleeft, in 'n foto vast te leggen. Dus je moet er heel erg van de momenten genieten. Wij wensen jou / jullie nog een fantastische camino verder. Lieve groeten van ons

• 20 April 2022 - 19:31

Cor Janssen:

Hé Karin de vierde week goed begonnen. leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, liedjes gezongen met muzikale begeleiding van gitarist Alois. Met jou foto's en
    verhalen krijg je toch een
    goed beeld van camino.
    Karin je bent een kanjer.
    succes met het vervolg.
    Groetjes

• 20 April 2022 - 21:39

Josien:

Hola Karin, ik geniet van jouw verhalen met mooie foto's! Groetjes, Josien

• 20 April 2022 - 22:31

Sabine Verhoeven:

Weer superleuk om jouw verslagjes te lezen, ga door zo kanjer xxx

• 21 April 2022 - 22:52

Yvonne (ke):

'Klinkt' weer als een geweldige Camino...met alle ingrediënten, muziek, gezelligheid, leuke gesprekken, mooi landschap én regen. Zoals gewoonlijk blijf jij optimistisch en ga je er weer voor. Hoop dat t weer snel beter wordt. Fijne vervolgkilometers toppertje!