Al meer dan 100 km in de benen. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Al meer dan 100 km in de benen. - Reisverslag uit Estella, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Al meer dan 100 km in de benen.

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 April 2005 | Spanje, Estella

De lichten gingen om 6 uur ´s morgens weer aan in de refugio in Roncevalles en na een lekker kopje thee (geen ontbijt!!) met frisse moed op pad richting Larrassoiana. Een mooie wandeling en onderweg haak ik af en aan met andere pelgrims. Je ontmoet zoveel mensen!!
´s Avonds in Larrassoiana lekker gegeten in een heel klein kroegje annex restaurantje. De eigenaar maakte er een hele show van, natuurlijk in alle talen. Voor hem is het dagelijkse kost maar wij genoten er met z´n allen van. Een pelgrimsmaaltijd is overal zo´n beetje hetzelfde soep of salade, kip of steak (een grote platte schoenzool) met frites, een glaasje wijn en een kuipje yoghurt. Daar betaal je dan tussen de 8 en 10 euro voor. De volgende ochtend regent het pijpestelen, jakkes dat belooft niet veel goeds, maar voor ik op weg ga is het alweer droog. Wat een geluk!! Maar wat de regen wel veroorzaakt is een heleboel modder, het zat tot aan m´n knieën toen ik ´s middags bij de refugio aan kwam. Daar ontmoet je dan weer enkele oude bekenden maar ook weer nieuwe pelgrims.
Pamplona, wat ik ervan gezien heb, is een mooie stad.
Woensdag naar Puenta de la Reina, prachtig weer en heel mooie omgeving. Geslapen in een 5 sterren refugio!!! Doe maar duur. Omdat de refugio op een heuvel buiten het stadje ligt zijn we met z´n allen daar gebleven om te eten. Dat is dus een feestje geworden met iets te veel rode wijn. Het glaasje rode wijn dat je bij je maaltijd krijgt zat daar dus in een soort bierpul, VOL (ik denk zo´n 3 normale glaasjes wijn).Het gezelschap was heel internationaal USA, Noorwegen, Oostenrijk, Duitsland, Engeland, Australië en Frankrijk.
Vandaag, donderdag, niet de hele etappe van 29 km gelopen. De volgende etappe is ook 29 km dus ik doe deze 2 in 3 dagen. Het weer is nog steeds prachtig, ´s morgens bewolkt en ´s middags komt de zon door. Goed voor de dagelijkse was.

  • 07 April 2005 - 16:04

    Gerard Maas:

    karin je bent al een echte pelgrim
    regen en zon pelgrims uit alle windstreken.
    samen lopen en stukken alleen
    ik wens je geluk toe op je pad
    gerard

  • 07 April 2005 - 16:38

    Frans En Elfri:

    Hoy Karin
    Wij vinden het een hele prestatie wat je algeleverd hebt en gaat leveren. We houden het elke dag bij. Maar zorg wel dat de alcohol niet naar je benen zakt.
    Heel veel succes en groetjes Frans en Elfri

  • 07 April 2005 - 17:30

    Paula H.:

    Erg leuk om jouw belevenissen zo te lezen.Ik hoop dat het nog iets mooier weer wordt, zodat je wat minder last van de modder hebt. Alle reacties op jouw site zullen ook een stimulans zijn om door te gaan. Succes verder.

  • 07 April 2005 - 18:10

    Cor:

    Klasse meid!
    Verstandig van je, om die 2 lange etappes in 3en te knippen. Hou je voetjes heel! En... have fun!

  • 07 April 2005 - 18:59

    HUG:

    Drie kletsen in de nek...
    heb je eigenlijk niet nodig dus! Super!
    Zo gaat ie goed!
    Zo gaat ie beter...
    En weer een kilometer...
    Of valt dit onder de cliché-noemer?

    Succes and...
    break a leg...
    ;-)

  • 07 April 2005 - 19:27

    José En Theo:

    Wel lekker natuurlijk al die (flessen) rode wijn. Pas maar op anders kom je in Sint Juttemis terecht in plaats van in Santiago de C. Maar bij inspanning hoort ook ontspanning!!! Dus je bent goed bezig. Bij voetballers is de derde helft ook altijd de belangrijkste. Ga zo door Karin want dit is pas echt genieten. We blijven je (achter)volgen. Dikke kus!!

  • 07 April 2005 - 21:02

    Marina:

    zit hier in mijn pyama vlak voor ik ga slapen nog even bij jou kijken. elke dag hetzelfde ritueel: even kijken waar karin is!!! wat een avontuur is dat daar bij jou zeg!!
    kus en slaap lekker, maar dat doe je natuurlijk allang!!

  • 07 April 2005 - 21:18

    Cobi:

    ha kaatje
    op de valreep voor het slapen gaan nog even je verslag gelezen.
    Zo te zien heb je een leuke avond gehad (gisteren) en een PULLETJE wijn is nooit verkeerd.
    Ben benieuwd hoe het vandaag weer is gegaan maar hopelijk kan ik dat morgen weer lezen.
    Mis je Cor en de meiden erg?????
    Fijn dat je het treft met het weer.
    Groetjes en een dikke kus.

  • 07 April 2005 - 21:33

    Carin:

    Ha die Kaat!
    Je ligt nu al lekker op een oor, zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar ik kon het niet laten om je behalve natuurlijk veel voorspoed te wensen ook nog even mee te delen dat AZ vanavond met 1-2 heeft gewonnen van Villareal uit Spanje in de kwartfinale van de UEFA! En omdat jij natuurlijk in Alkmaar gewoond hebt. Volgende week de return. Veel succes en kijk uit met die modder want het kan glad zijn! Groetjes en een knuffel van die andere Kaat.

  • 07 April 2005 - 22:48

    Peter:

    as I said ...
    groeten ook van je Mutti

  • 08 April 2005 - 07:29

    Josien:

    't lijkt wel vakantie!
    Ik ben best wel jaloers ...
    salud
    Josien

  • 08 April 2005 - 07:31

    Madelon:

    OM JALOERS OP TE WORDEN! Een 5 sterren refugio!!! Haha! Wat gezellig trouwens al die verschillende nationaliteiten...Vooral die Australische hahaha! nou Kaatje, loopze! En tot over een aantal weken maar weer!

    X Madelon.

  • 08 April 2005 - 08:01

    Nellie:

    Hoi Karin,
    Modder alweer eraf gewassen. Dat doe je zeker tussen de glaasjes wijn door. Het lijkt me geweldig (voor andere mensen) maar het blijft een prestatie!!!
    Gr. Nellie

  • 08 April 2005 - 08:18

    Margo:

    karin,

    geweldig om het zo te volgen. het klinkt heel enthousiast ondanks de regen die je hebt gehad. ik volg op de kaart waar je bent.
    liefs van margo

  • 08 April 2005 - 08:49

    Ingrid:

    Hoi Karin,

    leuke site.
    hoe gaat het met je voetjes? Leuke mensen ontmoet onderweg?
    Is de gum al op?
    Je ziet wel ik heb honderden vragen maar ik hoor het wel als je terug bent.
    groetjes en denk eraan
    Stapje voor Stapje

    Ingrid

  • 08 April 2005 - 09:07

    Suus:

    Wat leuk om je even te horen aan de telefoon vanmorgen!! Ik ben zo blij dat de eerste dagen zo goed gegaan zijn en zelfs zonder blaren!! Je hebt nu echt een hele goeie basis voor de rest van de tocht. Nu nog hopen dat het een beetje wil lukken met je nachtrust!! Dikke kus van mij!

  • 08 April 2005 - 10:36

    Nicole:

    Hoi pelgrim,
    Wat ben je toch een kanjer.ook leuk dat je zoveel verschillende nationaliteiten ontmoet.
    Ik blijf je op de voet volgen hoor, heel veel succes en zet ut voort,
    Dikke kus van mij Nicole

  • 08 April 2005 - 11:32

    Grote Karin:

    Hé Kaatje,
    Is de wind weer wat gaan liggen? Fijn dat je zo geniet van alle indrukken!
    Ik kijk uit naar je volgende stukje!

    Kato

  • 08 April 2005 - 13:05

    Jacqueline:

    Geweldig karin dat je al zo ver hebt gelopen. Denk je ook goed aan jezelf.
    Ik blijf je volgen!
    liefs

  • 08 April 2005 - 14:10

    Marie-Christine K:

    Iedere keer voor ons ook weer een verrassing hoe het je vergaat.
    Groetjes maar weer.

  • 08 April 2005 - 14:17

    Tineke:

    Hoi,hoi,
    Tjee, je houd ons hier allemaal wel bezig zo te lezen, ja ik ben ook lid van je fainclub geworden en kijk elke dag wel even
    of er nieuws is. Gelukkig alleen maar gezellige berichten. Fijn dat het zo goed met je gaat. Heb je al op tafel gedanst, Karin. Doen hoor als het kan. Geniet ze, kus 10.

  • 08 April 2005 - 17:56

    Frans Parren:

    Hoi Karin

    Probeer de herberg in Ventosa aan te doen een prachtlocatie. Ok St Domingo (je weet wel van de kippen in de kerk) is de moeite waard. Succes

  • 09 April 2005 - 09:47

    Annemieke & René:

    Hoi Karin
    De kop is er af
    Berichten die we ontvangen zien er goed uit.SUPER
    En nu naar de volgende fase.
    Zorg dat de wandelspieren
    in goede conditie blijven,op tijd je natje en droogje, en vooral er heel veel lol in blijven houden.
    We volgen je op de voet!

    Toi Toi Toi Groetjes Annemieke&René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estella

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 116685

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: