Over de Pyreneeën - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Over de Pyreneeën - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Over de Pyreneeën

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 April 2005 | Spanje, Cizur Menor

Mooi weer en het lopen gaat goed. Om 10.40 uur al op de plek waar ik eigenlijk zou stoppen. Nee dus, mijn voeten voelen goed, mijn lijf voelt goed, dus ik ga door. De omgeving is prachtig. Het klimmen is zwaar en ´s middags begint het te waaien, niet te weinig. Meerdere pelgrims worden bijna van de weg afgeblazen, ik ook en een donkere wolk belooft niet veel goeds. Ik loop samen met Heidi uit Denemarken en Thea uit Friesland. Af en toe even uitrusten en gewoon de ene voet voor de andere blijven zetten. Omdat je zo aan het worstelen bent tegen de wind heb je niet veel oog meer voor de mooie omgeving. Wel hebben we 3 adelaars gezien, prachtig! Heel moe om 4 uur aangekomen bij de refugio in Roncevalles waar we heel hartelijk werden ontvangen door twee Nederlandse vrijwilligers. Een grote zaal met 80 slaapplaatsen. Douchen en om 6 uur naar de mis waar door de pastoor en zijn helpers prachtig gezongen werd. Op het einde van de mis werden de pelgrims naar voren geroepen en kregen we de zegen. Lekker gegeten en om half 10 lag ik al in bed. Om 10 uur licht uit!

  • 05 April 2005 - 17:18

    Marina:

    hee, geweldig om even van je te horen. klinkt goed allemaal. hou je haaks, en goed wrijven he!!!!!!!
    dag dag

  • 05 April 2005 - 17:32

    Suus:

    Wat leuk zeg, al die reacties! Iedereen leeft ontzettend mee hé!! En zo te zien al meteen leuke mensen ontmoet. Ik had ook niet anders gedacht! En qua gevoel? Klopt het een beetje, wat ik je zei? :-)
    Ik hou van je, mama! succes op de volgende etappe, xx

  • 05 April 2005 - 17:58

    Nicole:

    Olla Karin,
    Gelukkig een goed berichtje van je, we leven
    zooooo met je mee op het werk! Fijn dat je aansluiting hebt!
    Toi Toi Toi met de volgende tochten!
    Liefs

  • 05 April 2005 - 18:26

    Annie Parren:

    Dag Karin,

    Fijn dat je zo goed de Pyreneeën bent doorgekomen en het lichamelijk goed aankan want dat is toch een eerste vereiste. Ik volg Frans en jou elke dag met heel veel plezier op deze pagina. Zorg goed voor jezelf dan gaat het zeker lukken!

  • 05 April 2005 - 18:27

    Marloes:

    Hoi Broekie
    Een goed begin is ......
    Geweldig dat je die zware bergetappe zo goed doorstaan hebt. Houwen zo!!!

  • 05 April 2005 - 19:52

    José Spijkerboer:

    Karin,
    ik heb vanaf het moment dat je vertokken heel veel aan je gedacht. En ik heb enorme bewondering voor je. Ik was echt heel blij om te kunnen lezen dat de start goed is geweest. Ik wens je erg veel succes en hoop regelmatig van je te horen. Toi-toi-toi en hou je haaks! Lieve groetjes en veel succes en tot mails!

  • 05 April 2005 - 21:39

    Peter:

    We'll keep track of you!

  • 05 April 2005 - 21:58

    Cor:

    Goed zo meid!
    De zwaarste etappe al gehad! De storm doorstaan. Geweldig. Rustig doorgaan. Liefs

  • 06 April 2005 - 06:13

    Hanny:

    Hallo Karin,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het lijkt me een heel aparte ervaring om zo'n voettocht te maken.

    Heel veel wandelplezier!

  • 06 April 2005 - 06:51

    Jacqueline:

    Hoi Karin,
    Geweldig dat het zwaarste gedeelte zo goed is gegaan. Fijn dat je samen met Heidi en Thea kunt lopen. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, heb daar alle vertrouwen in.
    Geniet ervan! Blijf je volgen.
    Lieve groetjes.

  • 06 April 2005 - 07:13

    Willy:

    hoi kaatje

    lekker om zeker de eerste zware etappes een paar loopmaatjes te hebben. Ik kan niet zeggen dat ik jaloers op je ben (ik voel mijn voeten zo al) maar vind het wel geweldig dat het je goed af gaat.
    Hou ook goe de gieren in de gaten en over een week de ooievaars.

    doei
    xxx

  • 06 April 2005 - 07:29

    Franca Siebers:

    Hoi Ka(nje)rin,
    Fijn te lezen dat het tot nu toe allemaal naar wens verloopt!
    Véél succes tijdens de volgende etappe!!
    Groetjes.

  • 06 April 2005 - 08:30

    Theo En José:

    Knap hoor Karin die zware tocht in één dag. Denk wel aan je knietjes en voetjes, verzorg ze maar goed. Fijn dat je al maatjes hebt gevonden. Nu leer je tijdens je tocht ook nog Deens en Fries. Als we je na al die weken nog maar kunnen verstaan.
    Sterkte met je volgende tochten, dikke knuffel xxx

  • 06 April 2005 - 08:36

    Ingrid:

    Hey mama, zo gaat ie goed zo gaat ie beter alwer een kilometer! (van je schoenen afgesleten) wel goed naar je lijf luisteren he als je moe bent gewoon ff rusten!
    Dikke zoenen

  • 06 April 2005 - 09:32

    Bea:

    Geweldig!!!! Ik ben trots op mijn (kleine) grote zus.
    Ik denk veel aan jou en hoop dat alles zo goed blijft gaan. Daar heb ik trouwens alle vertrouwen in. Bikkeltje!
    xxx en groetjes van Bill en de kids

  • 06 April 2005 - 09:37

    Saskia:

    he karin eindelijk op weg we misten je gisteravond wel bij ons clubje veel succes met je tocht groetjes

  • 06 April 2005 - 10:05

    Karijn:

    Hallo mama van Ingrid, vriendin van Ingrid hier. Ik heb net even op jouw site gekeken en ik vind het echt super wat je allemaal doet (lopen enzo). Heel erg veel succes en doorzettingsvermogen toegewenst! Groetjes van Karijn (vriendin van Ingrid)

  • 06 April 2005 - 10:27

    Margo:

    geweldig Karin om te lezen hoe het met je gaat. alle bewondering voor je.leuk dat je al maatjes hebt en super zoveel reacties al.
    lieve groeten van margo

  • 06 April 2005 - 10:49

    Helma:

    Ha die dwerg!
    Je zult je wel heel klein hebben gevoeld tussen die reuzen-Pyreneeën! Ben wel een beetje jaloers op je: 3 adelaars. Daar moet ik nog enkele maanden op wachten!
    Gelukkig dat alleen je voeten pijn doen en niet je vingers. Kun je in ieder geval nog je wederwaardigheden typen op het toetsenbord.
    In gedachten masseer ik je voeten zodat je weer helemaal klaar bent voor de volgende etappes.
    Enne....een heuse mis, pastoors, zegeningen..., je KUNT nog linksaf slaan en op weg gaan naar Rome!!!
    Heel veel succes en ik volg je op de voet!

  • 06 April 2005 - 11:10

    Marlies (van 3d):

    Hoi Karin,
    Fijn voor je dat het tot nu toe zo goed bevalt. Als ik zo aan het lezen ben heb je nu al een aantal hele mooie ervaringen opgedaan. Ik vind het leuk om te kunnen lezen hoe je reis verloopt. Ik zal ook zeker vaker gaan kijken. Ik wens je nu heel veel succes voor de komende weken. Ik laat nog van me horen.

    Heel veel liefs,
    Marlies en de groeten en succes van Marjo

  • 06 April 2005 - 11:35

    Danielle:

    Hoi Karin,

    Super dat het zo goed gaat!
    Nog veel succes op de volgende tochten.

    Groetjes van Marco en Mara!

    Veel liefs.

  • 06 April 2005 - 12:28

    Marianne:

    Wat heerlijk allemaal. En wat ben ik jaloers. Ga zo door en geniet van al het moois onderweg!

    Liefs, Marianne

  • 06 April 2005 - 12:48

    Monique Lemaire:

    Ha Kaatje Tokkel,
    Leuk om te zien dat het goed met je gaat.
    Maar ik heb met onze Toon en Emileke ook best wel een beetje gewandeld op Tenerife! (Eerlijk gezegd wel 10 km met moeite en toen weer neergeploft aan het zwembad).Ben trots op je dat je "even" alleen zonder Cor kunt zijn!
    liefs

  • 06 April 2005 - 13:19

    Nicole:

    Ha scheetje,

    Wat super dat het lopen je goed afgaat en leuk al contact te hebben met mede pelgrims.
    Ik blijf je volgen hoor meissie.
    Veel groetjes en een dikke knuffel Nicole

  • 06 April 2005 - 15:13

    Marly:

    Heey tante'tje! Gaaf zeg, wat je geschreven hebt! Succes nog!
    Liefs xxx, je nichtje.

  • 06 April 2005 - 16:01

    Gertine:

    Hallo Karin, fijn dat het zo goed gaat. Volgens mij ben je in een heel andere wereld, lopend en nog eens lopend in de Pyreneeën. Veel goeds!

  • 06 April 2005 - 16:52

    Cobi:

    ha Kaatje
    Het klinkt geweldig en wat goed dat het lopen zo voorspoedig gaat.
    Succes voor morgen en ongetwijfeld kan ik dan weer wat nieuws van je lezen.
    Fijn ook dat je voeten je niet in de steek laten.
    Groetjes, ook van Eric en een dikke kus van ons.

  • 06 April 2005 - 22:26

    Marga Tolboom:

    Hee "oud" buufje, geweldig wat je aan het doen bent en wat ontzettend leuk om je te kunnen volgen. Heel veel succes!!!

  • 07 April 2005 - 06:29

    Monique:

    He Kaatje

    Geweldig zeg, ik vind het zo super van je! De storm heb je doorstaan, en op naar de volgende halte. We leven hier op de kamer allemaal erg met je mee!!!
    Veel wandelplezier!!!!!

  • 07 April 2005 - 06:48

    Maurice:

    hoi schat
    jij lekker lopen en wij maar werken, maar ik gun het je van harte, klimmen is zwaar hè, in ieder geval heb je mooi weer, bid je voor de paus, renier en mooi weer, nou mis je wel het huwelijk van die andere prins, zie je in juni wel weer, tot emails.
    de PRINS van de princessen

  • 07 April 2005 - 06:54

    Dirk:

    He Karin,
    veel pret met volle tred.
    in volle vaart en een lucht die opklaart. Een arend hier een arend daar. Links en rechts een leuk gebaar.
    veel plezier met de komende tochten. Enne het is gewoon recht zo die gaat, richting ondergaande zon, neus in de wind. en als het hard waait, laat je maar iemand voor je uit lopen.
    Lieve groetjes Dirk

  • 07 April 2005 - 06:56

    Janneke:

    Geweldig om te horen dat de eerste etappe je goed af is gegaan. Dat geeft vertrouwen voor de rest van de tocht. Wij volgen je hier in ieder geval op de voet...
    Hou je goed, geniet ervan en we kijken uit naar je volgende verhaal.

    doegie Janneke

  • 07 April 2005 - 08:43

    Lieke:

    Hoi Karin,
    Leuk om je belevenissen te lezen met dat lachende koppie van jou linksboven in de hoek! Knap gedaan hoor. En inderdaad goed luisteren naar je lichaam. En ja he, alle goeds komt van boven (zegen) Zet hem op! Wij denken aan je hier op school. Heel veel liefs. xxx Lieke

  • 07 April 2005 - 10:05

    Monique (van Ddd):

    Ik zie dat er meer Monique-en schrijven dus vandaar de aanvulling. Leuk om je zo te kunnen volgen. Ik ben blij dat het allemaal goed verloopt. Je schrijft vol enthousiasme en ik hoop dat je het leuk blijft vinden. Ik wens je veel succes met het vervolg van je tocht en ik zal zeker blijven lezen. Nogmaals veel succes, vooral doorgaan en zeker ook een leuke tijd gewenst.

    Groetjes, Monique

  • 07 April 2005 - 10:17

    Grote Karin:

    Hé Kaatje,
    Geweldige doorzetter!
    Laat je niet van je route afblazen hè!
    Heel veel succes!
    Kato

  • 07 April 2005 - 11:23

    Marleen:

    Hoi Karin!
    Kei goed man!! Zwaarste gedeelte al gehad!!

    Groetjes

  • 07 April 2005 - 11:43

    Gineke:

    Hoi Karin
    Heel fijn dat het tot nu toe goed gaat ik vind het ontzettend knap van je dat je doorgezet hebt. Veel succes en geniet ervan.
    Groetjes Gineke

  • 07 April 2005 - 11:52

    Loes (ddd):

    hoi karin,
    wat leuk dat je ons zo mee laat genieten en wat fijn dat het goed gaat, en dan ook nog een nieuwe baan, geweldig allemaal hou vol groetjes loes

  • 07 April 2005 - 13:50

    Fons:

    Hoi Karin.
    Ik zie dat het allemaal goed gaat, hoe kan het ook anders als je ook al de zegen hebt ontvangen,Hou zo vol. Fons

  • 08 April 2005 - 10:56

    Hans K.:

    fijn om te lezen dat het zo lekker gaat. volgens mij ga je het helemaal uitlopen. Krijg je elke dag een mis voorgeschoteld of alleen op zondag ? Zo kom je niet alleen gelouterd maar ook geheiligd terug en kun je gaan voor de eerste (op tweede) vrouwelijke paus.
    Stap zo door xxx

  • 14 April 2005 - 07:27

    Yvonne:

    Hoi Maatje, blij te lezen dat het allemaal goed gaat. Even een wat langere reactie omdat ik nog niet eerder heb kunnen reageren ivm een griepje en een kapotte PC thuis. Ga ik nu allemaal inhalen. Heb je weer gemist op de repetitie. Vooral je vrolijke snoet en gezellige babbel. Je mooie hoornpartijen in gedachten maar meegezongen. We hebben voor jou je lievelingsnummer gespeeld....."When will I see you" maar we weten dat we nog "effe" moeten wachten. We zijn nu "Brazil" aan het repeteren. Tot zover een berichtje van het muzikale front. Tot gauw en veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cizur Menor

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 116777

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: