Op weg naar St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Op weg naar St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Op weg naar St. Jean Pied de Port

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 April 2005 | Spanje, Cizur Menor

Om zes uur opgestaan, ik wil zéker tijd genoeg hebben voor de rit naar Antwerpen. Op internet uitgezocht hoe we moeten rijden omdat de ring rond Antwerpen helemaal dicht is. De routebeschrijving klopte gelukkig en we hadden nog tijd om een kopje koffie te drinken. Het afscheid verliep goed, ik heb niet gehuild! Bleef mezelf voorhouden dat ik iets leuks ga doen, dus geen reden voor tranen. De Thalys zat goed vol, maar er kwam maar geen vaart in, er werd omgeroepen dat er problemen waren met de locomotief en dat we aan een andere trein gekoppeld zouden worden in Brussel. De eerste zenuwen kwamen dus al opzetten, zou ik mijn aansluiting in Parijs nu niet missen. Al met al maar een kwartier vertraging dus er was genoeg tijd om naar Montparnasse te reizen. De metro was heel druk, middagspits. De TGV had er meteen goed de vaart in, het boemeltje naar St. Jean was heel gezelllig. Ik zat samen met een pelgrim uit Denemarken in een coupe. In St. Jean aangekomen met nog 2 andere pelgrims op zoek naar een slaapplaats. Ik had die van mij al besproken, achteraf nergens voor nodig en een stuk duurder dan mijn medepelgrims moesten betalen. Na een opfrisbeurt hebben we gezellig met elkaar gegeten. Mijn eerste pelgrimsmaaltijd. ´s Nachts goed geslapen, ik had een kamer voor 5 personen helemaal voor mij alleen. Om 6 uur wakker, half 7 opgestaan en kwart over 7 ontbijt. Om 8 uur vertrokken, mooi weer dus de beslissing hoever ik deze dag ga lopen neem ik later.

  • 05 April 2005 - 15:40

    Gerard Maas:

    Karin.
    Je bent op weg,ik wens je een Bon- Camino
    Onderweg is ook Frans sparren hij
    heeft ook een site "waar ben jij.nl Ik ken hem vaneen weekendcursus in Vessem.
    Gisteren was hij in Puerta la Reine.
    Groetjes gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cizur Menor

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 116780

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: