Op weg naar St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Op weg naar St. Jean Pied de Port - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Op weg naar St. Jean Pied de Port

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 April 2005 | Spanje, Cizur Menor

Om zes uur opgestaan, ik wil zéker tijd genoeg hebben voor de rit naar Antwerpen. Op internet uitgezocht hoe we moeten rijden omdat de ring rond Antwerpen helemaal dicht is. De routebeschrijving klopte gelukkig en we hadden nog tijd om een kopje koffie te drinken. Het afscheid verliep goed, ik heb niet gehuild! Bleef mezelf voorhouden dat ik iets leuks ga doen, dus geen reden voor tranen. De Thalys zat goed vol, maar er kwam maar geen vaart in, er werd omgeroepen dat er problemen waren met de locomotief en dat we aan een andere trein gekoppeld zouden worden in Brussel. De eerste zenuwen kwamen dus al opzetten, zou ik mijn aansluiting in Parijs nu niet missen. Al met al maar een kwartier vertraging dus er was genoeg tijd om naar Montparnasse te reizen. De metro was heel druk, middagspits. De TGV had er meteen goed de vaart in, het boemeltje naar St. Jean was heel gezelllig. Ik zat samen met een pelgrim uit Denemarken in een coupe. In St. Jean aangekomen met nog 2 andere pelgrims op zoek naar een slaapplaats. Ik had die van mij al besproken, achteraf nergens voor nodig en een stuk duurder dan mijn medepelgrims moesten betalen. Na een opfrisbeurt hebben we gezellig met elkaar gegeten. Mijn eerste pelgrimsmaaltijd. ´s Nachts goed geslapen, ik had een kamer voor 5 personen helemaal voor mij alleen. Om 6 uur wakker, half 7 opgestaan en kwart over 7 ontbijt. Om 8 uur vertrokken, mooi weer dus de beslissing hoever ik deze dag ga lopen neem ik later.

• 05 April 2005 - 15:40

Gerard Maas:

Karin.
    Je bent op weg,ik wens je een Bon- Camino
    Onderweg is ook Frans sparren hij
    heeft ook een site "waar ben jij.nl Ik ken hem vaneen weekendcursus in Vessem.
    Gisteren was hij in Puerta la Reine.
    Groetjes gerard