Sneeuw en modder - Reisverslag uit Viaña, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Sneeuw en modder - Reisverslag uit Viaña, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Sneeuw en modder

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 April 2005 | Spanje, Viaña

De route van Estella naar Los Arcos is helemaal niet leuk. Er wordt wat afgebouwd in dit gedeelte van Spanje. Nieuwe wegen en nieuwbouwwijken waardoor de pelgrimsroute helemaal omgeleid wordt. Niet leuk, alleen maar asfalt en uitzicht op bouwkranen en de geur van stinkende vrachtwagens!
Een hele leuke refugio in Los Arcos, de hospitalero wordt nogal misbruikt als blarenexpert. Het in Nederland geroemde Compeet wordt finaal de grond in geboord hier. Vanavond gaan we gezamenlijk koken. Ik heb kip kerrie beloofd, niet wetende dat er hier dus nul komma nul kerriesaus te vinden is. Het wordt dus kip in tomatensaus met lekkere verse groenten erin. Iedereen smult ervan en met een lekker glaasje Spaanse wijn spoel je alles makkelijk weg.
Buiten gaat het tekeer, het onweert en bliksemt z´n best. Morgen maar eens naar huis bellen, voor de eerste keer. Met Cor afgesproken dat ik ´s morgens vroeg bel, beter tegen eventuele heimwee. Zo heb ik nog de hele dag voor me om weer aan andere dingen te denken.
Vrijdagochtend half 8 naar huis gebeld, en wat bleek, de kinderen waren ook thuis. Een onverwacht genoegen om ze alledrie even te spreken. Ik heb me goed gehouden, de happy tears kwamen later. De wandeling van vandaag is prachtig. Ik ben door een zee van groen gelopen. Door de straffe wind die daar doorheen speelde was het een prachtig gezicht, het leken echte golven. Om 3 uur aangekomen in de refugio. We kunnen geen gebruik maken van de keuken, dus verplicht uit eten. Het is heel koud en voor morgen is sneeuw voorspeld.
Zaterdag 9 april op weg naar Viana.
Wakker worden met regen. In het dorp een klein ontbijt gegeten, thee met een stukje stokbrood met tortilla. Toni en Cocha, broer en zus, gaan vandaag weer naar huis. Hun vakantie zit er op. Toni biedt mij zijn poncho aan, ongelofelijk hoe iets wat je deze dag ontzettend goed kunt gebruiken je zomaar geschonken wordt. Roerend.
Regen, sneeuw, wind en héél véél modder.Aan iedere schoen zeker een pond. De refugio in Viana is heel mooi, vooral de verblijfsruimte met open haard (niet aan overigens) is heel gezellig. Gelukkig op tijd wat fruit en een paar cakejes gekocht voor morgen, zondag. Je vergeet makkelijk welke dag het is en ook hier is op zondag alles, behalve misschien de bakker, gesloten.

  • 09 April 2005 - 15:59

    Grote Karin:

    Hé Kanjer!
    ben ik eens een keer de eerste die jouw reisverslag mag lezen! Ondanks het slechte weer weet je toch weer een zonnig verslag weer te geven. Het is wel heel bijzonder hoe snel je contacten legt. In het dagelijkse leven lopen we immers een hoop interessante en aardige personen voorbij..
    Zet 'm op Kaatje! Ik ben trots op je en volg je op de voet!

    Hugs from Karin

  • 09 April 2005 - 16:47

    Monique:

    He kaatje,
    Geweldig hoor je blijft altijd even optimistisch. Zo zie je maar er is al een week voorbij. Het gaat geweldig. Op school houden we iedere keer dat je een bericht schrijft bij waar je bent, op de landkaart. Zet 'm op!!
    'n dikke knuf van je collega die naar Noorwegen gaat!

  • 09 April 2005 - 16:53

    Jacqueline:

    Hoi Karin,
    Ik hoop dat het weer wat beter wordt dat loopt denk toch een stuk gezelliger. Het was hier vanmorgen om 8.30 ook maar 2 graden en het heeft veel geregend. Fijn al die leuke mensen die je tegenkomt. Ga zo door!
    groetjes,
    Jacqueline

  • 09 April 2005 - 18:07

    Cor:

    Hoi Kaatje,
    Dappere dodo! :-) dus DAT was het wat je vergeten was... een zakje kerry-saus! Ik wed dat de kip in tomatensaus ook heerlijk was... Hoe was het ook al weer: honger maakt rauwe bonen zoet.
    Hou je taai he.
    KNUFFEL

  • 09 April 2005 - 18:55

    Hanny:

    Hoi Karin,

    Tja, ik had je achteraf beter een zakje kerriepoeder kunnen geven om mee te nemen. Helaas voor jou was dat het laatste waar ik aan gedacht heb. Desondanks blijken de tomaten een goede vervanger te zijn, mits je er het heerlijke glaasje wijn bij drinkt om het door te spoelen.

    Ik begrijp dat het een behoorlijk zware tocht is die je moet lopen, maar dat je er volop van geniet. De saamhorigheid die je aantreft in zo'n groep lijkt me een enorme ervaring.
    Geniet ervan Karin en iedereen blijft je belangstellend volgen.

    Toi, toi. toi!!!

  • 09 April 2005 - 19:22

    Marloes:

    Ben je eindelijk in het warme zuiden en worden al je inspanningen beloond met "Hemelse" modder. Maar je weet het, na regen komt zonneschijn. Karin, petje af voor jou!Je doet het geweldig.

  • 10 April 2005 - 09:38

    Harry:

    Prachtig. Mooi. Wat een ervaring.Geniet ervan. En ik maar namen en leuke dingen noteren voor over enkele weken. 1 mei kriebelt steeds meer na jouw verhalen.
    Groetjes,harry.

  • 10 April 2005 - 10:06

    Marina:

    atta girl!!!!!
    vandaag al een week onderweg. ik realiseer me steeds meer hoe bijzonder het is dat jij wat met ons WILT delen, van deze zo persoonlijke tocht!! bedankt hoor! hier druk met de verjaardag van ien. gisteren had ze 13 vriendinnen te eten, wij trokken ons terug in de slaapkamer. vandaag de familie. net een indiase bruiloft: drie dagen feest, want MORGEN is ze pas jarig.
    hou je haaks hoor! kus!

  • 10 April 2005 - 12:28

    Cobi:

    ha kaatje
    een genoegen om te lezen dat het je zo goed vergaat.
    Ik kan me voorstellen dat je het even moeilijk hebt gehad na je telefoontje naar het thuisfront.
    Slim van je om 's morgens te bellen.
    Het klinkt zo gezellig allemaal maar ik weet ook dat er flink wat arbeid wordt verricht door jou.
    Dat is toch een hele prestatie.
    Ik wens je in elk geval wat beter weer toe want regen en sneeuw is natuurlijk minder leuk.
    De groetjes van ons vanuit Apeldoorn en een dikke kus.

  • 10 April 2005 - 12:29

    Margo:

    indrukwekkend zoals jij erover schrijft en wat voor weer het dan ook is, je gaat toch lopen, want je hebt een duidelijk doel. ik heb een dag in de sauna gelegen omdat het geen weer was om te wandelen. lui he. dus mijn bewondering voor jou is groot. hou je taai he.
    heel veel groeten margo

  • 10 April 2005 - 13:18

    José & Theo:

    Geweldig dat we je zo kunnen volgen. Je maakt keer op keer een leuk en goed leesbaar verslag.
    Ik kon aan Cor merken dat hij je vrijdagochtend aan de lijn had gehad. Het is lang geleden dat hij zo goed op zijn bas heeft getoeterd.
    Zet hem op!!!!

  • 10 April 2005 - 19:51

    Nicole:

    Hoi Karin,

    Je weet alles weer heel positief te brengen, ondanks het weer!
    Jij bent zo ver van ons af en toch zo dichtbij, door je uitgebreide reisverslagen! Kei leuk!
    Nou meissie, go go go voor
    de volgende trip!
    Veel Liefs

  • 10 April 2005 - 20:00

    Steven:

    echt cool dat je nu hier mee bent begonnen en ik vind het heel leuk dat je dit onderneemt. ik zet hier maar gewoon iets neer om wat van mij te laten horen. nou veel succes met de rest van je reis.
    groeten van steven

  • 10 April 2005 - 20:13

    Corrie En Piet:

    we zijn net terug van vakantie,dus lezen nu net pas wat je allemaal aan het presteren bent.SUPER,we zijn zeker van plan om je reis op de voet te volgen.veel succes en we denken aan je.liefs van ons 2tjes

  • 10 April 2005 - 22:56

    Hans Kenens:

    He die Karin

    Ik vind het echt super dat je doet. Ik ga je zeker op de voet volgen. En mocht je het thuisfront een beetje missen dan moet je maar denken dit pakken ze je nooit meer af. Keep up the good work. Lekker doorlopen en vooral veel genieten.
    Sterkte vanuit het mooie Amsterdam

  • 11 April 2005 - 07:41

    Suus:

    Hoi Moesje,

    Wat lief dat je gister even gebeld hebt! Vond ik erg fijn; dat je aan me gedacht hebt de eerste dag in mijn nieuwe huisje! Kon je alsnog in slaap vallen?
    De lucht is hier vandaag strak blauw....... :-) Ik gun jou hetzelfde! hahahaha
    Dikke kus

  • 11 April 2005 - 07:43

    Ellen:

    Ha wandelaar,
    Ik heb net je verslagjes gelezen. Leuk dat je zoveel schrijft, kunnen we het allemaal goed bijhouden. En voor jezelf natuurlijk straks ook. Je maakt zoveel mee dat zou je niet allemaal kunnen onthouden. En wat het weer betreft, alles heeft z'n charme! Ik wens je weer veel succes en plezier. En van je hela hola houdt er de moed maar in ...

  • 11 April 2005 - 07:44

    Madelon:

    Hoi Kaatje!

    Goed bezig! Kan wel zeggen dat we trots op je zijn hier hoor!

    Groetjes, Madelon.

  • 11 April 2005 - 10:01

    Willy:

    hoi dappere pelgrim

    jammer dat het weer wat beter had kunnen zijn, maar ik begrijp dat je je uitstekend vermaakt en veel mensen ontmoet.
    Ben benieuwd of je al in Najera bent geweest. Volgens helma de plaats waar de lelijkste mannen van Spanje zijn verzameld.
    Zag net op weeronline, dat in santiago de zon schijnt, dus loop maar lekker door.
    Doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 11 April 2005 - 10:16

    Nicole:

    Hoi pelgrimmetje,
    Wat een zware etappe voor je petje af.
    Hier is het lekker zonnig effe pesten lol.
    Gisteren zijn Ad en ik naar brabantmuseum in Den bosch geweest jaren 50 echt super leuk.
    In gedachte zijn we bij je hoor meissie.
    Heel veel s6 met het tippelen lol.
    Leuk dat we op de hoogte blijven van je tocht.
    Groetjes en un dikke knuffel van ons beikus.
    Ad Nicole

  • 11 April 2005 - 12:30

    Marianne:

    Karin,

    ik gun je zo langzamerhand toch wel heel veel warme zonneschijn! Maar ... doorgaan, altijd doorgaan.

    Liefs, Marianne

  • 11 April 2005 - 13:23

    Josien:

    Hoi Karin
    Voor mijn idee heb ik me toch een actief weekend achter de rug!
    Maar als ik over jouw kilometers lees valt er toch wel 't een en ander in het niet ...
    Ik blijf met veel plezier jouw ervaringen en belevenissen lezen!
    groetjes,
    Josien

  • 11 April 2005 - 17:02

    Marina:

    hoi lieve karin, denk aan je hoor. je tweede week is ingegaan, ik denk dat je ondertussen wel in een soort van ritme zult zitten. lopen, praten, eten, slapen, hopelijk ook plezier onderweg!! wat een andere wereld is het he? een heel andere leven, ver van iedereen die je lief is. sterkte met alles hoor
    kus

  • 11 April 2005 - 17:15

    Frans Parren:

    Ook jij ontkomt niet aan de kou de wind en de glibberpaden. Probeer in ieder geval als je dit nog lezen kunt, de refugio in Tosanton en de abdij in St Juan de Ortega aan te doen. Allebei een aanrader. Succes en Bon Camino

  • 11 April 2005 - 18:09

    Ella:

    Hoi Karin,

    Geweldig dapper hoor.
    En wat fijn dat we in jouw dagboek mee mogen lezen. Zo wandelen we toch op afstand een beetje met je mee.
    Veel succes en hou je taai.
    groetjes,
    Ella

  • 11 April 2005 - 18:18

    Loek:

    Hoi Karin,
    Wat fantastisch om de verwezelijking van jouw droom mee te mogen maken. Ik ben erg onder de indruk van de lef en dapperheid die jij laat zien. Het geeft mij ook een goed gevoel vast een beetje te ervaren wat Marina ( en ik ) over een tijdje gaan beleven. Heel veel plezier en meditatie in deze bijzondere wandelweken. Jouw Loek

  • 12 April 2005 - 08:45

    Jeroen:

    Hoi Karin,

    Zo te lezen verveel je je geen seconde en is het heel gezellig. Ingrid en ik zijn gisterenavond weer heelhuids teruggekomen uit Londen. Het was er geweldig! Veel plezier deze week en vaja con dios.

  • 12 April 2005 - 09:07

    Cobi:

    ha kaatje,
    vandaag is hier weer een stralende zonnige dag begonnen (wel in apeldoorn dan maar volgens mij niet overal in het land) en ik gun jou eigenlijk hetzelfde.
    Doen je voeten het nog goed?
    Je zult wel door een lampeglas kunnen als je weer terug bent.
    Ik wens je een gezellige dag toe en hoop weer snel een verslag van je te kunnen lezen.
    Hou vol hoor!!!
    Kus, Cobi.

  • 12 April 2005 - 17:47

    Betty:

    hallo karin hier een berichtje van mij ik hoop dat je tussen het wandelen door ook kunt genieten van de natuur of dorpen en steden.3d maakt het goed ook met de kleding gaat het uitstekend.we hebben vanavond weer repetitie, dus we gaan er weer tegen aan.Heel veel groetjes en hou ons op de hoogte.
    betty

  • 12 April 2005 - 17:48

    Betty:

    hallo karin hier een berichtje van mij ik hoop dat je tussen het wandelen door ook kunt genieten van de natuur of dorpen en steden.3d maakt het goed ook met de kleding gaat het uitstekend.we hebben vanavond weer repetitie, dus we gaan er weer tegen aan.Heel veel groetjes en hou ons op de hoogte.
    betty

  • 12 April 2005 - 18:56

    Gerard Maas:

    Hallo Karin.
    Een heel verhaal,Ik volg je belevenissen met aandacht.
    ik zie cockie en mijzelf voortdurend lopen op de camino.De plaasen die jij beschrijft kan ik goed voor de geest halen.
    ik wens je zonning en warm weer toe.
    gerard

  • 12 April 2005 - 21:25

    Marion En Henk:

    Hoi Karin,
    Leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen. Zo te horen gaat het heel goed. Veel interessante ontmoetingen, op zijn tijd een wijntje (of meer dan één) en gezellige maaltijden. We wensen je voor de komende dagen veel zon en wandelplezier en blijven je natuurlijk op de voet volgen.

    groetjes en kusjes,
    Marion en Henk

  • 12 April 2005 - 21:46

    Hennie V Deventer:

    Hoi Karin
    Ik had je even niet gevolgd omdat ik zelf een lang weekend weg was geweest maar ik ben weer helemaal bij.Heel leuk dat we zo jouw tocht kunnen volgen.
    Het lijkt me moeilijk om de moed erin te houden met slecht weer en een minder mooie omgeving.
    Maar zo'n doorzetter als jij bent, zal dat beslist wel lukken.
    Karin hou je taai.

    groetjes Hennie en Louis

  • 13 April 2005 - 08:47

    Nicole:

    Hoi scheetje,
    Lukt het allemaal met je zware beproevingen?
    Als het weer maar mee zit he,dat maakt het lopen lijkt me een stuk aangenamer.
    Blijf vooral doorgaan Kaatje,wij zorgen vanavond wel voor Cor met bridge das een zorg minder voor je he (lol).
    Je ziet ik blijf je op de voet volgen.
    Nou lieverd veel s6sie he groetjes en knuf, Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Viaña

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 116682

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: