Navarre - Rioja - Castilla - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Navarre - Rioja - Castilla - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Navarre - Rioja - Castilla

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 April 2005 | Spanje, Belorado

Zondag Logroño doorkruist. Ik heb nog steeds geen rust om toeristendingen te doen. Mijn hoofd staat nog alleen maar naar lopen. Een tijdje opgelopen met Jaime, een gepensioneerde Spanjaard die me vertelde dat je met behulp van oude wijnranken heerlijk lamskoteletjes klaar kunt maken. De refugio in Navarette is nog gesloten, in het barretje ernaast een lekker glaasje Rioja gedronken. Kost hier 50 cent dus dat is te doen! Vanavond de belangrijke voetbalwedstrijd Madrid-Barcelona, omdat ik toch niets beters te doen had heb ik ook gekeken. Jammer genoeg waren er niet veel Spanjaarden in de bar, ik begreep dat ze in deze streek toch meer voor Barcelona zijn.
Maandag naar Azofra.
De route van vandaag is 16 km naar Nájera dus ik heb me voorgenomen door te lopen naar Azofra. Het regen, hagelt en waait weer z´n best. In de bar waar ik vanochtend een kopje koffie heb gedronken stond de t.v. aan en kon ik zien dat in heel Spanje de zon schijnt, hier dus niet!! Onderweg haakt een Duitse jongen bij mij aan, hij heet Tankred en doet de camino voor zijn studie. We lunchen samen in Nájera en gaan ieder weer onze eigen weg. Ik laat een batterij in m´n horloge, die al 2 dagen stil staat, zetten en loop verder naar Azofra. Het is gestopt met regenen en de zon laat zich zelfs af en toe zien. Voor het eerst zet ik m´n mp3 speler aan, teveel liefdesliedjes, ik denk aan m´n eigen moppie thuis. De refugio is heel erg mooi, tweepersoonskamertjes. Ik heb een kamer samen met Chrisine uit Oostenrijk. We zien elkaar al een paar dagen steeds in de refugios samen met Danny uit Engeland en John uit Australië. John kookt vanavond, spagetti carbonara en scrambled eggs met brood. Het wordt nog laat, Tankred is ook in deze refugio aangekomen en met hem heb ik nog lang zitten kletsen. Het slapen is nog steeds niet echt geweldig maar nadat ik lang wakker heb gelegen slaap ik deze nacht voor het eerst tot bijna 8 uur door.
Dinsdag naar Redecilla del Camino.
Aankleden en in het dorp brood, kaas, bananen en chocomelk gekocht. Dom, dom, dom, loop ik weer veel te lang met veel te veel gewicht in m´n rugzak. Over het landschap van de afgelopen drie dagen valt niet zoveel te vertellen. Eindeloze heuvels groen met af en toe en stuk wijngaard of een stuk olijfbomen ertussendoor. Als het regent heb je daar niet veel oog voor, als de zon schijn is het een stuk mooier, lieflijk. In Santo Domingo was ik nog net op tijd om de beroemde kerk met de haan te bezichtigen. Door naar Grañon, onderweg kom ik Christine en Danny weer tegen en wat blijkt, we zijn alledrie fout gelopen en komen daardoor pas tegen 5 uur in Grañon aan. De refugio is verschrikkelijk, er wordt verbouwd en er ligt al een hele bus Fransozen in de verblijfsruimte op plastic matrasjes. Niets voor ons dus lopen we nog een uur door naar de volgende plaats. Gelukkig was het vandaag de hele dag droog, wel helemaal bewolkt maar dat is niet erg. Al met al vandaag zo´n 30 km in de benen.
Woensdag Belorado
Vandaag maar 12 km gelopen, het is nog geen 12 uur en ik heb dit hele verhaal al geschreven in de refugio. Ik ben hier op dit moment helemaal alleen. De zon staat hoog in de lucht en m´n was, die ik 3 dagen niet kon doen, zit in de wasmachine. Dat is me vandaag wel 3 euro waard. Ik ga zo maar eens lekker in de zon zitten.

  • 13 April 2005 - 10:03

    Ingrid:

    Hey lieve mam,
    Ja lekker van het weer genieten! Hier is het mooie er al weer af.
    Toch niet de goeie liedjes meegenomen? Zet hanson maar op dan :) daar word je wel vrolijk van!
    x en veel plezier

  • 13 April 2005 - 10:06

    Paula:

    hai Kaatje,
    wat fijn dat het weer nu toch iets beter wordt en dat je ook de rust kunt vinden om nu eens wat minder te lopen en andere dingen te doen. Heel erg leuk om al deze berichten te volgen. Super, hou vol.
    gr.

  • 13 April 2005 - 10:08

    Dirk:

    Hoi Karin,

    Als het een troost is, het weer is hier ook niet op z'n best. Tja veel gewicht zo met die bananen, hopelijk geen drie kilo tegelijk gekocht. Wat je ook kunt doen is uitdelen,
    En de schillen niet op het pad laten liggen hé.
    Net als de wielrenners, wat je niet nodig hebt gooi je links en rechts opzij, Moet ik er ook aan denken dat wielrenners niet eens stoppen om te plassen, maar dat zal bij jouw wel anders zijn denk ik.

    Groet Dirk

  • 13 April 2005 - 10:18

    Helma:

    Ha die dwerg!
    Wat zijn dat nou voor afstanden: 16 km!!!!! Maar ja, in slecht weer is elke kilometer er een te veel!
    Ik ben blij dat het lopen je goed afgaat en dat het weer ook wat beter wordt. En onder het wandelen lekker zwijmelen bij je liefdesliedjes is toch heerlijk???
    Lieve Karin, ga lekker door met wandelen en geniet van alles wat op je weg komt.
    Veel zon en liefs (hier staat trouwens regen op het programma)

  • 13 April 2005 - 10:28

    Anneke:

    Petje af!!! Walk on etc. you never walk alone!

  • 13 April 2005 - 11:12

    Cobi:

    ha kaatje,
    geweldig dat je dinsdag zo'n 30 kilometer hebt gelopen.
    Wat een prestatie. Ik hoop dat je je vandaag niet alleen voelt. Na al die dagen met somber weer kan zo'n gevoel gemakkelijk ontstaan. Daarom ben ik blij dat vandaag de zon wel schijnt want dan ziet alles er toch anders uit. Heb je geen gouwe ouwe meegenomen op je mp3 speler? Ik kijk uit naar verdere berichten. Hardstikke fijn dat we je reis op de voet kunnen volgen.
    Dikke kus van mij.

  • 13 April 2005 - 11:47

    Cor:

    Hoi Kaatje,
    Ik vind dat je vandaag wel een halve snipperdag verdiend hebt. Het doet goed weer van je horen. Ik dacht even dat je in de modder was weggezakt. Maar nee hoor, je bent al op weg naar Bilbao! Geweldig, nu maar hopen dat na wat rust het slapen wat beter gaat. Hou je taai! Dikke kus!

  • 13 April 2005 - 11:56

    Cor:

    Ik bedoel Burgos :-) toi toi toi

  • 13 April 2005 - 13:30

    Margo:

    lieve karin,

    het gaat over bergen en dalen. hou je taai.
    groetjes margo

  • 13 April 2005 - 14:03

    José:

    Ha lieve Kaat,
    Gelukkig weer een bericht van je. Fijn dat het nu droog en zonnig is. En vandaag lekker genieten in de zon, dat heb je zeker verdiend!!!
    Heel veel groetjes en een dikke kus, ook van Theo en ons Mam.

  • 13 April 2005 - 16:44

    Paul En Marianne:

    hallo lieve Karin, we zijn vandaag begonnen met je te volgen op je reis. Wat ontzettend leuk om te lezen. We zijn jaloers,al zal het misschien niet altijd even easy gaan. Met al deze communicatiemiddelen kom je vast wel op je plaats van bestemming aan. Hou je taai! Wij drinken in de regen op mooi weer voor jou voor morgen. Groetjes en twee dikke kussen!

  • 13 April 2005 - 17:39

    Carin:

    Hay Carin,
    Je bent al een heel eindje op weg; we leven allemaal hier erg met je mee, geweldig! Ook wij gaan vanavond voetballen kijken: PSV - Olympique Lyon; het wordt een spannende wedstrijd. Heel veel groetjes en geniet van alles!

  • 13 April 2005 - 19:02

    Grote Karin:

    Hé die Kaat!
    Het is heel goed om tussendoor wat "luie" tijd te nemen. Kijk goed om je heen en probeer van alle indrukken en ontmoetingen de ingre-diënten te plukken voor een levenslange herinne-ring aan deze bijzondere tocht! Ik ben trots op mijn "kleine" naamgenoot!
    Zet 'm op!
    (PS de lunch op vrijdag is wel saai zonder jou!)
    Karin

  • 13 April 2005 - 19:25

    Jezus(je):

    Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter...., en ik zie wel, aan alcohol geen gebrek, en dat voor dat geld. Let wel op dat al die rioja niet in je enkels zakt. Dat loopt zo lullig. Trouwens, heb je geen gum meegenomen? xxx

  • 13 April 2005 - 19:27

    Nicole:

    Genieten meissie,
    met volle teugen,
    dit pakken ze je nooit meer af !!

    Vandaag is onze eetvriendin jarig, leuk he! Ze was lekker vrij vandaag!
    Nou kaatje, walk on ......

  • 13 April 2005 - 19:41

    Ron En Diella:

    Hoi, Karin.
    Geweldig leuk je zo op de voet de kunnen volgen. En ook een hele prestatie tot nu toe. We kijken iedere avond even hoe het tot nu toe is gegaan. Hou de moed erin en geniet ervan.
    Veel succes en tot een volgend berichtje.
    P.S. Ook de groetjes van Babs en Merel XXX

  • 13 April 2005 - 20:06

    Gertine:

    Even lekker in de zon zitten, weer schone kleren, het zijn denk ik de basale dingen waar je blij mee bent. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, veel goeds voor het vervolg van de tocht!

  • 13 April 2005 - 20:42

    Marina:

    hee, hanson: dat zijn toch die drie jonge knulletjes die jaren geleden een hitje scoorden???? ik herinner me die clip, ze zaten elkaar de hele tijd achterna. ga jij zo ook over de camino??
    ff zonder gekheid: het is heerlijk weer even van je te horen, ik kijk elke morogen als ik wakker word en voor ik ga slapen.
    sterkte en plezier, je hebt de regen hopelijk achter je gelaten... kus

  • 13 April 2005 - 21:13

    Franca Siebers:

    Hoi Ka(nje)rin,

    Knap hoor al zóveel kilometers in de benen. Het liedje "1,2,3,4,5,6,7,
    zo gaat ie goed
    zo gaat ie beter
    alweer een kilometer"
    zul jij al wel tig-keren gezongen hebben!!
    Geniet maar lekker van die zonnestralen na al die wind en regen.

    Groetjes,
    Franca.

  • 14 April 2005 - 07:59

    Yvonne:

    Hoi Maatje,
    Mijn eerste berichtje staat onder "over de Pyreneeën (slaaphoofd). Rest volgt.

  • 14 April 2005 - 09:41

    Maurice:

    ha poepie
    even wat nieuws van mij, volgende week vrijdag en zaterdag heb ik premiëre van Les Saltinbanques, een produktie die ik geregisseerd heb bij de Zuid Nederlandse operettespelers in Tilburg, kom je ook kijken (grapje) ha, ha ha ...
    12 en 13 mei heb ik mijn eigen voorstelling Zoetzuur die ik samen speel met Ives (je weet wel die jongen waar ik zo verliefd op was, de verliefdheid is nu over gelukkig, want het is anders moeilijk samenspelen)
    vanavond etentje bij het Etiopisch restaurant ter ere van het 25-jarig jubileum van Mijntje
    oké, wandel ze, kus van maurice

  • 14 April 2005 - 11:09

    Marion En Jacqueline:

    Hoi Karin,
    We worden wel een beetje jaloers vanwege je mooie verhalen (ook al is het wel eens slecht weer). We gunnen het je natuurlijk van ganse harte en zijn blij dat je je vermaakt. Wij zullen wel werken, ha ha.
    Groetjes,
    Jacqueline en Marion

  • 14 April 2005 - 12:05

    Tineke:

    Hoi lief,
    Prachtig als ik zo lees dat je zoveel mensen ontmoet uit zoveel landen, wat een verrijking. Ben je al wat gekrompen van die km's in je benen? Ik zit tot woensdag in midden frankrijk met Ingeborg, dicht bij je maar net niet genoeg voor een thuisknuffel.
    Kus, Tineke.

  • 14 April 2005 - 12:09

    Suus:

    Nou gister genoeg geluierd en nu weer doorlopen!! ;-) Nee hoor, moesje, het gaat hartstikke goed!! En vandaag weer lekker met een schone onderbroek op pad; dat moet toch gewoon genieten zijn...!!!!!hahahahahaha

  • 14 April 2005 - 12:12

    Nicole:

    Hoi Karinneke,
    Nou je gaat er goed tegenaan met dat chipsweer,regen en storm echt minder he kun je je niet tegen kleden.
    30 km op een dag super heb je volgende dag ook vrijaf verdiend tenminste na 12 km,laat je wasje maar lekkeren wapperen in ut zonneku en jij ook lekker onderuit op de stretcher.
    Veel s6 met je volgende km Karin, tot volgend berichtje van je he,
    Knuf Nicole

  • 14 April 2005 - 13:49

    Willy:

    Hoi Kaatje

    Mijn weekend begint alweer bijna. Straks nog even hobbeyen in Prinsejagt en dan is het alweer vrijdag. Ik stel me zo voor, da jij inmiddels nauwelijks nog weet wat voor dag het is en wens je voorspoedige kilometers voor het weekend. Ik lees je wederwaardigheden maandag wel weer.
    Ik vraag me ook af hoe het met Cor gaat. Zijn topografische kluts een beetje kwijt?
    Cor, ook jij sterkte.

    a dios

  • 14 April 2005 - 14:11

    Nettie:

    Hallo Karin
    Ik heb (wegens omstandigheden) vandaag voor het eerst je site bezocht. Indrukwekkend!!!
    Ik ben jaloers! De weersomstandigheden horen er bij. Maken je pestatie alleen maar GROOTSER!!.
    Blijf aan de wandel en geniet van wat je doet, ziet, hoort, ontmoet enz.
    Nettie.

  • 14 April 2005 - 14:18

    Theo:

    Leuk dat de je stukjes steeds langer worden. Ik zie wel dat het plezier er in zit.

  • 14 April 2005 - 14:59

    Hennie V Deventer:

    Achter de wolken schijnt dan eindelijk de zon.
    Wat zal jouw wasje lekker drogen.
    En niets is fijner dan je tocht voortzetten met schone droge kleren en een horloge waarop je kan zien hoe laat het is.

    Hou vol ik blijf je volgen.

    groetjes Hennie en Louis

  • 14 April 2005 - 15:56

    Betty:

    Hallo Karin,ik heb voor het eerst al jou verslagen gelezen.Wat heb je al veel gelopen en >wat heb je al veel gezien.En verschillend weer heb je ook al meegemaakt,regen,hagel,wind en sneeuw.Het zal allemaal wel veel indruk op jou maken.Geniet van elk moment,want dit zul je waarschijnlijk nooit meer meemaken.Ik hoop dat je nog van de zon hebt genoten gisteren en dat je aangekleurd bent.Ik stop ermee voor vandaag.Heel veel wandel en kijk plezier en tot het volgende verslag.Een hele dikke knuffel.

  • 14 April 2005 - 17:56

    Rietvdberk:

    Hoi Karin,
    Jammer dat het weer niet meewerkt. Dertig km per dag lijkt me toch wel pittig. Groetjes van Riet

  • 14 April 2005 - 20:20

    Marina:

    hoi, in de rust van AZ - villa reaal, een spaanse club, even kijken hoe het met je is. morgen het jaarlijkse familie weekend met de kullbergen,in zeeland. drinken we op jouw geluk en gezondheid!!

  • 15 April 2005 - 06:49

    Nellie Meenk:

    Hoi Karin,

    Wanneer je hard doorloopt, loop je dus vanzelf het goede weer tegemoet. Ik vind het wel een geploeter maar daar heb ik juist bewondering voor. Zo te zien heb je wel tijd om je moppie te missen, maar mis je het werk niet. Leuk, om zoveel contacten op te doen. Hou je taai!!!

    Nellie

  • 15 April 2005 - 07:19

    Lilian Lammers:

    Ik heb je berichtje gelezen en vind het allemaal wel heel avontuurlijk. Succes met verdere tocht.

    Groetjes van je nieuwe collega (examenbureau)

  • 15 April 2005 - 08:22

    Harrie:

    Hoi Karin,
    Mijn bewondering voor jouw prestaties neemt opnieuw met sprongen toe!
    Onze vrijdaggroep ligt nu zo'n beetje op zijn gat. Kom je nog toe aan enige filosofische bespiegelingen?
    Ik geloof dat het zonnige weer nu echt in aantocht is!
    Stap ze !!

  • 15 April 2005 - 10:40

    Corry:

    Hey zussie,beetje beter weer op dit moment? zijn je voeten nog heel?
    echt leuk dat je zoveel verschillende soorten mensen tegenkomt...(zou ook iets voor mij zijn)Have fun...dikke kus

  • 15 April 2005 - 14:29

    Corrie:

    Hoi Karin,
    Ik heb grote bewondering voor je, je verslag is fijn om te lezen. Ik hoop dat je nu een paar dagen mooi weer hebt. Toi, Toi
    Groet Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Belorado

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 116761

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: