Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 April 2005 | Spanje, Burgos

Eerst wil ik iedereen die reageert op mijn site bedanken voor alle positieve reacties. Jullie helpen mij allemaal om in ieder geval niet teveel heimwee te hebben.
Én ook Richard nog gefeliciteerd met je 30e verjaardag en Josien ook met jouw verjaardag.

Omdat ik woensdag niet zover gelopen heb zie ik het groepje dat ik elke avond in de refugio ontmoet niet. Ruimte voor nieuwe impressies. Als ik een rondje door Belorado gemaakt heb word ik in de refugio uitgenodigd om ook wat spagetti mee te eten dat door een Spaans echtpaar klaargemaakt is. ´s Middags komt nog een oude bekende in de refugio, Tankred een jongen uit Duitsland. Samen met hem en twee Spanjaarden gaan we boodschappen doen om ´s avonds gezamenlijk te koken. Eén keer raden wat we gemaakt hebben: salade, steak en in olie gebakken aardappelschijfjes (dus weer een pelgrimsmaaltijd!)! Het is druk in de keuken, andere Spanjaarden moeten op ons wachten, zij willen een tortilla con patatas maken. Er wordt druk gekletst en ik versta er zo goed als niets van, enkele woorden klinken bekend en daaruit kan ik dan soms opmaken waarover ze het hebben.
Donderdag, in principe naar San Juan de Ortega een wandeling van 23 km, uiteindelijk wordt het Atapuerca 30 km. Het is mooi weer, wel bewolkt maar droog en dat is het belangrijkste. Ik loop op met 2 wat oudere Spanjaarden, Angel en Maxim. Het is een stevige klim vandaag met mooie vergezichten en prachtige paars bloeiende manshoge hei. Het is een verlaten gebied en helemaal alleen had ik het toch wat eenzaam gevonden denk ik. Als je zo met z´n drietjes loopt wil je zo af en toe toch iets tegen elkaar zeggen en daardoor pik ik enkele Spaanse woorden op. Daarna nog met een Fransman gekletst die we onderweg tegenkomen, dat gaat beter. De refugio in San Juan bevalt niet en na een stevige lunch lopen we door. Het begint te onweren, regen, hagel en bliksem. Als een verzopen kat kom ik aan in Atapuerca, mijn schoenen zijn doorweekt en door het onweer werkt internet niet.
Vrijdag naar Burgos.
Gisterenavond had ik last van een dip, ik zag op tegen Burgos. De weersvooruitzichten zijn weer slecht, regen, sneeuw en koud én om in Burgos te komen moet je eerst heel het industriegebied doorlopen. Bij vertrek is het gelukkig droog, ik loop samen met Renger en John. Meteen een flinke klim en de modder hangt meteen in de schoenen en aan m´n broek. Het is een mooie tocht. We lopen op de berg in de ochtendnevel en achterom kijkend zien we een rode zon opkomen. Ochtendrood water in de sloot? Voor ons geldt dit nog niet en na 1,5 uur bereiken we het eerste barretje. Lekker een kop koffie en een croissant én de zon begint voorzichtig te schijnen. De wandeling verloopt voorspoedig maar ik voel dat ik blaren ga krijgen, na 2 weken lopen kan dit dus nog steeds! Aan de rand van Burgos inderdaad industrie en auto´s en vrachtwagens die je als een razende voorbijrijden. We lopen op een smal stoepje en omdat Renger en ik druk in gesprek zijn over onze motieven voor de camino arriveren we toch snel in het centrum. Het is half 12 dus tijd voor een bocadillo met een kopje thee. De zon schijnt nog steeds, hier is het dus blijkbaar ook moeilijk om een goede weersvoorspelling te doen. Mij hoor je niet klagen! We komen langs de kathedraal, heel indrukwekkend. Bezichtigen doen we later vandaag, eerst de rugzak naar de refugio brengen. Die is nog dicht als we daar om half 2 aankomen. Om 2 uur kunnen we binnen, lekker douchen, dit verhaal schrijven en zo de stad in.

  • 15 April 2005 - 14:10

    Josien:

    ola Karin
    't Is echt 'n ware survivaltocht voor je!
    Je kunt 't, KANJER!
    Fijn weekend ...
    groetjes en je gaat er gewoon voor!
    adiós
    Josien

  • 15 April 2005 - 14:17

    Mara:

    Ha die tante Ka,

    Ondertussen ben ik al twee tandjes verder en kan ik al staan! Maar lopen zit er nog niet in, dus zeker niet zover als jij! Hartstikke goed!

    Een dikke kus en tot over een paar weekjes

  • 15 April 2005 - 14:23

    Ingrid:

    Hej mama,
    Leuk dat je weer nieuwe mensen ontmoet! Maar waar zijn alle vrouwen daar? :) die zijn soms wel fijner om mee te praten denk ik zo. Al zijn vriendinnen ook niet altijd goed te snappen (anouk). Ik ga morgen met Jeroen voor papa koken, en even kijken wat ie van de voortuin heeft gebakken.
    bericht aan marina: hanson moest ze van mij meenemen, ik volg ze al jaren :)
    xxx

  • 15 April 2005 - 14:26

    José S.:

    Karin, m'n bewondering die al groot was vóórdat je begon, groeit met de dag! Ik ga vanaf nu elke dag een kaarsje opsteken dat er voor moet zorgen dat je vanaf nu geen nattigheid meer krijgt te verduren! En daarbij zal ik de wens uitspreken dat het ook niet té warm gaat worden. Ik lees het wel weer of het gaat helpen! Groetjes (ook van Jan) en succes met je tocht.

  • 15 April 2005 - 14:53

    Jacqueline:

    Hoi Karin,
    Hartstikke goed van je, ga zo door. Josien en ik hebben op 2 juni een etentje gepland met al het administratieve personeel van de SvZ. Dan ben jij toch ook terug we hopen dat je ook komt en kunnen dan alle mooie verhalen eens life horen.
    tot de volgende keer we duimen mee voor mooi weer.

    Lieve groetjes,
    Jacqueline

  • 15 April 2005 - 15:00

    Marloes:

    Hoi globetrotter
    Klasse, dat we via internet in je dagboek mogen kijken. Zo leven (maar niet lopen) we echt met je mee. Geniet van Burgos en hopelijk neem je nu wel de tijd voor wat toerisme. Mis je wel op het secretariaat, het is maar een leeg hoekje daar. Hoop dat het meevalt met de blaren, anders neem je nog maar een bapo-middag zoals afgelopen woensdag. Succes met de volgende etappes en geniet zoveel mogelijk. Oh ja, Frits Philips wordt morgen 100 jaar, drink er maar een extra wijntje op!

  • 15 April 2005 - 15:30

    Fons:

    Je had het toch mis he met je ochtendrood,dit moet zijn,avondrood.
    Ik merk toch dat het je nog steeds goed afgaat ondanks een blaartje,hou vol en tot ziens.
    Groetjes Fons.

  • 15 April 2005 - 15:51

    Cor:

    WOW Burgos!! al 280 km !!!
    Ongelooflijk. Wat jammer nou van de blaren. Hangt natuurlijk samen met die drijfnatte schoenen. Wat nu? De pijn verbijten; er zit niet veel anders op. Hou vol he: je bent een kanjer!!

  • 15 April 2005 - 17:00

    Toos Spierings:

    Hoi karin, Ik dacht day ik even moest wachten met reageren omdat je dan zeker wist of en hoeveel je ons ging missen. Maar als ik dit berichtje lees is daar niet al teveel kans op. Wat een ervaringen.
    Als wij je nog maar kunnen verstaan als je terugkomt. Spaans, Frans en dan nog allerlei dialecten denk ik. Dat zal ook daar wel zo zijn.
    Ik hoop dat je niet al teveel last hebt van die blaren. Het mag de pret niet drukken, maar toch.
    Ik ben weer wat meer op school en het gaat langzaam beter. Ik moet eens diep nadenken of een wandeling zoals jij die doet ook voor ons haalbaar zou zijn. Wie weet.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Houd de moed erin en veel plezier.

  • 15 April 2005 - 19:42

    Su Hermana:

    Ya dos semanas. Un esfuerzo formidable!!! Un pocito mas y estas a mitad. Practicas el espanol? Te gustas la sangria y rioga y el comer espanol? Muchos besos. B

  • 15 April 2005 - 20:02

    Nicole:

    Heey Kaatje,

    En van je hela hela hela holala ... hey ...
    en ze loopt maar door!
    Klasse meisje, ik blijf je volgen hoor.

    Dikke kus x

  • 15 April 2005 - 21:06

    Franca:

    Hoi Karin,

    Wat leuk dat we je op de voet kunnen volgen; de techniek staat voor niets tegenwoordig! Blijkbaar geldt dat nog niet voor het voorkomen van blaren helaas! Sterkte en ga alle goeds voor de volgende tocht.
    Groetjes, Franca.

  • 15 April 2005 - 21:06

    Marie-Christine K:

    Hoi Karin,
    Vrijdagavond, het is weekend. Toch zie ik op je mail dat ik niet de enige ben die jouw verhaal nog even wil lezen. Leuk is dat. Het leest echt als een vervolgverhaal! Gaaf!
    Zet 'm weer op, en tot de volgende mail.
    Groetjes van Marie-Christine

  • 15 April 2005 - 21:17

    Margo:

    je leert op deze manier heel veel talen en je begrijpt iedereen ddadelijk. ik hoop dat de blaren een beetje meevalllen, want dat loopt toch niet lekker. tot nu toe is het al heel goed gegaan. een prestatie.
    heel veel groeten margo.

  • 15 April 2005 - 21:42

    Peer & Marij:

    We laten bij deze ook even weten dat we je 'op de voet' blijven volgen. Wij hebben aan Burgos naast mindere, ook leuke herinneringen. We zijn er overigens niet lopend maar met de auto gekomen ... in okt. 2001 pfhh, zo lang al weer geleden. 'Tis weer slapenstijd, hé uh gewoon doorgaan hè vaya con Dios

  • 16 April 2005 - 11:37

    Nicole:

    Hoi meissie,
    Je gaat nog super goed hoor,jammer dat je nu blaren krijgt maar wie zijn gat verbrand moet op de blaren lopen.
    Hier is het ook vresekijk druil weer dus je mist niks hooguit het bridge.
    Ad en ik blijven trots op je hoor.
    Vooral doorgaan, en op zijn tijd een wijntje nemen is heel gezond en lekker,
    Dikke knuf we blijven meelopen op de computer.
    Nicole

  • 16 April 2005 - 14:53

    PA:

    hi Karin, stoere dochter van me, ik heb zojuist met corry je verslag van de 15de gelezen. we zitten hier in utrecht in een internet cafe. ik vind het hartstikke fijn dat alles goed met je is. zo nu en dan een beetje regen maar daar wordt je hoogtens een beetje nat van. met mij gaat alles als vanouds, goede tijden/slechte tijden. ik zal blij zijn als je weer terug bent in nederland. ik wens je veel geluk en dapperheid met je tocht want het zal niet altijd even makkelijk zijn om deze prestatie te leveren. nogmaals: tot ziens en ik hou veel van jou! PA

  • 16 April 2005 - 15:39

    Marianne:

    Ola Karin,
    Nou het gaat allemaal niet vanzelf, dat heb ik wel door. Hoe gaat het met de blaren? en met het Spaans?
    Ik heb steeds meer bewondering voor je. Gelukkig heeft het zonnetje zich toch nog onverwacht laten zien ...
    Liefs en verder wederom veel wandelplezier.

    Marianne

  • 16 April 2005 - 16:48

    Suus:

    Wat is dat toch met jou en al die mannen ;-) haha!! Lopen er nou gewoon zo weinig vrouwen of ben je nog altijd een mannenmagneet?? Nee hoor, grapje mamsje... Kusje

  • 16 April 2005 - 20:46

    Cobi:

    hoi kaatje
    jammer van de blaren.
    Kun je nog wel verder lopen dan, want dat gaat toch bloeden en steeds meer pijn doen?
    Ook zonde dat het zo geregend heeft maar gelukkig had je gisteren wat beter weer.
    Je hebt er al bijna 2 weken opzitten. Geweldig goed van je, hou vol hè!!
    Wij hebben vandaag een week Madeira geboekt. Ik wil binnenkort graag wat zon zien want hier is het ook maar fris.
    Hou je haaks, dikke kus van mij.

  • 17 April 2005 - 14:31

    Helma:

    Ondanks blaren...regen... kou.... hou je het prima vol. Ik heb intussen mijn hardloopschema voor beginners afgerond en kan al weer een half uur rennen (weliswaar in een soort bejaardentempo, maar alla!). Heb me dus heel optimistisch voor de Marikenloop in Nijmegen ingeschreven. Maar dat valt allemaal in het niet bij jouw prestatie. Heel veel wandelplezier en ik hoop dat de weergoden je goed gezind worden!

  • 17 April 2005 - 15:10

    Marijke:

    Hoi lieverd wat ben ik toch trots op jou, kijk je wel uit met al die mannen(grapje).Het is heel leuk om jou zo te kunnen volgen hopelijk heb je niet te veel last van die blaren.Volgens mij spreek jij als je terug komt vloeiend spaans.Maar wat het allerbelangrijkste is dat je zoveel verschillende mensen tegenkomt, wat een geweldige ervaring.Het is jou natuurlijk op het lijf geschreven want als er een makkelijk contact maakt ben jij het wel.Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt want een klein zonnetje maakt het natuurlijk een stukje makkelijker.Ik blijf je volgen en aan je denken.Een dikke kus en geniet ervan.Je bent geweldig.

  • 17 April 2005 - 17:11

    Gerard:

    Hallo karin,
    Hier is de lente in volle gang.Prachtige bloesems en kleurige bloemen.
    Helaas is het op een paar zonnige dagen na guur weer.
    Je bent al in Burgos een Bon camino voor de volgennde dagen

  • 17 April 2005 - 21:34

    Marina:

    lief zijn voor je voeten hoor!! is het enige wat helpt, niet foeteren en mopperen op ze, maar ze elke avond liefdevol inwrijven. hou je haaks. en jeetje, jij spreekt straks alle talen zeg!! enne... ingrid, bedankt voor je bericht over de hanson boys
    dag dag

  • 17 April 2005 - 23:23

    Jan B:

    Hé olé guapa lopen he ik wil je voor die camera zien.
    maar neem wel de tijd voor de blaren.

  • 18 April 2005 - 06:33

    Marleen:

    Hoi Karin!
    Wat ontzettend lief van je dat je aan Ries denkt tijdens je wandeltocht!!
    Veeeeel succes nog! En wandel ze.
    Groetjes!

  • 18 April 2005 - 07:41

    Grote Karin:

    Ik heb een potje met vet... Hoeveel coupletten heb je al gezongen? Kei goed! Blij voor je dat de zon zich ook wat meer laat zien. Hebben de lopers al in de gaten dat ze in het gezelschap van een echte sportmasseuse verkeren? Ga zo door, Kaatje!
    Karin

  • 18 April 2005 - 10:08

    Wilma:

    Hoi Karin,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen, en voor jou om al die nieuwe ervaringen op te doen.Ik blijf je volgen hoor!
    Een hele fijne tijd verder en tot ziens.

  • 18 April 2005 - 14:19

    Willy:

    Buenos dias Kaatje

    Wel geinig om te lezen hoe met name jouw dochters jaloers op je zijn vanwege de dagelijkse wisselende contacten met mannen. Wij zijn daar allang aan gewend (gna gna).
    Hou vol, de zon tegemoet.
    Doeiiiiiiiiii

  • 18 April 2005 - 14:43

    P M Te Z:

    Hallo karin,hier een berichtje uit Z,ik dacht ze moet eerst maar eens wat kilometertjes in de benen hebben en dan laat ik van me horen je zou er tussentijds nog mee kunnen...... en dan is het sonde van dit lange bericht .
    Chappeau Karin, toch nog effe wat; je moet niet telkens het verkeerde laatje met regen, hagel en onweer opentrekken, verdorie kadoedelatoe.

    Gr.v PM te Z

  • 18 April 2005 - 17:47

    Saskia:

    hoi karin
    wow wat een indrukken en ervaringen moet jij opdoen telkens weer andere mensen uit verschillende landen ontmoeten en dan de omgeving vergeet niet ook de leuke dingen op te zoeken jammer dat het weer niet zo bijzonder is maar ja dat hele warmeweer is ook niet alles succes met de voortzetting en rot lezens

  • 18 April 2005 - 17:48

    Saskia:

    tot lezens sorry

  • 18 April 2005 - 18:12

    Marina:

    alweer een dag verder. ik hoop dat je voeten wat rustiger worden en het blarenleed binnen de perken blijft. denk aan je hoor!!!!

  • 18 April 2005 - 19:16

    Frank V:

    HaidiHai, effe checken alles oke? Toppie toppie wat jij nu doet, geweldig om jou te volgen. Niet eens even kunnen knuffelen, maar dat houd ik nog tegoed. Hoe staat het met de koude, want er is het een en ander gevallen, ook bij jou. Ik kijk uit naar een volgend bericht.
    toi toi toi

  • 19 April 2005 - 07:40

    Tjappie:

    Hoi Karin,

    Bedankt voor de felicitaties, we hebben je wel gemist op Anneke en mijn verjaardag maar dat maken we wel weer goed als je terug bent.
    Je zou het niet zeggen maar toch alweer een 30 plusser erbij (nu mag ik natuurlijk dingen vergeten)
    Mijn pasjes van de bank zijn alweer geblokkeerd (slecht he).
    Ik ga deze week weer eens met een dieetje beginnen dus wie weet herken je me niet meer als je terug komt.
    Onze afspraak heb ik nog niet geregeld maar ik beloof je dat ik voordat je terug bent bij die gast ben langs geweest.

    Ga zo door,
    Groetjes en kusjes,
    Ries

  • 19 April 2005 - 10:32

    Caroline (van De HAS):

    Hoi Karin,
    Sinds ik van Cor de website doorkreeg ben ik iedere keer nieuwsgierig aan het kijken.
    Ik vind het heel dapper wat je aan het doen bent!
    Cor zal het denk ik nu ook niet zo gemakkelijk hebben met zijn survivaldagen met de eerstejaarsstudenten want het weer is ook hier een beetje van slag.
    Zet hem op en succes

  • 19 April 2005 - 10:59

    Nicole:

    Hoi Kaatje,
    Effe horen of het allemaal lukt, en dat je niet te veel blaren hebt, want dat is echt heel vervelend,
    je doet het super hoor ik doe je het niet na kan ook niet met mijn domme schoenen lol.
    Hier is het klut weer dus mis je nix.
    Wij zijn trots op onze globe trotter.
    Hoop snel weer iets van je te vernemen.
    Dikke knuf van ons tweekus hoor Ad en Nicole,
    ik dacht ik zal Ad er ook maar effe bij vermelden voor de eerste keer ik zie dat er nog 1 Nicole chat zoek maar uit wie wie i s lol
    Doegie

  • 20 April 2005 - 14:17

    Cor ( V.d.overkant ):

    Hey Karin ,keigaaf wor ge mi bizig bent en ik hoop dé ge nog veul skon vurhoalen schreft dé we hier een klein bietje kenne volugu wor ge zit en wa ge allemoal meemakt.
    En dan laast budt not liest verrekkus veul sukzes meede vollugundu kielometurs.
    HOUDOE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 116765

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: