Dipje - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu Dipje - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Karin Broek - WaarBenJij.nu

Dipje

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 April 2005 | Spanje, Villar de Mazarife

Zondag alweer, en wat is er de afgelopen dagen gebeurd? Ik voel me de laatste dagen niet meer zo´n dappere pelgrim. Je weet dat het gaat gebeuren maar als het moment er dan eenmaal ook echt is valt het niet mee. Van het landschap valt niet veel te vertellen, eindeloze grindpaden en eindeloze vergezichten waarvan je kunt genieten als het mooi weer is maar als je tegen wind en regen opbokst zegt het je niet veel. Mijn blaren zijn nu overwonnen maar ik heb er een verkoudheid voor in de plaats gekregen. Ik ben blij dat ik korte etappes voor de boeg heb en als ik ´s middags in de refugio aankom (vrijdag, zaterdag en zondag) ga ik eerst even in bed liggen, koud, rillerig en heel zielig. De tranen zitten hoog, een combinatie van lichamelijke conditie en het missen van Cor en de meiden. Het valt me zwaar de uren vol te maken tot ik naar bed kan. Wel ben ik er inmiddels achter dat het slechte slapen te maken had met het late eten. Na twee keer de warme maaltijd ´s middags te doen en ´s avonds alleen wat brood te eten ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik dan veel beter slaap, dus daar houd ik voortaan rekening mee.
León is een mooie stad. Vroeg vertrokken uit Mansilla de las Mulas om zodoende genoeg tijd te hebben León te verkennen. Als ik m´n spullen in de refugio heb gelegd ga ik op onderzoek uit, alleen vergeet ik de plattegrond. Als ik toch maar terug ga om die te halen verdwaal ik al meteen! Uiteindelijk lukt het me en mét kaart weer op stap. Eerst naar de kathedraal, de eerste indruk die ik daar krijg is: donker! Heel jammer want de glas-in-lood-ramen zijn heel mooi, de rest verschilt niet veel van wat ik ook in andere kerken al gezien heb. Verder nog indrukwekkende gebouwen waaronder één ontworpen door Gaudi. ´s Avonds gezamenlijk naar een zegening voor de pelgrims. De nonnetjes lijken uitgekozen op lengte, allemaal kleine vrouwtjes, ik zou er zo tussen passen :)
Heerlijk geslapen en vandaag vol goede moed de reis hervat. De grote stad uit, dat bevalt me beter. Het landschap verandert, gelukkig, niet meer zo vlak. Heuvels, eenzame huisjes, bomenrijen, water, dorpjes én ooievaars prachtig. Het is ook niet meer zo koud en ik heb op internet gezien dat het voorlopig beter moet worden. Volgens het boekje zou ik vandaag in een Spartaanse refugio belanden maar niets is minder waar. Een spiksplinternieuwe refugio!!! Ik schrijf in voor een vegetarische maaltijd, lekker dan hoef ik verder geen moeite te doen om iets te zoeken. Ik kan in m´n dagboek schrijven en dit verhaal op internet zetten. Vanmorgen Cor uitgebreid gebeld en dat heeft me enorm geholpen. Ik heb er weer zin in!!

  • 24 April 2005 - 16:13

    Cor:

    Goed zo meiske. Dapper ben je wel! Superdapper! Tussen die nonnetjes pas je misschien wel qua lengte, maar de rest... dat meen ik toch te moeten betwijfelen. Ik zal het je ernstig ontraden!
    Doorgaan! Nu komen de beste weken!!

  • 24 April 2005 - 17:22

    Hennie Tek:

    Lieve Karin,
    Zet hem op, he, je bent volgens mij al over de helft. "Je kunt het",zou Emiel zeggen. "Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal" en "Oost-West, Thuis is ook niet alles", zeg ik altijd maar tegen onze meiden als ze het op hun reis ff niet zien zitten. We volgen je "op de voet".
    Hier in Nederland is het druk-druk-druk, dus ik benijd je met jouw vrijheid. Wat betreft dat nonnetje: Ik heb nog een nichtje die je er wel het een en ander over kan vertellen! Volgens mij moet je dan ook celibatair leven!!!
    Heel veel liefs en in gedachten ben ik steeds bij je. Groetjes.

  • 25 April 2005 - 12:08

    Willy:

    Hoi karin. Zet 'm op.
    Hier de laatste uit de personeelskamer:
    Een man en zijn vrouw staan onder de douche, als de bel gaat. Zij slaat snel een handdoek om, holt naar beneden en maakt open. Daar staat de buurman met 500 euro in zijn hand. "Als je die handdoek laat vallen, krijg je het geld". De vrouw aarzelt niet lang, laat de handdoek vallen en neemt het geld in ontvangst en gaat terug naar boven. "Wie was het?", vraagt haar man. Zij antwoordt: "De buurman. Ik kreeg 500 euro". "Dat is snel", zegt haar man. "Die had ik hem gisteren pas geleend".

    Doeiiiiiiiii

  • 25 April 2005 - 12:25

    Theo En José:

    Lieve Kaatje, je bent een superkanjer. Helaas mis je zondag 8 mei het feestje van PSV, maar ik vier 't wel voor twee, oké??
    Karin ik hoop dat het goede weer je verkoudheid snel doet verdwijnen, dikke knuffel.

  • 25 April 2005 - 14:25

    Paula:

    Hallo Karin,
    blijf volhouden, blijf geloven in jezelf en in het weer. Inderdaad, volgens www.weathernews.nl
    wordt het inderdaad in jouw regio een stuk beter, zonnig en 18 tot 22 graden. Met wat extra zonnestraaltjes gaat die verkoudheid ook wel over. we blijven je volgen, zet 'm op.
    Groeten, Paula

  • 25 April 2005 - 14:55

    Joke Lucius:

    Hallo Karin! Ik vind het kei dapper waar je nu mee bezig bent! Ik bewonder je enorm. Heel veel succes en plezier verder en houdt de moed er in!

  • 25 April 2005 - 15:14

    Helma:

    Lieve dwerg!
    Wil je aub nooit meer zelfs maar dénken aan een plaatsje tussen nonnetjes?? Ik ben allergisch voor die pinguins (overgehouden van mijn lagere school tijd bij de nonnen!). Blijf maar gewoon als vrije Gimli wandelen door het steeds mooier wordende Spanje. Ik hoop dat je dip definitief voorbij is en veranderd is in een enorme berg optimisme. Jou kennende moet dat zeker lukken. Alleen als je vaker van die ontzettend flauwe moppen van Willy krijgt moet je er voor waken dat je moed niet in je schoenen zakt! Willy en ik vertrekken donderdag vroeg naar Griekenland. Ik hoop daar een internetcafé te vinden waar ik je belevenissen kan blijven volgen. Heel veel liefs en loop ze!

  • 25 April 2005 - 15:23

    Suus:

    Hoi mams,
    dan doe ik ook maar even de nieuwste mop van hier; wordt je vast blij van, haha;
    Er komt een ventje van een jaar of zes bij een prof voetbalclub de poort binnenlopen met een nogal sterk verhaal. Hij beweert nl. dat als hij eens 10 strafschoppen op hun keeper zou mogen nemen, hij ze er alle 10 in zou schieten. Afijn, de profclub is altijd wel in voor talentjes en geeft het jochie een kans. Terwijl de keeper bijna klaar is met zijn warming up komt het jochie het veld op met een muts op zijn kop,een emmer water in zijn hand en een bal onder zijn arm. De keeper bekijkt alles eens, fronst zijn wenkbrauwen en geeft het jochie een hand, waarna ze besluiten te beginnen. Het jochie legt de bal op de stip, doet zijn muts af, dompelt deze helemaal onder in de emmer water, zet die muts weer op en neemt een aanloop. Hij schiet de bal strak in het hoekie; de keeper is kansloos. Dit tafereel herhaalt zich 9 keer en voordat de 10e wordt genomen neemt bij de keeper de spanning toe. "Het lukt een prof niet eens om er 10 achter elkaar bij mij in te schieten, dus dit jochie MAG niet slagen in zijn missie", denkt hij. Afijn, het jochie legt de bal weer neer, doopt de muts weer in de emmer met water, zet de muts weer op en neemt zijn laatste aanloop terwijl het water werkelijk langs zijn koppie zeikt. De keeper wordt zeer professioneel in de verkeerde hoek gestuurd, de bal gaat erin en de keeper heeft echt de kolere in........ Toch erg nieuwsgierig geworden besluit de keeper het ventje naar diens geheim te vragen en zegt: "Hee, vertel mij eens........je was nogal overtuigd van jouw succes en je hebt het nog waargemaakt ook.......wat is nou jouw geheim"? Het jochie antwoordt: "Nou, dat heb ik van mijn vader geleerd..........die zegt altijd: " Zolang die muts maar goed nat is, gaat ie er altijd in"!

    :-)
    hou de moed erin mams!!!
    Kusje

  • 25 April 2005 - 16:47

    Marly:

    Heey tantetje!
    Ik weet dat je het kan, hou je taai!
    Veel liefs,
    Marly.

  • 25 April 2005 - 17:09

    Riet:

    Eeen echte pelgrimstocht. Hélaas gaat het gepaard met eenzaamheid, afzondering en een blik in ons eigen hart. Toch voel je daarna vrij en geeft het heel veel ruimte. Eigenlijk zijn we allemaal pelgrims want we zoeken allemaal naar innerlijke rust en de essentie van het leven. Heel veel succes verder en voor mij gevoel ga je nu de goede kant op want na een dal volgt er altijd weer een helling. Liefs van Riet

  • 25 April 2005 - 19:02

    Marloes:

    Hoi Karin
    Wat goed hè dat een telefoontje met het thuisfront je weer de moed geeft om met zin aan de volgende etappe te beginnen. Stuurt Cor jou “dip”sausjes door de telefoon?
    Ik zie dat op jouw site de moppenronde is begonnen dus ik kan niet achterblijven. “Weet je waarom nonnen geen b.h. dragen? God ondersteunt alles”.
    Broekie,ik wens je vers brood, veel zon, schone lakens en op tijd een vino bij alle kilometers die je nog tegoed hebt. Adios en hou je taai!

  • 25 April 2005 - 19:55

    Frank & Bianca:

    Een dipje mag, welke smaak is het, Salsa ? En van Salsa word je op den duur weer vrolijk, laat die heupen maar eens bewegen. Waar heb je die opmerking wel eens vaker gehoord ??
    Wij zijn blij dat het nu wat beter gaat, kop meid wij steunen je van alle kanten, je komt er helemaal bovenop, die verkoudheid gaat ook weer over, wanneer het weer wat beter wordt. We hebben afgelopen weekend trouwens een spaanse act gezien, uitgevoerd door de Klippelaers uit Nuen

  • 25 April 2005 - 20:06

    Hennie V Deventer:

    Hoi Karin

    Je voelt je misschien geen dappere pelgrim, maar je bent een dappere pelgrim.
    Met al die tegenslagen waar jij je doorheen worstelt, ben je veel meer dan een dappere pelgrim.
    Hou je taai en pas goed op jezelf.
    GEZOND WEER TERUG.

    Groetjes Hennie en Louis

  • 25 April 2005 - 20:14

    Nettie:

    Hoi karin.
    Kop op dappere dodo!!
    Na de regen komt zonneschijn.
    Ik geniet van je "dagboek" en leef met je mee.
    Voor de komende dagen: goed wandelweer en hou de pas erin.
    Hartelijke groeten, Nettie

  • 25 April 2005 - 20:26

    Marjo & Marlies:

    Hoi Karin,

    We hebben je verhaal weer aandachtig gelezen. Je hebt het nu even heel erg zwaar, begint je gezin te missen en dat is ook wel begrijpelijk. Toch vinden wij dat je het erg goed doet en knap dat je weer positieve energie kunt vinden om door te gaan. Wij missen je ook bij ons clubke, maar vinden je wel een bikkel. Nog heel veel succes de komende tijd, we zullen aan je blijven denken en regelmatig je verhalen lezen.

    Groetjes, Marjo en Marlies

  • 25 April 2005 - 20:30

    Cobi:

    Ha Kaatje
    Nou, ik kan best begrijpen dat je een dipje had. Het is ook niet niks om zo alleen rond te lopen en het thuisfront zo lang niet te zien.
    Maar hou vol meisje, je kunt het.
    Ik duim hard voor beter weer want ik vind zelf ook dat het leven een stuk aangenamer is als de zon schijnt en al helemaal als je zo'n prestatie levert.
    Fijn dat Cor je weer op heeft kunnen beuren.
    En die moppen zullen ook wel een beetje helpen denk ik.
    groetjes vanuit Apeldoorn.

  • 25 April 2005 - 20:53

    Marina:

    iemand gaat een tocht lopen, alleen, van bijna 900 km., dit doen maar weinig mensen haar na. voor ze wegging naar deze pelgrimstocht, zette ze haar hele wereld op zijn kant, maakte haar familie er zo vertrouwd mee, dat ze haar vol vertrouwen "lieten gaan",dwong op haar werk verlof af, uitendelijk heeft ze zelfs een nieuw werkzaam leven als ze terug in nederland is...loopt al WEKEN door sneeuw, regen hagel en wind,berg op berg af,of over het stervens saaie landschap, met blarenleed.... deze ongelooflijke moedige vrouw komt zichzelf ONGELOOFLIJK tegen op de spaanse hoogvlakte... en gaat de dag erna als een nog sterker mens verder met de tocht...
    een dip??????????????
    ja toch.... dat is een dip. join the club, lieverd, van L-A-N-G-E afstandslopers: is dit leuk?? waarom deed ik dit ook alweer, en gefeliciteerd: je hebt het gehad, zo diep als je zat, kom je niet meer. ECHT.
    een enorme omhelzing voor een dappere pelgrim!!
    je marina

  • 25 April 2005 - 21:40

    Marion:

    Hallo meisje,
    Het zit je allemaal niet zo mee. Het weer niet zo best. Blaren en slecht slapen. Ik vind je nog steeds dapper hoor. Al deze dingen die horen ook bij het grote avontuur. Een ervaring die je nooit zult vergeten. Ik ben er nu al benieuwd naar om je over al je ervaringen te horen vertellen. Leuk ook dat je mee gaat eten. Gespekstof genoeg. Zet hem op!!!
    groetjes,
    Marion.

  • 26 April 2005 - 07:21

    José S:

    Knap dat je je dipje zo hebt kunnen verwerken! Ik hoop dat dit een enig dipje is en niet terugkomt. Karin, vandaag vliegen Jan en ik (jazeker!) naar de zon en ongeveer ter hoogte van waar je zit zal ik proberen wat positieve energie naar je toe te stralen om het laatste stuk welgemoed af te kunnen maken. Ik hoop dat ik je in Turkije ook kan volgen. Groetjes en tot "hoors"!

  • 26 April 2005 - 07:31

    Josien:

    Ha-die Karin!
    Nu een mopje van mij: twee engeltjes maken een praatje. "Weet jij wat voor weer het morgen wordt?" "Ja, het zal bewolkt zijn." "O, wat leuk, dan kunnen we gaan zitten." hahaha
    groetjes, Josien

  • 26 April 2005 - 10:38

    Nicole:

    Hoi lieve schat,
    Heel normaal hoor meisje un dipje,dat hoort er allemaal bij, met zo veel kilometers lopen.
    Fijn dat je dat weer gehad hebt nu kun je er weer lekker tegenaan.
    We hebben het weekend hier heerlijk weer gehad,wat wel erg fijn was want wij zitten lekker in de rotzooi met onze verbouwing.
    Gisteren hadden we buiten gekookt net als op de camping en het smaakte over heerlijk hoor.
    Cor heeft veel aanzoeken met bridge hoor lol.
    Fijn dat je weer lekker met je maatje gesproken hebt.
    Nou meissie zet er nog maar lekker de pas in en geniet van al het moois om je heen, jeweet ik blijf je trouw volgen,
    Dikken knuf van mij en natuurlijk van Ad, doegie Nicole

  • 26 April 2005 - 13:03

    Tjappie:

    Ha die Karin,

    Ga zo door. Je gaat kei goed!
    Hiero alles ook O.K.
    Heb mezelf op streng dieet gezet. Gaat tot nu toe lekker en ik houd het gemakkelijk vol.
    Ik heb ook een wondermiddletje gevonden. ja, ja het bestaat echt...dodezeezoutshampoo.
    Beetje wazig maar werkt wel. Nu nog een keer naar zo'n sjakie. Maar dat komt goed.
    Heel veel succes en zet hem op, we denken aan je.

    Groetjes,
    Ries

  • 26 April 2005 - 13:54

    Hanny:

    Hallo Karin,

    Ik begrijp uit jouw verhaal dat de pelgrimstocht nu niet bepaald over rozen gaat op dit moment. Het is goed te begrijpen dat je een dip krijgt, maar ik weet zeker dat je er ook wel weer overheen komt.
    Moed houden he en met het koppie omhoog, de schouders naar achteren en een fiere, kaarsrechte rug rechtstreeks op je doel af!

    Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je eindelijk eens wat beter weer krijgt!

  • 26 April 2005 - 14:02

    Jan:

    Ha K
    Je gaat hartstikke lekker.
    Ik heb gister iemand ontmoet die dezelfde tocht gaat maken.
    Ik heb hem verteld dat als jij het niet haalt hij het helemaal wel kan schudden.
    Als het landschap saai is moet je maar veel je rozenkrans gebruiken.
    Iedere keer 5 meter voor je uitgooien en er dan naar toe hollen. Moet je eens kijken hoe snel de dag voorbij is.

    Zet hem op!!!!

  • 26 April 2005 - 17:57

    Marina:

    van alle welgemeende adviezen vind ik die van jan nog wel het allerbeste!!! toch maar eens proberen.....
    ging het vandaag wat beter? heel veel sterkte hoor, hou je haaks

  • 26 April 2005 - 18:00

    Marina:

    vooral dat "hollen"!!!!!!

  • 27 April 2005 - 08:01

    Gerard Maas:

    Hallo,Karin
    Gisteren was corry van Alebeek hier op bezoek.
    Ze vertelede dat de "hele school"
    jou aan het volgen is op de pelgrimspad.
    Je hebt veel groeten van haar.
    Ik zie jou echt al tussen die nonnen staan.Je kunt daar een paar dagen intreden en je lekker laten verwennen, Na een week kun je dan vertellen dat je roeping tocht elders ligt!
    Ik geniet van jou verhalen en alle reacties daarop.
    Groetjes van Cockie en van mij
    Bon Camino

  • 27 April 2005 - 10:39

    Theo:

    Karin, mooi verhaal maar ik hoop voor jouw dat de tranen weer wat afzakken. Heel veel sterkte en zet hem op het lukt jouw wel.

  • 27 April 2005 - 13:44

    Yvonne:

    Lieve Maatje,
    Hebben gisteravond op de repetitie vol overtuiging Brazil gespeeld en richting het zuiden geblazen om de "mooiweer-goden" gunstig te stemmen. Zou een enkele valse noot dat nog kunnen beïnvloeden denk je? Probeer je tussen al dat grind ook dat eenzame kevertje te blijven zien? Voel met je mee. Koensnieuws: groeten van Ria en Piet en Dirk (Jan heeft deze week een nieuwe knie gekregen en rent daarna achter jou aan denk ik.....). Liefs,

  • 27 April 2005 - 19:14

    Margo:

    een echte pelgrimstocht dus, wat heel vervelend van die verkoudheid, maar het mooie weer komt eraan. verderop in je verslag klink je al weer een stuk opgewekter. veel reacties iedere keer he?hou de moed erin karin, het tij gaat weer keren.
    veel liefs van margo

  • 27 April 2005 - 19:39

    Reynald & Claudia:

    Whooooo! Avonturier, knap dat jij dit doet. En ook nog in je eentje. Dit idee lijkt mij nou ook heel erg spannend, iedere dag een ander avontuur niet wetend wat er die dag te verwachten staat. Wij hebben echt veel respect voor wat jij doet. Nou nog even volhouden, je zul het zien als dit avontuur achter de rug is dan ga je de wereld heel anders zien, vol trots en een nieuwe ervaring rijker. Veel succes je bent een topper. Wij volgen jou op de voet.

    Lieve groet,
    Reynald en Claudia

  • 27 April 2005 - 21:12

    Harry En Corry.:

    Geweldig hoe het gaat. Hou vol. De ups zijn mooi en de downs overwin je zeker. Wij zijn er klaar voor. Nog 3 nachtjes slapen en we vertrekken in Deurne.
    Groetjes van Corry en Harry. Toi.Toi.

  • 27 April 2005 - 22:22

    Nicole:

    Hee Karin,

    Ook ik blijf je volgen hoor, wandel lekker door meissie en blijf genieten!

    Liefs Nicole K.

  • 28 April 2005 - 10:32

    Grote Karin:

    Hé kleintje, dappere volhouder! We spreken voortaan van Grote Karin 1 en Grote Karin 2, akkoord!
    Katootje

  • 28 April 2005 - 11:52

    OLGA:

    KANJER
    NOU KARIN OOK IK HEB JOUW VERHALEN GELEZEN GEWELDIG GEWELDIG!!!!IK VIND DE 4DAAGSE VAN NIJMEGEN 4DAGEN 40 KILOMETER AL EEN HEEL EIND OF DE KENNEDYMARS 80 KM KARIN IK LEEF HELEMAAL MET JE MEE ALS JE IN Z,N DIP ZIT OOK IK HEB DAT VERSCHILLENDE KEREN GEHAD EN ZEKER ALS HET SLECHT WEER IS. NOU MEID ER WEER TEGEN AAN EN IK HOU HET ALLEMAAL BIJ WAT JE DOET GROETJES OLGA

  • 28 April 2005 - 13:33

    Marco, Danielle En Mara:

    Lieve Karin,

    Soms zijn er dagen, regenachtig en grijs. Het lijkt alsof de regen je droom wil verdrijven.
    Maar vaak zijn de dagen helder en zonnig en kun je je droom laten uitkomen!
    En voor deze dagen hebben wij een speciale wens voor jou: "Wij hopen dat je een hele fijne dag hebt en geniet ervan!"

    Zet 'm op, we zijn trots op je!

    Groetjes

  • 28 April 2005 - 14:00

    Karijn En Marriet:

    hallo,wij zijn op dit moment de scriptiemaatjes van Ingrid en af en toe lezen we gedrieen jouw site...(scriptieuitstelgedrag)gaat zo door! Daaaahaaag!

  • 28 April 2005 - 14:02

    Paul Zom:

    Boetendoening!!!!
    Regen wind kou en blaren.Daarom ben je nu juist op pad.God geeft aan dat dit een pelgrims tocht is en dat zal je weten ook. Je weet hoe gelovig ik ben en je weet ook dat ik eigelijk de rechterhand van God ben. Daarom heb ik hem zachtjes ingefluisterd dat het nu wel goed is. Vanaf heden mooi weer veel cafees en leuke ontmoetingen Bij klachten bel je me maar want dan stijg ik even op.Istie nou helemaal?????

  • 28 April 2005 - 15:27

    Jacqueline:

    Hoi Karin,
    Volhouden je kan het dat weet ik zeker. Ik blijf je volgen!
    Liefs en tot het volgende verhaal.
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villar de Mazarife

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2005

Weer thuis

07 Mei 2005

Ik ben er!

06 Mei 2005

Nog één nachtje slapen

02 Mei 2005

Galicië

28 April 2005

ZON!!!
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 116753

Voorgaande reizen:

01 April 2022 - 08 Mei 2022

Nog één keer!?

03 Maart 2017 - 30 April 2017

Via de la Plata

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: